اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

لیمو HR

هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت با هدف شبکه سازی و تبادل تجربیات و دانش در حوزه فناوری و با حضور بیش از ۱۰۰ مدیر شتابدهنده، فضای کار اشتراکی و برگزار کننده رویداد فناوری در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این رویداد همچنین پنل هایی با موضوع تحلیل ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان در حوزه شتابدهنده ها، زیرساخت هوش مصنوعی در کسب و کارها و فرصت های مستتر سرمایه گذاری خطر پذیر در گروه های صنعتی بزرگ با حضور صاحب نظران حوزه فناوری برگزار شد.

دورهمی اختصاصی مدیران شتابدهنده ها، مدیران فضاهای کار اشتراکی و مدیران کارخانه های نوآوری از دیگر برنامه های پردیس سامیت ۱۴۰۲ بود. همچنین گفتگوهای چندجانبه، شبکه سازی و انتقال تجربه و دانش در این رویداد و با حضور شرکت کنندگان صورت پذیرفت.

اضافه شدن بیش از ۷۰ شتابدهنده و ۳۰ فضای کار اشتراکی

مهدی عظیمیان، مدیر کل توسعه شعب پردیس‌های پارک فناوری پردیس در حاشیه رویداد هفتمین دوره پردیس سامیت به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت:

هفتمین رویداد پردیس سامیت در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این رویداد که با حضور مدیران شتابدهنده ها و مراکز کار اشتراکی برگزار شد؛ مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری در این رویداد به ایراد سخنانی پرداخته و بیان کرد: «این رویداد جهت هم‌افزایی، شبکه‌سازی و انتقال تجربیات اعضای مرکز شتابدهی نوآوری شامل مدیران شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی و برگزار کنندگان رویدادهای نوآوری برگزار شده و امسال (۱۴۰۲) هفتمین دوره آن است.»

شرکت مدیریت پردازش رویداد میم (میم‌ایونت) با بیش از ده سال سابقه برگزاری رویدادهای مختلف در زیست‌بوم کارآفرینی و استارتاپی، مجری برگزاری هفتمین دوره از رویداد پردیس‌سامیت بود.

مجتبی چکنی مدیرعامل میم‌ایونت اظهار داشت:

باتوجه به سوابق متعدد همکاری با پارک فناوری پردیس در رویدادهای مختلف، تجربه رویداد پردیس‌سامیت به واسطه تفاوت معنایی این رویداد با سایرین، تجربه متفاوت و جذابی خواهدبود.

در این رویداد، فعالان و افراد تاثیرگذار این زیست‌بوم حضور دارند که هریک حضور در دورهمی‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند و انتظاراتی وجود دارد که میم‌ایونت باید به کمک پارک فناوری پردیس و مرکز شتابدهی نوآوری به آن‌ها پاسخ دهد. سطح استاندارد بالای محتوای رویداد، چابکی در اجرا باتوجه به یکروزه بودن رویداد و مهم‌تر از همه، تنوع آیتم‌ها در یک رویداد یکروزه، نیاز به تمرکز، نظم و هماهنگی بالایی میان یکایک ارکان اجرایی رویداد دارد.

در این رویداد، مهندس علی هزاوه (معاون فناوری پارک فناوری پردیس) نیز در ارائه مطالعه رویکردهای ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور در اقتصاد دیجیتال، گزارش جامع و کاربردی از یک پژوهش ارزنده را با مخاطبین و شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند.

دکتر شقایق حق‌جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی نیز در این رویداد به بحث سیاست نوآوری ماموریت گرا پرداخت. ایشان در این سخنرانی اظهار داشت: «سیاست نوآوری یعنی مجموع مداخله‌هایی که دولت باید برای حمایت از خلق، انتشار، کاربرد و مصرف نوآوری انجام دهد.»

همچنین در هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت که در محل پارک فناوری پردیس و با حضور مدیران شتابدهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی برگزار گردید، یکی از پنل‌های این رویداد به بحث فرصت‌های مستتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گروه‌های صنعتی بزرگ پرداخت. اعضای پنل عبارت بودند از «سولماز صادق نیا» مدیرعامل گلرنگ ونچرز، «طاها رضوی» هم بنیانگذار و مدیرکل استارتاپ شب، دکتر «میلاد صدرخانلو» رییس مرکز توسعه و تجارت پارک فناوری پردیس.

از مهم‌ترین بخش‌های این دوره از رویداد، می‌توان به معرفی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی برتر در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ مرکز شتابدهی نوآوری اشاره کرد که یادبود و جوایزی به آنان اهدا شد.

شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی برتر به ترتیب عبارتند از:

۱. شتابدهنده لاکتوویژن
۲. شتابدهنده هاب اصفهان
۳. شتابدهنده رضوان

۱. فضای کار اشتراکی هفت و هشت
۲. کارخانه نوآوری شیراز
۳. فضای کار اشتراکی آبی سفید

این رویداد با ارائه سخنرانی‌ها و پنل‌های مختلفی به به شرح ذیل برگزار شد:

  • ارائه مطالعه رویکردهای ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور در اقتصاد دیجیتال توسط جناب آقای مهندس علی هزاوه (معاون فناوری پارک فناوری پردیس)
  • سخنرانی سیاست های نوآوری ماموریت گرا توسط سرکار خانم دکتر شقایق حق جوی جوانمرد (رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی)
  • پنل با موضوع تحلیل ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حوزه شتابدهنده‌ها با حضور جناب آقای مهندس احمد عسگری (مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس)، آقای علی شجاع مرادی (مشاور مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، ‌فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری) و آقای مهدی صداقت (مدیر عامل خانه نوآوری)
  • سخنرانی زیرساخت هوش مصنوعی در کسب و کارها توسط جناب آقای دکتر متین هاشمی (استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر)
  • پنل فرصت های مستتر سرمایه گذاری خطر پذیر در گروه های صنعتی بزرگ با حضور میلاد صدرخانلو (رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس)، دکتر سولماز صادق نیا (مدیر عامل گلرنگ ونچرز) و آقای طاها رضوی (هم بنیانگذار و مدیر عامل شب)
  • ارائه با موضوع آیا شتابدهنده ها محکوم به شکست هستند؟ توسط دکتر علیرضا عالمی (مدیر عامل تهران سایت)

همچنین نشست‌های تخصصی سه‌گانه (شتابدهنده‌های کشور، فضاهای کار اشتراکی کشور و کارخانه‌های نوآوری کشور) به صورت جداگانه برگزار شد.

در پایان رویداد، درخت یادبود پردیس‌سامیت ۱۴۰۲ به دلیل مصادف شدن تاریخ برگزاری رویداد با روز درختکاری به طبیعت هدیه شد و نشست صمیمی دور آتش با ارائه آقای غیابی حسن ختام رویداد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *