اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاخبار بازاریابی و تبلیغاتاخبار حمل و نقل و لجستیکاخبار سرمایه گذاری خطرپذیراخبار هوش مصنوعی

نامه سالانه مدیرعامل آمازون: هوش مصنوعی بزرگترین تحول فناوری از زمان شروع اینترنت

لیمو HR

اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، نامه سالانه خود را به سهامداران در روز پنجشنبه منتشر کرد. هوش مصنوعی موضوع اصلی این نامه بود.

جاسی در نامه اعلام کرد که هوش مصنوعی ممکن است “بزرگترین تحول فناوری از زمان اینترنت ابری  و شاید حتی از زمان آغاز اینترنت باشد.

وی اظهار داشت که به جای انتقال زیرساخت‌های موجود به فضای ابری که نیازمند تلاش‌های زیادی برای انتقال زیرساخت هاست، انقلاب هوش مصنوعی از ابتدا کاملاً بر روی پلتفرم‌های ابری ساخته خواهد شد.

جاسی در نامه سالانه خود گفت: «ابعاد منافع اجتماعی و تجاری ممکن از محصولات هوش مصنوعی، همه ما را شگفت‌زده خواهد کرد.»

اما او همچنین به سهامداران یادآوری کرد که اهمیت امنیت در هوش مصنوعی را دست کم نگیرند. جاسی اظهار کرد: «مدل‌های هوش مصنوعی مشتریان حاوی برخی از حساس‌ترین داده‌های آن‌ها است.»

جاسی همچنین اعلام کرد که آمازون در مسیر راه‌اندازی ماهواره‌های اینترنتی پروژه کویپر در اواخر امسال است و از این پیشرفت دلگرم است، با این حال، او تأکید کرد که هنوز راه زیادی برای پیش روی آن‌هاست. قرار است آمازون در این پروژه قرار ۱۰ میلیارد دلاری طی شش سال آینده، یک منظومه ماهواره ای متشکل از ۳۲۰۰ ماهواره راه‌اندازی خواهد کرد.

برنامه های هوش مصنوعی آمازون بر اساس نامه سالانه مدیرعامل این شرکت

مدیرعامل آمازون اظهار کرد که این شرکت بر روی تلاش‌های هوش مصنوعی خود با تمرکز بر سه لایه کاری تمرکز دارد:

  • ایجاد مدل‌های پایه
  • استفاده از مدل‌های موجود
  • بهره‌گیری از برنامه‌های از پیش ساخته شده هوش مصنوعی بر اساس نیاز و تخصص مدل ها

بر پایه پنج اصل کلیدی آمازون که شامل استخدام صنعتگرانی است که مرزها را جابجا می‌کنند، تمرکز این شرکت در سال های آتی بر مشکلات مشتری و ایجاد ابزارهای اساسی برای تسریع نوآوری است.

همچنین از جمله این اصول، پذیرش فناوری بهتر، صرف نظر از مبدأ آن، و یادگیری از شکست‌ها نیز از اصول اصلی آمازون است.

مدیرعامل آمازون همچنین به پایبندی شرکت به ارزیابی مجدد کاهش هزینه‌ها در عین افزایش سرعت تحویل محصولات به مشتریان اشاره کرد. گفتنی است که آمازون در ماه آوریل (ماه جاری میلادی) صدها نفر از کارمندان واحد خدمات ابری خود را اخراج کرد.

جاسی در پایان نامه سالانه خود اظهار کرد: «از ابتدای تشکیل آمازون تا به حال، در هیچ زمانی فکر نمی کردیم که چنین فرصت‌هایی برای بهبود و آسان‌تر کردن زندگی مشتریانمان وجود دارد.»

متن کامل نامه آقای جاسی در سایت آمازون در دسترس است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *