اخبار استارتاپی

تسریع حرکت کشور به سمت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور با سرعت به سمت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حرکت است.

لیمو HR

سعید شیرکوند در نشست با فعالان کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان استان که در مجتمع نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان در فشتام رشت برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا باید با حمایت از دانش فنی و پژوهش هایی که در مراکز رشد صورت می گیرد، تجاری سازی انجام شود و سپس تبدیل به محصول شده و روانه بازار گردد.

وی تصریح کرد: ماحصل تلاش فعالان عرصه تولید بهره وری بیشتر در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت است که درآمدزایی، توسعه اشتغال و رونق تولید را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت های اولیه برای انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی از سوی دولت، بیان کرد: دولت زیرساخت های پژوهشی شامل مکان و امکانات را برای فعالان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه را فراهم می کند.

شیرکوند گفت: بخش خصوصی باید با ارزیابی صحیح از میزان سودآوری فعالیت مدنظر، وارد جریان فعالیت تولید شود و نسبت به مقوله بازار رقابتی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور که مسئله تحریم مشکلاتی را در حوزه اقتصاد کشور به وجود آورده، بانک ها باید به سمت حرفه ای شدن حرکت کنند و حمایت های بیشتری از بخش خصوصی انجام دهند. بخش خصوصی نیز با کسب سود و حفظ تعادل بین هزینه و درآمد در جریان فعالیت اقتصادی، می تواند توسعه کشور را محقق کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بهره گیری از ابزارهای کارآمد در چرخه تولید، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور باید صاحبان مشاغل، استارت آپ  ها و بخش خصوصی با قدرت و هوشیاری بیشتری حرکت کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز دانش فنی در کشور به جایگاه قابل قبولی رسیده که می توان آن را تجاری سازی کرد، از این رو باید نگاه ما به سمت حوزه کسب و کار جدید باشد و نقش انکارناپذیر استارت  آپ ها در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مورد تحلیل قرار گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *