اخبار استارتاپی

اسمارت آپ محصول جدید خود را معرفی کرد

اسمارت‌آپ در رویدادی با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و فعالان اکوسیستم استارتاپی، محصول جدید خود اسمارت اسمارت پلاس را معرفی کرد.

لیمو HR

اسمارت آپ طی رویدادی با حضور جمعی از سرمایه گذاران، استارتاپ ها و فعالان اکوسیستم استارتاپی محصول جدید خود، اسمارت پلاس را معرفی کرد. درحاشیه این مراسم، محمد احمدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اسمارت آپ چرایی برگزار رویداد اسمارت‌پلاس را به این صورت بیان کرد: «در اسمارت آپ، تجربیات موفقیت و شکست زیادی که توسط آن توانستیم استارتاپ های خودمان را رشد دهیم، انباشته شده بود. از طرف دیگر استارتاپ های زیادی را می‌دیدیم که نیاز یا دغدغه اصلی آنها جذب سرمایه نبود بلکه ساختن رشد خوب برای خودشان بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز، در رویدادی به نام اسمارت پلاس این مدل خلق اهرم رشد را برای کمک به استارتاپ‌هایی که چنین نیازی دارند ارائه دهیم.»

مدیرعامل اسمارت‌آپ توضیح داد:«در اکوسیستم استارتاپی ما، علاوه بر نیاز به جذب سرمایه، نیازهای دیگری هم وجود دارد. مهمترین کمکی که استارتاپ‌ها نیاز دارند، استفاده از تجربیات واقعی برای خلق اهرم رشد است. ما در اسمارت‌آپ تجربیات موفق و همینطور تجربیات شکست زیادی داشتیم که قبل از این فقط برای استارتاپ‌های مجموعه خودمان از آنها استفاده می‌کردیم ولی امروز تصمیم گرفتیم آن را در اختیار تمام تیم‌هایی که حس می‌کنند به این تجربیات نیاز دارند قرار دهیم.»

او به این صورت ادامه داد: «امروز ما در اسمارت آپ، چهار دسته خدمات برای استارتاپ ها ارائه می‌دهیم. این خدمات شامل منتورینگ به منظور خلق اهرم رشد، خدمات مربوط به منابع انسانی با هدف تقویت تیم‌های استارتاپی، خدمات مالی در جهت کمک به جذب سرمایه راند بعدی استارتاپ ها و خدمات حقوقی و حسابداری به منظور بهبود زیرساخت های حسابداری و شرکتی است.»

او در مورد خدمت کمک به جذب سرمایه راند بعد به این نکته اشاره کرد: «در مورد استارتاپ کرفس، کمک کردیم تا برای راند بعدی جذب سرمایه از گروه مالی آگاه، سرمایه جذب کنند تا با اتکا به دانش و تجربه این گروه، راه کرفس، برای ipo یا همان ورود به بورس، هموارتر شود. و یا برای استارتاپ ویترین‌نت که یکی دیگر از استارتاپ‌های اسمارت‌آپ است، کمک کردیم از گروه صنعتی-بازرگانی مشفق جذب سرمایه کند تا علاوه بر سرمایه، از آورده های غیر نقدی آنها نیز منتفع شود.»

خلق اهرم رشد در استارتاپ ها

در این مراسم، رضا باقری هم‌بنیان‌گذار، منتور رشد و عضو هیات مدیره اسمارت آپ از تجربیات چندساله و منحصر به فرد این مجموعه در کار با استارتاپ های مختلف گفت.

به گفته باقری، برای خلق رشد در کسب‌وکار و استارتاپ‌ها باید جواب چهار سوال برای خودمان داشته باشیم. این سوال‌ها شامل چه کسی (who)، چرا(why) ، چطور(how) و کجا(where) هستند. او در ارائه خود با اشاره به اینکه شاخص اصلی برای موفقیت، توانایی ساختن یک رابطه است گفت: «باید تمرکز روی کاربر باشد نه روی توسعه‌دهنده‌ها و اینکه بدانیم مهمترین نیاز کاربر ما چیست و در آن مسیر حرکت کنیم.»

هم‌بنیان‌گذار اسمارت آپ، ادامه داد:« مهمترین نکات در رابطه با اهرم رشد شامل اهرم رشد، دارایی پایدار، اهرم رشد تحت کنترل و بازگشت سرمایه ، تعامل، تبدیل و رشد، سرعت یادگیری و تمرکز، پارامتر‌های کلیدی‌ هستند.»

عضو هیات مدیره اسمارت‌آپ در پایان صحبت‌هایش گفت: «در اسمارت آپ با داشتن منتورشیپ فعال و منظم برای تیم‌ها، سعی در یافتن و تمرکز روی مهمترین مساله‌هایشان داریم و به آنها کمک می‌کنیم تا با استفاده از ابزار مناسب، مراحل رشدشان را طی کنند. در این مجموعه، پلتفرم یادگیری مشترک اسمارت آپ و استارتاپ ها را داریم که شامل تجربه های منحصر به فرد و مستند شده بسیاری از استارتاپ های این مجموعه است.”

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *