اخبار استارتاپی

برگزاری دومین نمایشگاه «تستا»

دومین دوره نمایشگاه تستا همزمان با هفته پژوهش با حضور صنایع مختلف،کارگزاران و شرکتهای دانش بنیان با هدف رفع نیازهای صنعت برگزار می شود.

لیمو HR

دبیر اجرایی نمایشگاه «تستا» با بیان اینکه این نمایشگاه نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه‌، شرکت‌ها و صنایع متقاضی، ظرفیت های توسعه‌ای و نیازمندی های تکنولوژیکی خود را به صاحبان فناوری ارایه می کنند.

پیام چینی فروشان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تقاضای فناورانه از سوی ۷۰ سازمان و شرکت در سامانه «تستا» ثبت شد،افزود: ارائه نیازمندیهای فناورانه به جای عرضه توانمندیها، تلاش در جهت تأمین نیازمندیهای مورد نیاز صنایع با استفاده از توان داخلی، حضور کارگزاران در حوزه‌های مختلف فناوری جهت تسهیل در پیوند عرضه و تقاضا، بستر سازی جهت شناسایی و ارائه نیازمندیهای شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد فضای مذاکرات B۲B از ویژگی های نمایشگاه تستا به شمار می رود.

وی با اشاره به میزان انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادها در نمایشگاه تستای سال گذشته گفت: در نمایشگاه سال گذشته ۸۹ تفاهمنامه به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، دفاعی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، گاز و پتروشیمی و … منعقد شد.

چینی فروشان با اشاره به نتیجه پیگیری ها توسط دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری گفت: از مجموع ٨٩ تفاهم نامه در سال گذشته،١٩ قرارداد منعقد شده و ٨قرارداد نیز بین صنعت و فناوران در شرف انعقاد است. وی با بیان اینکه ۴۵تفاهم نامه بی نتیجه مانده ادامه داد: همچنین ١٧تفاهم نامه در دست بررسی است تا در نهایت به قرارداد قطعی منتهی شود.

برگزاری دومین نمایشگاه تستا در هفته پژوهش

وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه تستا تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوریهای توسعه یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری نیز برای دومین دوره برگزار می شود.

به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه تستا، امسال شاهد حضور صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از نوآوری و تحقیقات، وزارت صمت و وزارت دفاع و پشتیبانی در نمایشگاه استان در راستای ارایه نیازهای فناورانه و حضور فناوران خواهیم بود.

اعلام نیازهای فناورانه توسط شهرداری

چینی فروشان عنوان کرد: پیش بینی شده شهرداری تهران در قالب ۶ حوزه معاونت خود در فضایی حدود ۵۰۰ متر مربع در نمایشگاه حضور بیابد. وی بیان کرد: نیازمندی های فناورانه هر یک از سازمانها و شرکتهای تابعه پس از برگزاری جلسات متعدد بین نمایندگان دبیرخانه و هر یک از شرکتها، در قالب فرم تهیه می شودو دبیرخانه برای شناسایی نیازمندیها اقدامات خود را برای رفع نیازها به واسطه فناوران آغاز می کنند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۳۰۰ نیازمندی‌ فناورانه از ۳۰ سازمان-شرکت مربوط به شهرداری تهران احصا شده و فرایند احصا نیازها توسط دبیرخانه شورای عالی عتف همچنان ادامه دارد.

حضور صندوق نوآوری و شکوفایی با رویکرد ارایه تسهیلات

چینی فروشان در ادامه با اشاره به حضور صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه تستا گفت: این صندوق نیز با رویکرد ارائه تسهیلات و مشوق‌ها، ارائه نیازمندی‌های فناورانه حاصل از رویدادهای برگزار شده (تقریبا ۳۰ شرکت)، برگزاری رویدادهای Reverse pitch (برگزاری ۶ رویداد)، در نمایشگاه تستا حضور می یابد.

حضور وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت در تستا

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیش از ۲۰ شرکت در حوزه‌های مختلف صنعتی و بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه شرکت خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری، پژوهشگاههای کشور، شرکتهای دانش بنیان، کارگزاران حوزه فناوری در این نمایشگاه نیز حضور می یابند.

چینی فروشان افزود: در نظر گرفتن تسهیلات و مشوقهای ویژه نمایشگاه جهت ارائه به طرفین عرضه و تقاضا و در نظر گرفتن فضای مذاکرات B۲B و انعقاد قراردادها از ویژگی های دومین نمایشگاه تستا هستند.

دومین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده، توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شهرداری تهران از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری در سالن ۷ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *