اخبار استارتاپی

صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به هند تسهیل می شود

با امضای قراردادی میان ایران و هند، مسیر صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به هند تسهیل می‌شود.

مرکز فروش و خدمات فناوری ایران در هند با امضای توافق‌نامه بین طرف ایرانی و هندی رسما فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به نیازهای رو به رشد بازارهای بین المللی و توانمندی شرکت های ایرانی در تولیدات دانش بنیان ، خدمات صادرات این دسته از محصولات می تواند جذابیت جدیدی را برای بخش صادرات ایران فراهم کند. ارزش افزوده‌ نهفته در محصولات دانش بنیان، ظرفیتی است که باید برای برون رفت کشور از خام فروشی فعال شود.

در این مسیر دولت، صنعت و واحدهای علمی کشور به کمک یکدیگر می‌توانند مشکلات و محدودیت‌های پیش روی صادرات را برداشته و با نگاه هم‌افزا، گام‌های موثری را در پیشرفت صادرات فناوری بردارند تا نام ایران آن‌گونه که شایسته است در بازار فناوری‌های نوظهور بدرخشد. در این راستا ستاد توسعه فناوری نانو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفاتری با هدف توسعه بخش صادرات محصولات دانش بنیان در حال راه‌اندازی دارد. تاکنون در کشورهای چین (شهرهای سوژو و گوانگجو)، اندونزی، ترکیه، عراق، سوریه مراکزی به این جهت راه‌اندازی شده‌اند.

مرکز فروش و خدمات فناوری ایران در هند با امضای توافق‌نامه بین موسسه خدمات فناوری تا بازار و طرف هندی رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات برای تسهیل امر صادرات محصولات دانش بنیان به هند، با برگزاری نشست‌های نامزد تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های معتبر هند درصدد است تا تجار و صنایع هند را برای خرید از شرکت‌های فناور ایرانی ترغیب کند. محصولات شرکت‌های ایرانی در حوزه‌­های انرژی، سلامت و بهداشت، مواد هوشمند و پیشرفته، ساختمان از اولویت بالاتری برای صادرات به هند برخوردارند.

دسترسی آسان و ارزان، رابطه خوب دو کشور ایران و هند، خطوط کشتیرانی و بنادر، معافیت از تحریم‌های بندر چابهار برای هند، خوشنامی محصولات ایران در بازار هند از جمله موارد و مزیت‌های این بازار یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری است. اولین برنامه این مرکز که به زودی اعلام خواهد شد برگزاری یک نشست نامزد تجاری با حضور بیست شرکت از ایران خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *