اخبار استارتاپیاخبار انرژی و محیط زیستاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

سرمایه گذاری بیش از ۱۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده در حوزه فناوری سبز

لیمو HR

سال هاست که بانک ها در سراسر جهان پروژه های بزرگ انرژی تجدید پذیر مثل مزارع بادی و خورشیدی را تامین مالی می کنند. اما پروژه های کوچک تر مثل پمپ حرارتی در خانه شخصی یا نصب تجهیزات انرژی سبز ارزان در خانه ها، تامین مالی نمی شوند. چرا که به مقدار کافی سود ده نیستند.

اما هر جا که تقاضا باشد، عرضه هم به وجود می آید. طرفداران حوزه فناوری سبز، موفق شدند دولت فدرال را به ایجاد یک بانک سبز ترغیب کنند که از این نوع پروژه ها حمایت می کند.

بانک سبز، پاسخ دولت فدرال آمریکا برای حمایت از پروژه های کوچک حوزه فناوری سبز

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به دنبال حمایت ۲۰ میلیارد دلاری از ۸ سازمانی است که این دسته از وام ها را اعطا می کنند. ۱۴ میلیارد دلار (۷۰%) حمایت ها به جوامع ضعیف و کم برخوردار اعطا خواهد شد.

طبق گفته دان لیپرت بنیان گذار موسسه غیر انتفاعی Elemental Excelerator، هدف از این حمایت ها، ایجاد مزایای واقعی برای مردم در سراسر کشور است. تمرکز حمایت ها بر جوامع بومی، روستایی و جوامع با درآمد کم و کم برخوردار است.

از طرف دیگر، به دلیل اینکه تمام این حمایت ها به صورت وام پپرداخت می شود، این حمایت ها در طول زمان بازیابی شده و به پروژه های بیشتری نیز اختصاص خواهد یافت. گفتنی است بانک سبز کنتیکت به عنوان نمونه ای از این سازمان های سبز، نرخ نکول مشابه بانک ها  و موسسات اعتباری تجاری دارند.

از طرف دیگر، صندوق کاهش گازهای گلخانه ای امیدوار است به ازای هر دلار که پخش می کند، ۷ دلار نیز از سرمایه گذاران خصوصی برای این اهداف دریافت کند. با این حال این رقم دست پایین است و موسسه مک کینزی معتقد است این عدد تا ۱۲ دلار نیز می تواند افزایش یابد.

زیرساخت های بزرگ حوزه فناوری سبز

نیازمندی ایالات متحده به سرمایه گذاری گسترده برای به صفر رساندن تولید کربن دی اکسید

بر اساس تخمین موسسه مک کینزی، ایالات متحده تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۲۷ تریلیون دلار سرمایه گذاری nv حوزه فناوری سبز نیاز دارد تا بتواند تولید کربن خود را صفر کند. در مقایسه با رقم مورد نیاز، سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری کوچک است، اما در صورت تحریک سرمایه های خصوصی، می توانند تاثیر بسیار بزگری بگذارد.

از طرف دیگر با توجه به امکان دریافت سرمایه گذاری و حمایت از روش های دیگر به جز این وام ها، می تواند رشد فناوری و اجرای این زیرساخت ها را بهبود دهد. آقای لیپرت معتقد است این نوع سرمایه گذاری می تواند باعث ایجاد مشاغل متعدد در کشور شده و سرمایه گذاران و کارآفرینان را به حضور در حوزه فناوری سبز و زیرساخت های آن ترغیب کند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *