اخبار استارتاپی

جایگاه نامشخص استارتاپ ها در قانون مالیاتی کشور

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: جایگاه استارتاپ‌ها هنوز در قانون مالیاتی تعریف نشده است.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: جایگاه استارتاپ ها هنوز در قانون مالیاتی تعریف نشده است.

محمد اطرج با بیان اینکه مشکل امروز استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا بیشتر در سطح ملی و ارائه مجوزهای لازم است، اظهار کرد: به‌طورقطع استارتاپ ها بدون مجوز نمی‌توانند کار کنند، اما این کسب و کارها نباید درگیر بروکراسی بالای اداری شوند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه استارتاپ ها هنوز در قانون مالیاتی تعریف نشده است، افزود: کسب و کارهای نوپا همانند پلت‌فرم واسط تامین‌کننده کالا و خدمات و استفاده‌کننده آن هستند، اما در قانون مالیات این کسب و کارها به ‌عنوان فروشنده مطرح هستند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری استارتاپ ها هنوز در استان اصفهان صندوق جسورانه ایجاد نشده است، تصریح کرد: متأسفانه در کشور روش مالی مناسبی برای این کسب و کارها پیش بینی نشده است، در این راستا سرمایه گذاران با درک این حوزه باید ریسک سرمایه گذاری این کسب و کارها را بپذیرند.

اطرج با بیان اینکه در اصفهان به دنبال ایجاد دو صندوق جسورانه سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: در حال حاضر بیشترین تسهیلات تخصیصی به استارتاپ ها از طریق وجوه اداره شده وزارت فناوری اطلاعات و بخشی در قالب وام تکاپو از سوی وزارت کار داده می‌شود.

وی در خصوص نقش دولت در توسعه استارتاپ ها، گفت: در واقع دولت در حوزه استارتاپ ها باید تسهیل‌گر باشد و نباید مداخله مستقیم کند و با کاهش بروکراسی در راستای فرهنگ‌سازی و توسعه این کسب و کارها گام بردارد، هم‌چنین باید قوانین متناسب با این حوزه را تدوین کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *