اخبار استارتاپی

رضایت افکار عمومی از بازگشت قیمت ها به آگهی های اینترنتی

قیمت‌گذاری زیرزمینی ممنوع!

لیمو HR

دو هفته بعد از بازگشت قیمت خانه و خودرو به آگهی های اینترنتی ، بازار به تعادل و آرامش نسبی رسیده است. دیگر خبری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها نیست و دلالان برای سوء استفاده از عدم شفافیت و زیرزمینی شدن قیمت‌گذاری، در تنگنا قرار گرفتند. در هفته‌های اخیر علی رغم اینکه دلار بعد از یک کاهش خفیف دوباره صعودی شد، کاهش قیمت خودرو تداوم داشت و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ریزش داشت و همچنان رکود عمیقی هم در بازار مسکن حاکم است. داده‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد شارپ قیمت مسکن در تهران بالاخره متوقف شده و سرمایه‌های سرگردان کمتر صرف سفته‌بازی و نوسان‌گیری در بازارهای مالی می‌شود. تمام این اتفاقات به طور مستقیم و غیرمستقیم متاثر از یک پارامتر مهم است؛ شفافیت در اعلام قیمت‌ها روی پلتفرم‌های آنلاین. به اضافه این‌که صرفه‌جویی در هزینه تماس و انرژی و رفت و آمدهای غیر ضروری برای جویا شدن مظنه بازار هم اتفاق خوشایندی برای شهروندان محسوب می‌شود.

بررسی نظر سنجی هایی که در روزهای اخیر در کانال تلگرامی سه رسانه خبری معتبر و پرمخاطب منتشر شده نشان می‌دهد، شکسته شدن طلسم امکان درج قیمت روی آگهی‌های اینترنتی پس از ۸ ماه، چه بازخورد مثبتی بین مردم داشته است. نکته مهم این که نتایج این سه نظر سنجی با تقریب خوبی بسیار نزدیک به هم هستند. سوال مشترک است «آیا از بازگشت قیمت مسکن و خودرو به سایت‌های خرید و فروش خودرو و مسکن رضایت دارید؟» نتایج را حالا با هم مرور کنیم:

آخرین خبر: ۷۰ درصد موافق

در کانال خبری آخرین خبر مجموعا ۴۲ هزار و ۸۰۶ نفر به این سوال پاسخ دادند. ۷۰ درصد افراد اعلام کردند از بازگشت قیمت‌ها رضایت دارند و ۳۰ درصد دیگر پاسخ منفی دادند. یعنی حدود ۳۰ هزار نفر از کسانی که در این نظرسنجی رای دادند، موافق بازگشت قیمت‌ها هستند. این کانال خبری بیش از ۲.۴ میلیون نفر عضو دارد و پست مربوط به نظرسنجی حدود ۱۶۹ هزار و ۶۰۰ نفر بازدیدکننده داشته است. مخاطبان این کانال عموم مردم و از اقشار مختلف هستند.

قیمت‌گذاری زیرزمینی ممنوع!

خبرآنلاین: ۷۶ درصد موافق

خروجی نظرسنجی در کانال تلگرامی خبرآنلاین هم به نوعی حد وسط نتایج دو رسانه دیگر است که اسم بردیم. ۷۶ درصد مخاطبان خبرآنلاین اعلام کردند که موافق بازگشت قیمت‌ها هستند و ۲۴ درصد مخالف. به عبارت دیگر تقریبا ۲۵۷۶ نفر گزینه بله را انتخاب کردند و ۸۱۰ نفر گزینه خیر. تعداد کل افرادی که در این کانال ۲۳۲ هزار نفری پست مربوط به نظرسنجی را مشاهده کردند ۱۸.۳ هزار نفر است. مخاطبان این کانال از اقشار مختلف هستند اما به تعقیب اخبار و رویدادهای سیاسی بیشتر از مباحث اقتصادی تمایل دارند.

برآیند این سه نظرسنجی نشان می‌دهد طرفداران ماندگاری قیمت‌ها در پلتفرم‌های آنلاین و سایت‌های اینترنتی، به مراتب بیشتر از مخالفان این موضوع است. با این حال هنوز برخی مسئولان نسبت به این مطالبه عمومی مقاومت نشان می‌دهند و هر از گاهش شنیده می‌شود که فلان مسئول، به جای حل مشکل تورم، خصوصا در حوزه مسکن و خودرو به دنبال حذف صورت مساله است و بر خلاف آن‌چه عملا می‌بینیم و بر خلاف نظر مردم مشکل را در ثبت قیمت و شفافیت در بازار اعلام می‌کنند!

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *