ابزارهای مدیریتی

ابزار دست‌ یابی به موفقیت‌ های سریع

این ابزار شما در رسیدن به موفقیت ها کمک می کند

موفقیت‌ های سریع نتایج مشخصی هستند که در مدت زمانی کوتاه پس از این که شغل جدیدی را آغاز کردید، پست جدیدی گرفتید یا با یک مشتری جدید شروع به کار کردید به‌ دست می‌ آیند. معمولا این دستاوردها بین ۳۰ تا ۹۰ روز که از شروع موقعیت جدید گذشت به‌ دست می‌ آیند. ابزار دست‌ یابی به موفقیت‌ های سریع به شما در رسیدن به موفقیت ها و طی کردن مسیر شغلی تان کمک می کند.

امروزه و در شرایط سخت کسب‌ و کارهای امروزی، مدیران و رهبران برای اثبات توانایی خود در جلو بردن سریع کارها تحت فشار قرار دارند، به همین دلیل، دست‌ یابی سریع به موفقیت اهمیت زیادی دارد. این امر موجب اعتماد به نفس و ایجاد اعتبار در میان همکاران می‌شود و اثر این موفقیت‌‌ها روی پروژه‌‌های بلند مدت نیز نمایان خواهد شد. در چنین مواقعی حتی بدبین‌‌ ترین افراد نیز می‌‌دانند که شما از عهده‌ کار بر می‌‌آیید و برای ایجاد تغییرات لازم همه تلاش خود را به کار خواهید بست.

موفقیت‌ های سریع، در پیدا کردن همکاران جدید نیز به شما کمک می‌‌کنند و شما را در معرض دید قرار می‌دهند، که هر دوی این موارد در موقعیت‌ های آینده به کار شما خواهد آمد.

چه زمانی به دنبال موفقیت‌ های سریع باشیم

وقتی باید به رئیس‌ خود گزارش دهید و مسئولیت تیم کاری جدیدی را بر عهده می‌‌گیرید، باید اثبات کنید که شایستگی ایجاد نتایج دلخواه تیم را دارید. موفقیت‌ های سریع در چنین مواقعی باعث تقویت روحیه شما می‌‌شوند.

این موفقیت‌ ها می‌‌توانند سکویی برای رسیدن به اهداف بزرگ‌ تر باشند. تصور کنید که رئیس‌ شما انتظار دارد که شما در یک سال هزینه‌‌های شرکت را تا ۳۰ درصد کم کنید. شاید در وهله اول هدف سختی به نظر برسد؛ اما با خرد کردن این هدف و پیدا کردن راهی برای کاهش ۵ درصدی هزینه‌‌ها در پایان ماه، می‌‌توانید به یک موفقیت سریع برسید.

موفقیت‌ های سریع در مواجهه با مشتری جدید به او نشان می‌‌دهد که سرمایه‌ گذاری ای که روی شما و شرکت‌ شما کرده کار درستی بوده است.

اگر مشغول به چندین پروژه‌ بلند مدت هستید، به کمک موفقیت‌ های سریع، می‌‌توانید انگیزه‌ اعضای تیم‌ خود را در بین پروژه‌‌های کاری حفظ کنید. این موفقیت‌ ها مانند پدال گاز خودرو عمل می‌‌کنند، شما مایلید که به جلو حرکت کنید اما همین که شروع به حرکت کردید و به سرعت مناسب رسیدید، باید سرعت خود را با پروژه‌‌های بلند مدت و پیشرفت مداوم، هماهنگ کنید.

این موفقیت‌‌ها باید معنادار، در مسیر هدف اصلی و برای سازمان، اداره، رئیس یا مشتری‌ شما دارای اهمیت باشند.

نکته: رسیدن به موفقیت‌ های سریع هرگز جای اهداف بلند مدت و برنامه‌‌ریزی‌‌های کلان را نمی‌‌گیرند و باید جزئی از اهداف کلی مورد توجه قرار گیرند.

چطور به موفقیت‌ های سریع دست پیدا کنیم

یکی از موارد چالش‌ برانگیز در خلق موفقیت‌ های سریع، تصمیم‌ گیری درباره‌ موضوعی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

اول به خودتان برای عادت کردن به موقعیت جدید زمان بدهید.

پس از اینکه به جایگاه‌ جدیدتان عادت کردید، باید تصمیم بگیرید که برای تحقق کدام هدف، به عنوان نخستین موفقیت سریع تلاش کنید. کار خود را با مرور اهداف تعیین‌ شده سازمان‌ شروع کنید.

ابزار دست‌ یابی به موفقیت‌ های سریع

ماتریس اولویت‌ بندی کارها یک ابزار مفید و ضروری برای این کار است. همچنین می‌‌توانید موفقیت‌ های سریع خود را امتیازدهی کنید و پروژه‌‌های بالقوه را پیدا کنید. مزیت امتیازدهی در این است که ارزش اهداف را برای ذی‌ نفعان تعیین می‌‌کند و در نتیجه تصمیم‌گیری را برای انتخاب بهترین‌ها آسان می‌کند.

در گام بعدی اعضای تیم‌ خود را برای تحقق این هدف تشویق کنید و حس جاه طلبی و نوعی عجله را در آن‌ها به وجود بیاورید.

از اعضای تیم بازخورد بگیرید. پیشنهادات‌ آن‌ها را جدی بگیرید و با نگرانی‌‌های آن‌ها همدلی کنید.

پس از دست‌ یابی به نخستین موفقیت سریع خود، روی پیشرفت مداوم تمرکز کنید. نخستین موفقیت سریع شما احتمالا کامل و بی‌نقص نخواهد بود. بنابراین بهتر است متواضع باشید و از نقص‌‌های آن غافل نشوید.

اشتباهات رایج

در مسیر خلق موفقیت‌ های سریع، دام‌‌هایی وجود دارند که افراد بسیاری به آن ها دچار می‌‌شوند.

بر مبنای تحقیق مارک ون بورن و تاد سفراِستون از شرکت Corporate Executive Board) CEB) رایج‌ ترین اشتباه مدیران در ایجاد موفقیت‌ های سریع، متمرکز شدن بیش از حد روی جزئیات و از دست دادن دید کلی نسبت به اهداف اصلی است. این مسئله موجب می‌شود که اعضای تیم از مدیر فاصله بگیرند و در نتیجه با شکست‌‌های بزرگ‌‌تری در آینده رو به رو شوند.

اشتباه رایج ، دیگر واکنش منفی نسبت به نقدهاست. مدیران معمولا روی خوشی به انتقادها نشان نمی‌‌دهند و آن‌ها را به منزله نادیده گرفته شدن مهارت‌ ها و دانش خود تلقی می‌کنند.

از اشتباهات رایج دیگر می‌توان به تحت فشار قرار دادن دیگران برای رسیدن به موفقیت سریع و نتیجه‌ گیری پیش از موعد اشاره کرد.

کاربرگ مربوط به این ابزار از طریق این لینک قابل دریافت می‌باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *