اخبار استارتاپی

تهران صاحب پلت‌فرم مشارکت شهروندی می‌شود

نگاه پلتفرمی به شهرها، زمینه‌ساز استفاده درست از منابع داده‌ای آن‌ها

لیمو HR

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در نشست مدیران فناوری کلان‌شهرها از رونمایی پلت‌فرم مشارکت شهروندی با محوریت مشکلات و چالش‌های شهر تهران خبر داد و گفت: جدی‌ترین شاخصه‌ی هوشمندی، داده‌ی محوری است. در هوشمندسازی یک شهر هم‌چنین رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمد فرجود، در این نشست که در حاشیه‌ی هفتمین نمایشگاه اینوتکس در مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار شد، ضمن تأکید بر نگاه پلت‌فرمی به شهرها گفت: «مزیت نگریستن به شهرها به مثابه پلت‌فرم این است که می‌توانیم داده‌ها را درست تجمیع کرده و از آن‌ها به بهترین شیوه استفاده کنیم. هم‌چنین پلت‌فرم‌ها بهترین فضا برای تبادل اطلاعات و خلق ارزش است.»

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در ادامه به سه محور چالش‌های شهرنشینی در دنیا، معرفی برنامه‌ی تهران هوشمند و اقدامات انجام شده در دبیرخانه و مرکز تهران هوشمند پرداخت و با تأکید بر این‌که هوشمندی تنها مربوط به رشد فناوری نیست، گفت: «جدی‌ترین شاخصه‌ی هوشمندی، داده‌ی محوری است. در هوشمندسازی یک شهر هم‌چنین رشد کیفیت زندگی مردم و رفتن به سمت تحول دیجیتالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

او در ادامه با اشاره به زیرساخت داده به‎عنوان پایه‌ی هوشمندسازی یک شهر گفت: «اهمیت متصل بودن و زیرساخت داده‌ی شهر هوشمند بر کسی پوشیده نیست. اما متاسفانه در نظام مدیریت شهری بعضا دیده می‌شود که به داده به عنوان یک شاخصه تاثیرگذار، چندان بها داده نمی‌شود.»

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران در پایان، توسعه‌ی شهری پایدار، هدایت نوآوری، رضایت شهروندان، ارتقای مشارکت و شفافیت و نظام‌های مدیریت و خدمات کارآمد را به عنوان محورهای استراتژیک هوشمندسازی تهران برشمرد و سپس پروژه‌ها و پایلوت‌های تهران هوشمند هم‌چون سامانه‌ی طرح ترافیک جدید، سامانه‌ی تهران من، مسیریاب و نقشه‌ی تهران، سامانه‌ی شفافیت، داشبورد انتشار داده‌های شهر و … را معرفی و هم‌چنین نقش شهرداری‌ها را در زیست‌بوم نوآوری تشریح کرد.

هم‌چنین نشست مدیران سازمان فاوای شهرداری‌های کلان‌شهرها نیز در روز آخر و در حاشیه‌ی این رویداد برگزار و پیرامون هوشمندسازی شهرها و نقش شهرداری‌ها در آن تبادل نظر صورت گرفت و نیز برخی شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان فرصت ارائه‌ی دستاوردهای خود را در حوزه‌ی هوشمندسازی شهری داشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
شنبه‌پرس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *