لیمو HR
آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان کارآفرینی

آیا شما قابلیت های یک کارآفرین را دارید؟

در یک اکوسیستم کارآفرینی نقش‌های مختلف وجود دارد که “کارآفرین بودن” یکی از آن‌ها است و احتیاج نیست همه کارآفرین باشند. شما می‌توانید دوستدار این حوزه باشید و یا با خدمات خود به کارآفرینان کمک کنید و یا حامی رسانه‌ای آن‌ها باشید و در افزایش سطح میزان کارآفرینی سهیم باشید و …

کارآفرینی موضوعی است که از اواخر قرن بیستم مورد توجه محافل آموزشـی کـشورهای جهان قرار گرفته است. اما مهم این است که اکنون در عرصـه‌ی جهـانی افـراد خـلاق و مبتکـر به عنوان کارآفرینان، منشأ تحـولات بزرگـی در زمینـه‌ی صـنعتی، تربیتـی و خـدماتی شـده انـد. هم‌چنین، چرخه‌های توسعه‌ی اقتصادی همواره با توسعه‌ی کارآفرینی به حرکت در مـی‌آیـد؛ بـه عبارت بهتر، کارآفرینی موتور رشد و توسعه است. مطالعاتی که در زمینه‌ی ارتباط بین ویژگی‌های فردی و رشد و توسعه اقتصادی صورت گرفته است، نشان مـی‌دهـد که پیشرفت به یک گروه و مذهب خاصی اختـصاص نـدارد و بـا رشـد و توسـعه‌ی برخـی از ویژگی‌ها در افراد می‌توان رشد اقتصادی را در جوامع مختلف فراهم کرد. به نظر می‌رسد توجه به کارآفرینی و پـرورش زمینـه‌هـای تحقـق آن در جوامـع امـروز یـک ضرورت است.

مک کللند(۱۹۶۱) ویژگی‌های افراد کارآفرین را شـامل: انگیـزه‌ی پیـشرفت، ریـسک‌پـذیری، کنترل درونی، خلاقیت و استقلال طلبی می‌دانـد. براسـاس تحقیقـات انجـام شـده، پـرورش ویژگی‌های ذکر شده در افراد باعث تقویت قابلیت‌های کارآفرینی آنان می‌شود. خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی لازم و ملزوم یکدیگرند؛ به حدی که کارآفرینی بدون خلاقیت و نوآوری حاصلی ندارد.

کارآفرینان‌ با مهارتی که‌ در تشخیص‌ فرصت‌ها و موقعیت‌ها و ایجاد حرکت‌ در جهت‌ توسعه این‌ موقعیت‌ها دارند، پیشگامان‌حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات‌ اجتماعی محسوب‌ می‌شوند. آن‌ها تصدیق‌ می‌کنند که‌ موفقیت‌ و بقاء در چشم‌اندازهای برخاسته‌ از فردا، نیازمند چالاکی، قوه‌ی ابتکار و خلاقیت‌ است‌. علاوه‌ بر این‌ کارآفرینی به‌ ریسک پذیری، نوآوری و کنش‌ کارآفرینانه‌ هم‌ نیاز دارد. به سوالات این آزمون پاسخ دهید تا مشخص شود آیا قابلیت‌های یک کارآفرین را دارید؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *