اخبار استارتاپی

اعلام ۳ شرط حمایت از استارتاپ ها در طرح «نوآفرین»

امیر ناظمی عنوان کرد: ما یک فرصت کوتاهی را به شرکت‌ها می‌دهیم که بتوانند ایده‌های نوآورانه خود را تست کنند و وارد بازار شوند و اینکه اگر شکست خوردند با کمترین هزینه از بازار خارج شوند.

لیمو HR

طرح «نوآفرین» که در تیر ماه سال جاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع به کار کرد قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را برای استارتاپ ها تسهیل کرده است.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات به جزئیات این طرح پرداخت و گفت: طرح نوآفرین طرحی است که در دنیا تجربه و آزمون شده است. وی ادامه داد: ما یک فرصت کوتاهی را به شرکت‌ها می‌دهیم که بتوانند ایده های نوآورانه خود را تست کنند و وارد بازار شوند و اینکه اگر شکست خوردند با کمترین هزینه از بازار خارج شوند. اما واقعیتی که وجود دارد و باید به آن توجه شود این است که ما فرصت یادگیری را به چه صورتی می‌دهیم.

ناظمی افزود: در این طرح از سه معیار استفاده شده که مشابه آن در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داده شده است. معیار اول بر اساس میزان سال شرکت است؛ یعنی اگر زمان ثبت شرکتی کمتر از سه سال بوده، در آن سه سال به آن فرصت و اجازه آزمون و یادگیری خواهیم داد. وی در ادامه گفت: معیار دوم در این طرح، میزان سرمایه شرکت است که بر اساس این طرح ما ۲۵۰ میلیون تومان را در نظر گرفته‌ایم؛ یعنی اگر شرکتی سرمایه‌اش بیش از ۲۵۰ میلیون تومان شد یک شرکت بزرگ محسوب می‌شود و باید به صورت تجاری آن برخورد شود و در این صورت دیگر نمی‌توانیم به آن فرصت یادگیری بدهیم.

ناظمی با اشاره به دیگر معیار طرح «نوآفرین» اظهار کرد: سومین ویژگی میزان درآمد بوده که میزان درآمد را نیز معادل ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم؛ یعنی وقتی درآمد یک شرکت بیشتر از ۵۰۰ میلیون شد دیگر یک شرکت بالغ محسوب می‌شود و باید با مکانیسم‌ شرکت‌های بالغ هم در مقابل حاکمیت جوابگو باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان تاکید کرد: هرکدام از سه شرط ذکر شده اگر نقض شود ما آن شرکت را شرکتی بالغ می‌دانیم، اما اگر هر سه شرط را همزمان داشته باشد یعنی درآمد آن کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان، سرمایه‌اش نیز کمتر از ۲۵۰ میلیون و همچنین کمتر از سه سال از ثبت آن گذشته باشد یک سری معافیت‌ها و برنامه‌های توانمند‌ سازی برای آنها در طرح «نوآفرین» در نظر گرفته‌ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *