اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

رقابت داغ برای خرید اولین توییت منتشر شده در توئیتر

ارائه بالاترین قیمت برای توییت جک دورسی توسط یک ایرانی

لیمو HR

جمعه گذشته بود که جک دورسی، مدیرعامل توئیتر،  اعلام کرد که قصد دارد مالکیت توکن اولین توئیتی که در توئیتر منتشر شده را در قالب یک توکن غیرقابل معاوضه (Non fungible token) به فروش برساند. این امر از طریق پلتفرم Valuables انجام خواهد شد که یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است و توسط شبکه اجتماعی Cent ایجاد شده است.  این پلتفرم به کابران توییتر اجازه می دهد که توییت ها را به عنوان یک دارایی دیجیتال به فروش برسانند.

خرید اولین توییت منتشر شده در توئیتر

این توییت که با عنوان توییت نخستین (Genesis) شناخته می شود در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ توییت شده و حالا، بعد از ۱۵ سال، رقابت داغی را رقم زده است. بالاترین رقمی که تاکنون برای توکن این توئیت اراده شده است، ۲.۵ میلیون دلار است. نکته جالب اینجاست که این قیمت توسط سینا استوی پیشنهاد شده است. استوی طبق آنچه در پروفایل لینکدین او درج شده، مدیرعامل Cryptoland و Bridge Oracle است که هر دو شرکت هایی مستقر در کوالالامپور مالزی هستند و مورد اول یعنی کریپتولند به عنوان یک اکسچنج ارز دیجیتال فعالیت دارد.

سینا استوی

سینا استوی که در پروفایل اینستاگرامش نیز بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد برای خرید توییت نخستین با جاستین سان (Justin Sun) که بنیانگذار TRON و مدیرعامل BitTorrent است، رقابت دارد.

با توجه به معاملاتی که در پلتفرم Valuables اتفاق افتاده است و حواشی که پیرامون اعلام جک دورسی برای فروش توییت نخستین روی داده است، به نظر می آید که با توسعه فناوری بلاکچین موضوع مالکیت در فضای مجازی دچار تحول خواهد شد و حتی آیتم هایی مانند یک توییت به دارایی های قابل انتقال تبدیل خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *