اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

محصولات جدید “مزرعه ای درون جعبه‌ی سیاه” در نت جئو سنتر

گردهمایی فعالان حوزه کشاورزی به منظور آشنایی با محصولات استارتاپ "مزرعه ای درون جعبه‌ی سیاه"

لیمو HR

دیروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه تیم رسانه ای اکوموتیو به دعوت مجموعه کارآفرین “مزرعه‌ای درون جعبه سیاه” در مراسمی که به مناسبت پرده‌برداری از محصولات این مجموعه ترتیب داده شده بود حضور پیدا کرد. این مراسم که در نت جئو سنتر برگزار میشد میزبان علاقه‌مندان و بخشی از فعالان حوزه‌ی کشاورزی بود که به منظور آشنایی با محصولات این مجموعه‌ی استارتاپی گرد هم آمده بودند.

بلک گرو باکس یک سیستم رشد نوآورانه بر پایه فناوری هیدروپونیک است که به طور کامل، داخل کانتینر قابل راه‌اندازی و حمل با تمام اجزای مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی تجاری است. این سیستم برای عملیات آسان طراحی و مهندسی می‌شود که به کشاورزان اجازه می‌دهد تا بلافاصله پس از تهیه کانتینر و دریافت آموزش‌های اولیه شروع به تولید محصولات کشاورزی کنند.

در ابتدای مراسم یکی از هم بنیان‌گذاران این استارتاپ به ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه با ضرورت‌های ایجاد این مجموعه پرداخت و دلایلی مانند نیاز کشور به کشت با حداقل مصرف آب و همینطور نیاز به کنترل ضایعات کشت که عمدتا ناشی از حمل و نقل کالاست را از دلایل عمده‌ی ایجاد این استارتاپ دانست.

در بخش بعدی مهندس رهامی که در طول انجام پروژه به عنوان حامی و مشاور در کنار این تیم کارآفرین حضور داشته است، در رابطه با فسفید پتاس که یکی از محصولات تولید شده توسط این مجموعه بود توضیحاتی را مطرح کرد و آن را کاملا با نمونه‌ی خارجی آن که در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد قابل رقابت دانست. او همچنین سرعت عمل، مدیریت دانشی و مهارت فنی را به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های این تیم استارتاپی برشمرد و پیش‌بینی کرد گام‌های مثبتی که تاکنون برداشته شده در صورت تداوم می‌تواند نوید بخش اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی باشد.

گردهمایی فعالان حوزه کشاورزی به منظور آشنایی با محصولات استارتاپ مزرعه ای درون جعبه‌ی سیاه

در سخنرانی آخر نیز مهدی ملکی بنیان گذار و مدیرعامل مجموعه ی بلک گرو باکس داستان شکل گیری این مجموعه را از ابتدا بیان کرد و دغدغه ی عمده این مجموعه را نوسانات اقتصادی و مسیر دشوار اخذ مجوز های مربوطه دانست. او همچنین ابراز امیدواری کرد وزارت جهاد و کشاورزی مساعدت های لازم را برای کمک به استارتاپ ها داشته باشد چرا که مجموعه‌های استارتاپی بنا به ماهیتشان توانایی صرف زمان و هزینه‌ی زیادی را برای دریافت مجوز های مربوطه ندارند و اگر نتوانند خیلی زود محصول یا سرویس خود را وارد بازار کنند خسارات جبران ناپذیری را متحمل می‌شوند.

در انتهای مراسم نیز ضمن اینکه مهمانان حاضر پذیرایی می شدند، بحث و تبادل نظر جالبی میان مهمانان در رابطه با موضوعات مطرح شده در رویداد ایجاد شد که به ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی هرچه بیشتر میان آن ها منجر شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *