اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیک

فعالیت ۴۵ استارتاپ در حوزه حمل‌ و نقل

استارتاپ‌ها گسترده‌ترین زیرساخت بازگشت نخبگان است.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، به نقل از تسنیم، سورنا ستاری در بازدید از یکی از استارتاپ‌های حمل‌ و نقل کشور (تاکسی موبایلی) با بیان این‌که رشد فزاینده استارتاپ‌ها در حوزه‌ی خدمات حمل‌ونقل دورن‌شهری و بین شهری به پیشرفت‌های قابل توجهی منجر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ استارتاپ فعال در حوزه خدمات حمل‌ و نقل داریم که اخیراً حمل‌ و نقل بین شهری به طور فزاینده‌ در حال رشد است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، میزان اشتغال فوق‌العاده بالا، جذب نخبگان، ارزش افزوده و حل مشکلات جامعه را از مهم‌ترین ویژگی‌های زمینه‌سازی توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: بسیاری از نخبگان ایرانی غیر مقیم، به کشور بازگشته‌اند و استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی را راه‌اندازی کرده‌اند که توانسته‌ تعداد قابل توجهی از نخبه‌ها را به خود جذب کند.

ستاری با بیان این‌که موج توسعه کسب‌وکارهای استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تسری به تمامی بخش‌های کشور است، افزود: این زیرساخت توانست زمینه‌ای را فراهم کند که نخبگان ایرانی غیر مقیم با درآمدهای بسیار بالا به کشور بازگردند و کسب‌وکارهای خود را ایجاد کنند و موج راه‌اندازی استارتاپ‌های مبتنی بر ایده‌های خلاقانه در حال گسترش میان جوانان است.

وی با بیان این‌که حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان با حرکت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود، ابراز کرد: باید جهت‌گیری بخشهای گوناگون کشور به این سمت‌وسو باشد. بخش‌های تصمیم‌ساز و اثرگذار کشور باید برای حمایت از این روند و کمک به این مسیر فعالانه عمل کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *