اخبار استارتاپیاخبار انرژی و محیط زیستاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

حمایت معاونت علمی از طرح های شیرین سازی آب و مدیریت پسماند

لیمو HR

دبیر ستاد فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، دیداری از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عمل آورد. در این دیدار، وی بر حمایت از طرح های شیرین سازی آب و مدیریت پسماند تاکید کرد.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مصطفی میلانی دبیر ستاد فناوری های مواد و ساخت پیشرفته، بر اولویت این فناوری ها تاکین کرد و گفت:«تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.»

میلانی در مورد فعالیت های دولت و معاونت علمی گفت:«ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.»

اهمیت طرح های شیرین سازی آب و مدیریت پسماند و تولید سرامیک

میلانی توسعه طرح های شیرین سازی آب و مدیریت پساب های صنعتی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی و تولید سرامیک های پیشرفته را از اولویت های اصلی ستاد برشمرد.

میلانی ادامه داد:«با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.»

وی بر آمادگی معاونت علمی برای تسهیل تامین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک توسعه فناوری های نوین تاکید کرد و خواستار همکاری شرکتهای دانش بنیان برای توسعه فناوری های مرتبط شد.

وی در ادامه اصفهان را یکی از قطب های توسعه کشور دانست و بر آمادگی معاونت علمی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در اصفهان تاکید کرد.

لزوم توجه به شیرین سازی آب و مدیریت پسماند

مصطفی میلانی در ادامه بر اهمیت مدیریت پسماند و پساب صنعتی تاکید کرد و گفت:«با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.»

به گفته میلانی، معاونت علمی و ستاد آمادگی اعطا حمایت های مالی و برقراری ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و صنایع، برای تجاری سازی و اجرای طرح های فناورانه در مدیریت پسماند دارد.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *