اخبار استارتاپیاخبار کشاورزیکارآفرینی و استارتاپکشاورزی

راه اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی

مرکز نوآوری حوزه کشاورزی با هدف استفاده از ظرفیت های علمی در بخش کشاورزی راه اندازی شد.

تفاهم نامه راه اندازی نخستین مرکز نوآوری حوزه کشاورزی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد تا نیازهای فناورانه این حوزه در این مرکز توسط دانش بنیان ها و توانمندی های موجود در کشور «ایران ساخت» شود.

این تفاهم‌نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی رسید. با امضای این تفاهم نامه مسیر ایجاد و راه اندازی مرکز بین‌المللی تجارت و نوآوری کشاورزی «آی تک» هموار شد تا تولید در بخش کشاورزی با محصولات «ایران ساخت» رونق گیرد. افزایش بهره وری در نظام کشاورزی ایران هدف از امضای این تفاهم‌نامه است که مسیر تحقق استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی، آموزشی و اجرایی نهادهای دولتی و خصوصی برای فرهنگسازی و توسعه نوآوری در بخش کشاورزی را هموار می‌کند.

همچنین از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های فناوری، اقتصادی و علمی دو طرف در فعال کردن توانمندی‌های بالقوه و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های کشاورزی اشاره کرد. البته ایجاد، تجهیز و توسعه مرکز تجارت نوآوری کشاورزی در محل برج نوآوری کرج (کلاه فرنگی) از دیگر موضوعات تفاهم شده است.

با این اقدام حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی حوزه کشاورزی و حمایت از فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و تیم های مستقر در شتابدهنده‌های تخصصی حوزه کشاورزی انجام می‌شود. همچنین این تفاهم‌نامه ایجاد مدل و راه حل های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و جذب سرمایه گذار و منابع مالی در طرح‌های مورد توافق دو طرف نیز را تسهیل می‌کند.

این تفاهم نامه مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز شتابدهنده استارتاپی در توسعه کشاورزی را نیز مد نظر قرار داده است. البته هم افزایی در راستای استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری این حوزه و هم افزایی برای استفاده از ظرفیت پارک های علم و فناوری کشور نیز از دیگر موضوعاتی است که اجرایی می‌شود.

همچنین در حاشیه این مراسم قرارداد همکاری حمایت از رشد و توسعه محصولات مرتبط با کشاورزی و امنیت غذایی امضا شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *