اخبار استارتاپی

پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای نوپا

سخت افزار، نرم افزار، محتوا و امنیت، محورهای اصلی اعطای تسهیلات

لیمو HR

حسن صمیمی بیان کرد: از سال ۹۴ که کار بررسی تقاضاها شروع شد تاکنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به کسب‌وکارهای نوپا پرداخت شده است که از این تعداد ۲۲۵ پرونده در تهران و ۱۴۰ پرونده مربوط به سایر استان‌ها می‌شود.

صمیمی در نشست خبری معرفی زنجیره‌ی اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب‌وکارهای نوپای فعال در این حوزه، گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۳۶۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌وکارهای نوپا در قالب وام برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. از این بین ۱۹۵ پرونده نیز به بانک عامل معرفی شده‌ اند و مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: محوری‌های اعطلای تسهیلات به این کسب‌وکارها مشخص شده است که به نوعی جهت‌گیری وزارت ارتباطات است. این محورها شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوا و امنیت می‌شود.

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با اشاره به آغاز بازنگری در محورهای اعطای تسهیلات از ابتدای سال جاری، گفت: برنامه‌ی جدید شامل ۶ محور خواهد بود که مشمول حمایت از توسعه‌ی نرم‌افزار خدمات کاربردی و تامین محصولات تکمیلی در زمینه‌ی داده‌های عظیم، حمایت از توسعه‌ی خدمات و زیرساخت‌های رایانش ابری، حمایت از اینترنت اشیا، حمایت از محصولات راهبردی و زیرساختی آزمایشگاهی و توسعه‌ی محتوا و ارائه‌ی خدمات و امنیت در دو حوزه خدمات و محصولات می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ی ایجاد کارگروه وجوه اداره شده برای تمام استان‌ها پیش‌بینی شده است. شکل‌گیری این کارگروه باعث تسریع در رسیدگی به کارها در استان‌ها خواهد شد.

برای بهبود و گسترش کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و تولید نرم‌افزار و فراهم شدن زمینه‌ی صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌ی ICT، وجوهی از محل منابع داخلی شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات به عنوان وجوه اداره شده اختصاص داده شده است.

وزارت ارتباطات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و به منظور حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به توسعه‌ی اشتغال‌آفرین و صادرات کالا و خدمات بخش‌های خصوصی و تعاونی غیردولتی از محل این منابع، به شرکت‌های که واجد شرایط باشند، تسهیلاتی را اعطا می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *