اخبار استارتاپی

تحول جدی با کمک دانش بنیان ‌ها رخ می ‌دهد

مصاحبه با ریاست محترم مجلس در اینوتکس 2021

لیمو HR

در دومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱، دکتر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با همراهی دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نمایشگاه دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «پیش  از این به واسطه شهرداری تهران و بحث هایی که در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ با معاونت علمی و فناوری داشتیم، ارتباط با حوزه فناوری، استارتاپ ها و شرکت ‌های دانش بنیان داشته ‌ام. در همین راستا، به واسطه  برگزاری نمایشگاه اینوتکس در شهرستان پردیس، فرصتی شد تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنم و با فناوران و متخصصان کشور دیداری داشته باشم».

وی افزود: «در این یک سال که در مجلس هستیم کمتر فرصت شده است، چنین بازدیدهایی داشته باشیم. امروز فرصت شد از نمایشگاه اینوتکس بازدید کنیم، زیرا واقعیت این است که اگر بخواهد تحول جدی در حوزه اقتصاد ما رخ بدهد، همین مسیر دانش بنیان‌ها و استارتاپ‌ها و تکیه بر نیروهای جوان و منابع انسانی است که در اختیار داری.

امیدوارم که انشالله بازدید امروز این فرصت را بیش از پیش فراهم کند چرا که ما در برنامه هفتم (توسعه) که در ایجاد ثبات اقتصادی مصمم هستیم و بنیانش را بر اساس دانش بنیان ‌ها بگذاریم که طبیعتا مشارکت پارک های فناوری و ارتباط بین دانشگاه و محیط بازار در این بخش بسیار کلیدی است».

وی در خصوص بحث فناوری و علم در تصویب قوانین اظهار داشت: «یکی از سیاست ‌هایی که در مجلس یازدهم اتفاق افتاد این بود که دوستان گام دوم در مجلس حدود ۶۵ نفر نیروی جوان را داریم که عمدتا خودشان نخبه این عرصه هستند. جناب آقای ستاری این نکته را تایید می‌کنند و امروز نقشه جدی در این کار دارند، مخصوصا در حوزه اقتصاد دیجیتالی و قوانینی که در این زمینه باید تصویب بشود. مطمئن باشید که اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد و رویکرد مجلس، یک تحول بزرگ در این زمینه است».

مصاحبه با ریاست محترم مجلس در اینوتکس 2021

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *