رپرتاژ

انگیزت رو برای زبان یاد گرفتن از دست دادی!؟

لیمو HR

بیشتر ما وقتی شروع می کنیم به زبان خوندن، با کلی نیت خیر و هدف این کار رو می کنیم. اما رفته رفته، انگیزه هایی رو که بتونیم با اونا به اهدافمون برسیم رو از دست میدیم. با اکسیر همراه باشین تا شما رو با چند روش خیلی ساده که باعث حفظ و افزایش انگیزه های یادگیریتون میشه، آشنا کنیم.

هدفت رو به خودت یادآوری کن

بعضی وقتا ما خیلی راحت دلایلی رو که در مراحل اولیه ی انجام کاری داشتیم رو فراموش می کنیم. برای این که این اتفاق نیافته، به اولین باری که یادگیری انگلیسی رو شروع کردین فکر کنین. چرا این کار رو کردین؟ قصدتون آموزش آیلتس و مهاجرت بود؟ میخواستین یه کار مناسب پیدا کنین؟ تصور می کردین تا الان چقدر پیشرفت داشته باشین؟ چه احساسی داشتین؟ برای حفظ هیجانی که هنگام شروع یادگیری داشتین همیشه سعی کنین اهدافتون رو به خودتون گوشزد کنین.

یادگیری زبان

همیشه رو پیشرفت هات تمرکز کن!

یادتون می یاد وقتی انگیسی یاد گرفتن رو شروع کردین، چه سطحی داشتین؟ چقدر می تونستین حرف بزنین؟ چیا رو می تونستین بخونین؟ مطمعنا تا حالا خیلی پیشرفت داشتین، پس دست کم نگیرینش و از این پیشرفتتون برای ایجاد انگیزه و ادامه ی یادگیری استفاده کنین. یک راه عالی که می تونین به صورت مداوم انجام بدین، تعیین سطح زبان تون توسط خودتون هست. برای این کار مثلا می تونین هر ماه یه صحبتی از خودتون رو ضبط کنین و بعدا بهش گوش کنین. مطمئناً متوجه تفاوت ها و پیشرفت هاتون میشین.

اهمیت دستاوردهای کوچیک رو فراموش نکن

اهداف کوچیکی رو که کاملاً مطمئن هستین می تونین هر روز بهشون برسین رو تعیین کنین. این بهتون کمک می کنه تا حس پیشرفت و حرکت در مسیر یادگیری داشته باشین. با افزایش دستاوردهای کوچیک، متوجه میشین که در کمترین زمان با اهداف بزرگتر هم می تونین کنار بی یایین.

چقدر میتونی از قدرت تجسمت استفاده کنی؟

خیلی از مردم به این معتقدن که اگه شما تو انجام کاری انتظار دارین شکست بخورین، پس این اتفاق براتون میافته. و اگه انتظار موفقیت داشته باشین، تو رسیدن به اهدافتون هم موفق میشین. تمرین خودتون رو با تصور اینکه به اهدافتون رسیدین شروع کنین. مثلا خودتون رو تو یه موسسه مهاجرتی تصور کنین که دارین کارهای مهاجرتتون رو تکمیل می کنین. این چه حسی بهتون میده؟ سعی کنین این احساس خوب رو همیشه در حین تمرین داشته باشین، چون که انگیزه ی لازم رو برای سخت کوشی و دستیابی به اهدافتون فراهم می کنه.

امتحان روش های جدید یادگیری زبان

از امتحان روش های جدید نترس!

اگه روش های کارآمدی برای یادگیری زبان دارین، استفاده ازشون برای رسیدن به اهدافتون می تونن عالی باشن. هر چند ممکنه تو طولانی مدت کمی کسل کننده به نظر برسن. با این حال سعی کنین هفته ای یه بار یه روش متفاوت و جدید رو امتحان کنین تا ببینین برای شما مفیدن یا نه. این تنوع روش های یادگیری باعث جذابیت بیشتر تمرین میشه و ممکنه یه روش های رو پیدا کنین که برای شما خیلی مناسب تر باشن.

کلی خبر خوب!

پس تا انگیزتون رو از دست ندادین یه سری به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر بزنین، تا به کلی آموزش و محتوای رایگان دسترسی داشته باشین!

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی ۸۰۰ صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس ۴۰۰ صفحه ای اکسیر
  • دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموزی
  • دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • ۸۰۰ مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر

 

حرف آخر اینکه!

آکادمی زبان اکسیر، با شعارِ «یک سبکِ زندگی»، عمیقاً بر کیفیت آموزشی و برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف تمرکز کرده و باور داره که موفقیت، به جز با ایجاد یه سبک زندگی اصولی امکان‌پذیر نیست. موفقیت شما، در گرو انجام یه برنامه ی منسجم و اصولی تحت نظارت کارشناسان ارشد آموزش هست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *