اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

گزارش رویداد فانوس راه اتاق بازرگانی تهران

توانایی های نسل زد ایرانی و تقاضای فعلی بازار کار

لیمو HR

مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با هدف هدایت مسیرشغلی نیروی کار جوان نسل Z و توانمندسازی زنان و دختران در بازار کار رویداد فانوس راه را در محل دانشکده فنی وحرفه ای شریعتی تهران برگزار کرد. این رویداد با سخنرانی اساتید دانشگاه و متخصصان بازار کار و حضور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، ندا گرشاسبی تحصیلات آکادمیک را از مهارت فنی کار جدا دانست و گفت:« هر فرد جویای کار لازم است با کسب مهارت ها و شناخت از بازار کار بتواند در جایگاه شغلی خود جا بیفتد.»

در ادامه رویداد فانوس راه، صائبه سلوکی، مدیرعامل شرکت نیرو فراز، ضمن تشریح فلسفه و ماهیت برگزاری رویداد فانوس راه با بیان اینکه دانشکده شریعتی در زمره دانشگاه هایی است که بر اساس آموزش های مهارت محور فعالیت می کنند، افزود:« حضور دانشجویان در فضاهای کارآموزی شرکت ها کمک می کند این افراد سریع تر وارد بازار کار شوند.»

سلوکی ضمن ارائه آماری از وضعیت اشتغال دانشجویان دانشکده مذکور در بازار کار و تجربیات آنها در این حوزه، بیان کرد:« همه سعی ما این است که به سراغ دانشگاه ها برویم تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه را تسهیل کنیم. از این رو، این رویداد با هدف ایجاد تعامل میان کارجویان و کارفرمایان و با نقش تسهیلگری میان بازیگرانی که در عرصه تربیت و جذب نیروی انسانی دغدغه دارند، ترتیب داده شده است.»

سخنرانی سحر بنکدار در رویداد فانوس راه اتاق بازرگانی

خانم سحر بنکدار، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران از دیگر سخنرانان رویداد فانوس راه، ضمن بیان تاریخچه ای از شکل گیری و ماهیت فعالیت اتاق های بازرگانی در جهان و ایران به بیان خدمات ارائه شده توسط اتاق بازرگانی تهران پرداخت.

وی گفت:« در این حوزه عوامل و بازیگران مختلفی هستند که دغدغه دارند اما از هم فاصله دارند. به همین دلیل در مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تلاش کردیم تا با ایجاد تعامل و ادبیات مشترک بتوانیم این فاصله را تا حد ممکن کاهش دهیم.»

خانم بنکدار در ادامه افزود:« با توجه به رسالت اتاق تهران در حوزه توانمندسازی بانوان و از آنجا که بر اساس آمار، نقش زنان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در بازار کار کمرنگ تر شده است برآن شدیم به این حوزه ورود کنیم.»

بنکدارپور اضافه کرد:« از آنجا که نسل های قبل از نسل Z مانند بیبی بومرها در حال بازنشسته شدن و کناره گیری از بازار کار هستند و نسل Y و X هم تا حدودی جایگاه شغلی خود را پیدا کرده و تکلیفشان مشخص است تصمیم گرفتیم روی نیروی جوان نسل Z که در آستانه ورود به بازار کار هستند، تمرکز کنیم.»

پنل مدیران شرکت ها در رویداد فانوس راه

در ادامه رویداد فانوس راه پنل نقش سرمایه های انسانی در توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی از نگاه مدیران صنعت با حضور نفیسه آزاد مدیر صندوق سرمایه گذاری گروه «آن»، افشین کلاهی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ایران، سادینا آبایی رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران، محمد متشرعی مدیرعامل شرکت ترنا سیستم و اشکان بنکدار مدیر منابع انسانی هلدینگ فناپ برگزار شد.

در این پنل مدیران عامل و مدیران منابع انسانی شرکت های فعال در خوبه فناوری و دیجیتال، از فرهنگ سازمانی شرکت ها و فرآیندها و دغدغه های جذب نیرو صحبت کردند. هم چنین ارائه یکی از پژوهشگران برجسته حوزه اقتصاد گیگ در رابطه با فریلنسری از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در رویداد فانوس راه بود. در این ارائه، محمدرضا قلعه نوی پیرامون فضای اقتصاد گیگ، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد شبکه ای و اقتصاد اشتراکی و مزایای آزادکاری یا همان فعالیت فریلنسری توضیحاتی را برای حضار ارائه کرد.

حضور دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شریعتی تهران در رویداد فانوس راه

مدیرعامل شرکت چارگون از دیگر میهمانان این مراسم بود که پیرامون مهارت های کسب وکار و اهداف مرتبط با مسیرشغلی صحبت کرده و به تفاوت های کسب وکارها و لزوم انطباق با آنها توضیحاتی را ارائه کرد.

آخرین بخش رویداد فانوس راه که با موضوع ضرورت آموزش های مهارت محور، منطبق با نیاز بازار ارائه شد، با ارائه توضیحاتی توسط رییس مرکز آموزش اتاق بازرگانی تهران(آیتک) همراه بود.

پیمان دارابیان در این خصوص، اظهار کرد: «کسب مهارت باعث می شود بدانیم چیزهایی که یاد گرفته ایم را برای چه یاد گرفته ایم و کجا و چگونه باید آنها را به کار ببریم. از این رو، در مرکز آموزش اتاق تهران سعی کردیم با ارائه مهارت های کسب وکار محور بتوانیم تا حدودی خلاهای موجود در سیستم آموزشی را کاهش داده و نیروی کار منطبق با بازار کار آموزش دهیم.»

گفتنی است اتاق تهران رویداد های متعدد دیگری نیز با هدف گسترش صنایع و توسعه در حوزه های مختلف فنی مثل فینتک و آموزش های مرتبط با توسعه کسب و کار برگزار می کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *