اخبار استارتاپی

کسب‌وکارها افت کیفیت اینترنت را گزارش دهند

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت اظهار کرد: ما افت سرعت نداشته‌ ایم، اما شاهد کاهش کیفیت بودیم.

لیمو HR

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما افت سرعت نداشته‌ ایم، اما شاهد کاهش کیفیت اینترنت بودیم که امیدواریم به‌زودی برطرف شود؛ افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حکم قضایی صادره برای فیلترینگ تگلرام سازمان تنظیمات مقررات اشکالاتی را در مورد سرعت اینترنت جمع‌آوری کرد که جلسه‌ای با شرکت‌های اینترنتی داشتیم، راه‌کارهایی برای رفع افت کیفتی که در سرویس‌های اینترنتی ایجاد شده بود اندیشیده و استفاده از روش‌هایی که کیفیت را بهبود ببخشد، آغاز شد.

او در تشریح گفته‌هایش یادآور شد: کیفیت، دو بحث دارد. یکی به کیفیت ارائه‌ی خدمات شرکت‌های اینترنتی بازمی‌گردد که همواره بحث بر سر این موضوع وجود داشته است و برخی از مطالبات به افت کیفیت در اثر فیلترینگ بازمی‌گردد. همه‌ی این موضوعات مورد توجه است؛ چراکه افت کیفیت سرویس بخشی از حق‌الناس است و ما بر حل این موضوع جدیت داریم. مطالبه‌ی به‌حق مردم را پی‌گیری می‌کنیم و امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: آن موضوعاتی که تا امروز تلاش شده تا شرایط بهتری پیدا کند یکی کیفیت بازی‌های رایانه‌ای بوده است که بخش عمده‌ای از جوانان به آن سروکار داشتند و مورد اعتراض بود. برای کسب‌و‌کارها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است تا از طریق شرکت‌ها مشکلاتشان برطرف شود.

او ادامه داد: سرویس‌های داخلی که مسیریابی‌شان از داخل دچار مشکل شده بود با تشکیل کارگروهی مشکلاتشان هدایت شد. دیروز جلسه‌ای با مدیران شرکت مخابرات داشتم تا این مشکل را کامل برطرف کنم. موضوع کیفیت بحثی است که خود من با آن مشکل دارم و خواهان برطرف شدنش هستم امیدوارم ظرف روزهای آینده رضایت را به سرویس‌ها بازگردانیم.

آذری جهرمی گفت: از مردم تقاضا داریم اگر در حوزه‌ی کیفیت مشکلاتی دارند با جزئیات اطلاع دهند. کانال‌هایی برای کسب‌و‌کارهای کوچک فراهم کرده‌ ایم شرکت ارتباطات زیرساخت ارتباط ایمیلی را فراهم آورده‌‌ ایم که کسب‌و‌کارها می‌توانند اطلاعاتشان را ارسال کنند.

او افزود: هم‌چنین برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران تسهیلاتی از سوی وزارت ارشاد فراهم آمده است. خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند اطلاعاتشان را از طریق وزارت ارشاد برای حل مشکلات به ما برسانند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق ۱۹۵ نظراتشان را درباره مشکلات اینترنتی ارائه کنند. ما افت سرعت نداشته‌ ایم اما شاهد کاهش کیفیت بودیم که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد تلگرام تصمیمات جدیدی گرفته‌ شده است یا خیر گفت: ما صاحب تصمیم نیستیم اگر صاحب تصمیم‌ها تصمیم جدیدی گرفتند، خودشان اعلام می‌کنند.

آذری جهرمی اظهار کرد: نرم‌افزاری‌هایی که در عرصه‌ی فضای مجازی ارائه‌ی خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند. و مطابق قانون موجود صنفشان برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. کسب‌وکارهای اینترنتی یک صنف دارند و کسب‌وکارهای سنتی یک صنف دیگر دارند . اپلیکیشن‌ها بر اساس نوع فعالیتشان از یکی از این اصناف مجوز می‌گیرند و از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز  «ای نماد» را می‌گیرند و در حوزه‌ی گردشگری از سازمان میراث مجوزشان را تهیه می‌کنند. البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به‌صورت پنجره‌ی واحد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *