اخبار استارتاپی

حمایت مالی از اولویت‌های فناوری مشترک با ایتالیا

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا گفت: هر کدام از اولویت‌های مطرح شده توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در صورت رفع معضلی از کشور، مورد حمایت مالی بیشتری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

لیمو HR

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا، با بیان اینکه اولویت‌های پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا (CNR) باید در راستای رفع نیازهای کشور باشد،‌ گفت: هر کدام از اولویت‌های مطرح شده توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در صورت رفع معضلی از کشور، مورد حمایت مالی بیشتری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

دکتر عبدالساده نیسی در سومین جلسه همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا با اشاره به تعریف پروژه‌های مشترک میان ایران و ایتالیا، افزود: تاکنون اولویت این پروژه‌ها در حوزه‌های محیط زیست، انرژی، میراث فرهنگی و باستان‌شناسی، ریاضیات، علوم انسانی، کشاورزی، صنایع غذایی و نانو تکنولوژی و بایوتکنولوژی مطرح شده است و مقرر شد توسط اعضای کارگروه در آینده نزدیک و در صورت نیاز با بهره‌مندی از تخصص دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تکمیل شود.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، خاطر نشان کرد: پس از حضور شرکت‌های ایتالیایی در تهران در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ حال باید شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کشور ایتالیا حضور پیدا کنند و در این راستا مدل انجام کار نهایی شده است و بخش عظیمی از این هزینه‌ها توسط معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم پرداخت خواهد شد.

نیسی خاطر نشان کرد: همچنین در آینده نزدیک، اعضای (CNR) کشور ایتالیا جهت نهایی کردن اولویت‌های پژوهش و فناوری در ایران حضور خواهند یافت؛ در این راستا باید ارتباط بین استادان برجسته هر دو کشور به منظور پیشبرد اهداف و رفع نیازهای پژوهش و فناوری را ایجاد و گسترش دهیم.

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا، وظیفه اصلی این کارگروه را انسجام ارتباطات با اتخاذ یک سازوکار مناسب دانست و ادامه داد: برای این منظور باید ماموریت‌هایی را تعریف و مطابق برنامه پیشروی کنیم.

وی پروژه‌های همکاری مشترک میان دو کشور را دارای اهمیت ویژه دانست و یادآور شد: این پروژه‌ها پس از امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک، سرفصل‌هایی برای آن تعریف می‌شود و سپس اساتید ایرانی و ایتالیایی با یکدیگر در راستای یک تیم در ارتباط خواهند بود.

به گفته وی، با حضور هیأت ایتالیایی به ایران سرفصل‌های پروژه‌های مشترک میان دو کشور تعریف شده، نهایی خواهد شد و این سرفصل‌ها اطلاع رسانی می‌شود تا بر اساس آن در خصوص پروژه‌ها طرفین به توافق نهایی برسند. این مسئولیت را مرکز ایسمو تقبل کرده است.

وی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی مالی به صورت یک مثلث عمل خواهیم کرد و این حمایت‌های مالی از سوی کشور ایتالیا، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری خواهد بود.

نیسی خاطرنشان کرد: هر کدام از اولویت‌های مطرح شده توسط دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در صورت رفع معضلی از کشور، مورد حمایت مالی بیشتری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار خواهد گرفت. در صورتی که پروژه پس از معرفی، موفقیت‌آمیز باشد، می‌توانیم بخشی از گرنت آزمایشگاه‌ها و همچنین آزمایشگاه‌های کشور را برای ادامه روند کار در اختیار محققان قرار دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *