رپرتاژ

پوکت کجاست و چطور می‌توان به آن سفر کرد؟

لیمو HR

پوکت یکی از بزرگترین استان‌ها و جزایر تایلند است که سراسر آن چیزی جز زیبایی و شگفتی نخواهید دید. در واقع زمانی که نام پوکت به میان می‌آید، سخن از سواحل بی‌نظیر آن نیز می‌شود، چرا که شهرت اصلی پوکت مربوط به این سواحل است.

وجود این سواحل سبب شده تا هم مکانی آرامش‌بخش و دیدنی برای دوستداران طبیعت ایجاد شود و هم علاقه‌مندان به هیجان و سرگرمی بتوانند با بهره بردن از امکانات تفریحی موجود، آدرنالین خالص را تجربه کنند. امکانات تفریحی پوکت به قدری زیاد است که به جرئت می‌توان گفت برای لحظه‌ای هم احساس بی‌حوصلگی نخواهید کرد.

برای داشتن سفری اقتصادی به پوکت، توصیه می‌شود تور پوکت فلای‌تودی را رزرو کنید. با رزرو تور پوکت تایلند از فلای‌تودی در واقع با یک تیر دو نشان زدید، هم هزینه‌ای مناسب پرداخت می‌کنید و هم از بهترین نقاط این شهر بازدید می‌کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به پوکت، اطلاعات کافی در مورد این جزیره کسب کنید. در ادامه به معرفی بهتر این شهر و جاذبه‌های می‌پردازیم.

  1. ساحل کاتا (Kata Beach)

لیست جاذبه‌های منحصر به فرد پوکت را با یکی از شگفت‌آورترین سواحل آن، یعنی ساحل کاتا آغاز می‌کنیم. این ساحل به قدری زیباست که معمولا در فصول گردشگری، سراسر آن پر از توریست می‌شود و در هتل‌های آن اتاقی خالی نمی‌ماند. هر آنچه را که گردشگران برای تفریح و رفاه نیاز داشته باشند، در ساحل کاتا فراهم شده است. از غرفه‌های کوچک فست‌فود و نوشیدنی گرفته تا رستوران‌های شیک و مجلل.

اگر فکر کردید با بازدید از ساحل کاتا تنها با اقیانوس آبی و ساحل نرم آن روبه‌رو هستید، باید بگوییم سخت در اشتباهید. در اطراف این ساحل درختان و منظره‌های سرسبز وجود دارد که شکوه و زیبایی این جاذبه طبیعی را دو چندان کرده است.

  1. پناهگاه فیل‌ها (Phuket Elephant Sanctuary)

بازدید از پناهگاه فیل‌ها به تمامی کسانی که حیوانات را دوست دارند، توصیه می‌شود. در این پناهگاه‌ها بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک فیل‌ها را ببینند و به آن‌ها غذا دهند. قطعا لمس فیل‌ها از نزدیک تجربه‌ای خاطره انگیز و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. در واقع این بازدید هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان سرگرم کننده است بنابراین اگر کودکی همراه خود دارید، پناهگاه فیل‌ها را از دست ندهید.

در صورت دلخواه بازدیدکنندگان می‌توانند حتی با فیل‌های دوست داشتنی پناهگاه عکس یادگاری بگیرند.

  1. معبد جوی توی Jui Tui Shrine))

در پوکت معابد زیادی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما معبد جوی توی، معبدی منحصر به فرد است. خاص بودن این معبد، مربوط به معماری چینی آن می‌باشد.

معماری چینی معبد، گردشگران زیادی را شیفته و مجذوب خود کرده است. در هنگام بازدید از این معبد توجه داشته باشید که این مکان مذهبیست و باید پوشش مناسبی داشته باشید.

  1. ساحل پاتونگ

از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین سواحل پوکت، ساحل پاتونگ است. تمامی امکانات رفاهی و سرگرمی در این ساحل فراهم شده است. اگر اهل هیجان واقعی هستید، پیشنهاد می‌شود حتما در این ساحل تفریحات آبی همچون اسکی، شنا، غواصی و… را امتحان کنید.

چندین بازارچه در نزدیکی ساحل پاتونگ وجود دارد که مسافران می‌توانند از این سواحل برای خرید خوراکی و موارد مورد نیاز خود استفاده کنند. علاوه بر خرید خوراکی در این بازارچه، غرفه‌هایی برای خرید سوغاتی نیز وجود دارد.

دقت داشته باشید که اگر دوست دارید در پوکت به محیط‌های آرام و دنج بروید، بهتر است ساحل پاتونگ را برای تعطیلات خود انتخاب نکنید، چرا که معمولا این ساحل پر از مسافر و گردشگر است.

  1. ساحل آزاد (Freedom Beach)

آیا به دنبال تجربه یک سفر جذاب و ماجراجویانه هستید؟ اگر دوست دارید چنین سفری را تجربه کنید، حتما سری به ساحل آزاد پوکت بزنید. مطمئن باشید که با بازدید از ساحل آزاد، در واقع پا به بکرترین مناظر طبیعی می‌گذارید. از آنجایی که این ساحل کمی با جزیره فاصله دارد، گردشگران کمتری به سراغ آن می‌روند و همین امر سبب شده دست نخورده باقی بماند.

سرتاسر این ساحل شاهد چشم‌اندازهایی خواهید بود که بازدید از آن‌ها قطعا شما را به وجد می‌آورد. تماشای این چشم‌اندازها روحیه هر فردی را دگرگون خواهد کرد و حس خوب را به آن هدیه می‌دهد. سفر به ساحل آزاد پوکت مناسب کسانیست که دوست دارند برای یک مدت کوتاه به اعماق طبیعت بروند و آرامش واقعی را تجربه کنند.

نکته‌ای که در مورد ساحل آزاد وجود دارد، این است که این ساحل برعکس ساحل کاتا دارای هیچ اغذیه فروشی نیست و اگر قصد بازدید از آن را دارید، باید حتما از قبل غذا و خوراکی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

چنانچه علاقه‌مند به شنا و غواصی هستید، شنا در آب‌های روان و آبی ساحل آزاد را از دست ندهید.

  1. بودای بزرگ پوکت (Big Buddha of Phuket)

سفر به پوکت زمانی کامل می‌شود که از معروف‌ترین آثار دیدنی آن یعنی بودای بزرگ پوکت دیدن کنید. بودای بزرگ پوکت، در واقع مجسمه‌ای باشکوه است که در روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته است.

این مجسمه بزرگ، تماما از مرمر ساخته شده و با زیبایی خود شکوه خاصی به منطقه بخشیده است.

رزرو تور پوکت تایلند از فلای‌تودی

پوکت یکی از زیباترین جزایر دنیاست که جزایر متعدد زیادی را در خود جای داده است. در این جزیره بزرگ می‌توان شاهد دیدن بکرترین و دست نخورده‌ترین مناظر بود و تجربه‌های شگفت‌انگیزی بدست آورد. چنانچه شما هم دوست دارید به پوکت سفر کنید اما نمی‌دانید چگونه، تور پوکت ۱۴۰۳ فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با وجود این تور از زیباترین نقاط پوکت بازدید می‌کنید و با برنامه‌ای منظم پیش می‌روید. حتما می‌دانید که انتخاب یک تور مسافرتی عالی، می‌تواند لذت سفر را چندین برابر کند و چالش‌های آن را به حداقل‌ترین حالت ممکن برساند. فلای‌تودی یکی از معتبرترین مجموعه‌هایی است که در رزرو انواع تورهای مسافراتی می‌توانید با خیالی آسوده به آن اعتماد کنید، چرا که این مجموعه همیشه بهترین‌ها را برای شما در نظر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده توسط این مجموعه، تنها محدود به رزرو تور نیست. چنانچه به دنبال اخذ انواع ویزا در سریع‌ترین زمان، خرید ارزان‌ترین بلیط‌های قطار و هواپیما هستید، فلای‌تودی بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر امکان رزرو انواع هتل‌های خارجی از طریق فلای‌تودی امکان پذیر می‌باشد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته مجموعه تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *