اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

گلرنگ مالک الوپیک شد.

گروه صنعتی گلرنگ با خرید تمام سهام الوپیک، مالک آن شد.

لیمو HR

گروه صنعتی گلرنگ با هدف توسعه شبکه حمل و نقل خود تمام سهام الوپیک را خریداری کرد. از جمله زیرمجموعه های گلرنگ که از خدمات الوپیک استفاده خواهند کرد، می توان به فروشگاه آنلاین اکالا و افود اشاره کرد.

پیش از این شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (سرآوا) از ۶ سال پیش مالک ۸.۲% از سهام الوپیک بود. این شرکت در بیانیه ای رسمی اعلام که گروه صنعتی گلرنگ از ۶ ماه پیش در مذاکره برای خرید تمام سهام این شرکت بوده و نهایتا موفق به این کار شده است.

الوپیک یکی از پیشتازان خدمات حمل و نقل و از استارتاپ های نسبتا موفق ایرانی است که توانسته است با ارائه خدمات B2B و B2C نقش بسازایی در توسعه اکوسیستم حمل و نقل و پیک ایفا کند.

بیانیه سرآوا در مورد خرید سهام الوپیک از سوی گروه صنعتی گلرنگ

مدیرعامل شرکت سرآوا، آقای فرزین فردیس در این مورد در بیانیه رسمی سرآوا گفته است:

الوپیک یکی از استارتاپ‌های خوش‌نام و پر پتانسیل زمان خود بود که به دلیل پاره‌ای از مشکلات در ساختار سهامداری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیانگذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه‌های انسانی، مالی و مدیریتی توسط مالکان جدید، این پتانسیل‌های نهفته شکوفا شده و روز به روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش‌آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.

پیش از این سرآوا خروج موفقیت آمیزی نیز از علی بابا داشته است. در بیانیه سرآوا آمده است: «سرآوا درصدی از منابع حاصل از فروش سهام الوپیک را به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید مصرف خواهد کرد تا در تعهد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور پیشگام باقی بماند.»

گروه صنعتی گلرنگ در سال های اخیر در اکوسیستم استارتاپی کشور بسیار فعال شده و برنامه های گسترده ای در این اکوسیستم اجرا می کند. اخیرا نیز فراخوانی برای سرمایه گذاری در حوزه بازی های رایانه ای به صورتی رسمی منتشر کرده است. در آینده نزدیک نیز جایزه استاد محمد فضلی از سوی دانشگاه گلرنگ برگزار خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *