اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکاخبار خودرواخبار رباتیکاخبار هوش مصنوعی

ایلان ماسک: تاکسی روباتی تسلا  به زودی رونمایی می شود.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو به نقل از تک کرانچ، ایلان ماسک کمی بعد از خبر رویترز در مورد لغو شدن برنامه های خودرو برقی ارزان ۲۵,۰۰۰ دلاری تسلا، از رونمایی تاکسی روباتی تا ۸ اوت (۱۸ مرداد) خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، این خبرگزاری از طریق چند منبع  بی نام و اسناد داخلی تسلا از تصمیم تسلا برای لغو برنامه ی تولید خودروی برقی ارزان و توسعه تاکسی روباتی بر اساس همان پلتفرم خودروی برقی ارزان، آگاه شده بود.

تنها چند ساعت بعد، ایلان ماسک در یک توییت این موضوع را تلویحا تایید کرد:

توییت ایلان ماسک در مورد رونمایی از تاکسی روباتی تسلا

توسعه تاکسی روباتی و و خودرو ارزان در تسلا

بر اساس گزارش ها، سالهاست که تسلا به دنبال توسعه خودرو ارزان و تاکسی اتوماتیک است. هرچند ایلان ماسک میان تولید یک خودرو معمولی با پدال گاز و فرمان و یک خودرو کاملا اتوماتیک مردد است.

اواسط سال ۲۰۲۲ ایلان ماسک با نظر مهندسان تسلا برای توسعه یک خودرو با پدال و فرمان مخالفت کرده است. حتی با وجود لغو شدن رسمی این برنامه، مهندسان ارشد تسلا برنامه ی خودروی سنتی تر با فرمان و پدال گاز و ترمز را در سایه زنده نگه داشته بودند.

سال هاست که ایلان ماسک وعده خودروی کاملا خودران را داده است. حداقل از سال ۲۰۱۶ او وعده خودرویی را داده بود که تا پایان ۲۰۱۷ در مسیرهای بدون جاده بتواند رانندگی کند. این موضوع اتفاق نیفتاد. برنامه ی تولید تاکسی روباتی خودمختار تا ۲۰۲۰ نیز رخ نداد. نهایتا برنامه توسعه تاکسی تا ۲۰۲۴ به عقب افتاد.

در حال حاضر تمام خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده عرضه می شوند. با پرداخت رقم اضافه تر نیز مالکان خودرو می توانند امکان FSD یا خودرو کاملا خودران را فعال کنند. هرچند این امکان در واقعیت امکان رانندگی خودکار و بدون دخالت انسان را ندارد. بلکه مجموعه ای از قابلیت ها است که امکان کنترل خودرو به صورت محدود (حرکت میان خطوط، خروج از جاده و حرکت در جاده های شهری) و با نیاز به آمادگی دائمی راننده را دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *