بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

۵ نکته برای اجرای استراتژی بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله، نیازمند استفاده از کانال‌های بازاریابی متفاوت

لیمو HR

بازاریابی چند کاناله، نیازمند استفاده از کانال‌های بازاریابی متفاوت برای انتقال پیام شماست. این کانال‌ها می‌تواند شامل تبلیغات تلویزیونی، SEO، رسانه‌های اجتماعی و … باشد. نقشه‌ی پشت استراتژی بازاریابی این است که، مشتریان را در تمامی پلتفرم‌های پرطرفدار، هدف قرار دهید تا مخاطبان از برند یا شرکت موجود، آگاه شوند.

چند نکته مهم برای پیاده سازی بازاریابی چندکاناله

بازاریابی چندکاناله

بر اساس تجربه‌ی من در بازاریابی چند کاناله، که آن را «استراتژی بازاریابی ۳۶۰» می‌نامیم، پنج نکته در مورد پیاده سازی آن وجود دارد:

۱. داده‌هایتان را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل کنید

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که چگونه داده‌هایتان را در همه‌ی پلتفرم‌ها، جمع‌آوری و سپس تجزیه و تحلیل کنید. داده‌ها نقش مهمی برای موفقیت استراتژی دارند. چگونه از داده‌ها استفاده می‌کنید؟ چه اطلاعاتی را می‌توانید به کمک آن، به دست بیاورید؟ این داده‌ها چگونه به اهداف بازاریابی شرکت و کسب‌و‌کارتان کمک خواهند کرد؟

 اگر داده‌ها به اهداف‌تان مرتبط نباشد، برای بازگشت سرمایه، شناسایی و بهینه‌ کردن‌شان غیرممکن خواهد بود!

۲. برای پلتفرم‌ها، محتوا تولید کنید

دومین نکته‌ای که باید در نظر گرفت، تولید محتوا در تمامی پلتفرم‌هاست. این موضوع شامل: پست‌‌های شبکه‌های اجتماعی، پست‌‌های وبلاگ، مقالات سفید و … است. اگر محتوایی را فقط در وب‌ سایت‌تان قرار می‌دهید و از سایر پلتفرم‌ها استفاده نمی‌کنید، اثربخشی قوی محتوا را نخواهید دید.

برای ایجاد ارزش واقعی در محتوا، آن را در رسانه و شبکه‌های اجتماعی پست کنید و هم‌چنین از طریق پلتفرم‌های دیگر نیز، به اشتراک بگذارید.

یک پست را می‌توان در وبلاگ و سپس در فیس بوک، استوری اینستاگرام و توییتر قرار داد و یا می‌توانید آن را از طریق ایمیل هم منتشر کنید. یک محتوای یکسان را می‌توان به پنج تا شش روش مختلف منتشر کرد. راز موفقیت این است که مطمئن شوید محتوا‌‌هایتان، در همه‌‌ی پلتفرم‌‌ها، سازگار و منسجم هستند.


۵۲ شیوه‌ی بازاریابی که یک کارآفرین باید بداند

۳. با مشتریان در همه‌ی پلتفرم‌ها، تعامل داشته باشید

شما باید بدانید چگونه با مشتریان در پلتفرم‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات، من شرکت‌‌هایی را می‌‌بینم که از حساب کاربری‌شان در شبکه‌های اجتماعی، فقط برای به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان با مصرف‌کننده در ارتباط نیستند و به سوالات‌شان پاسخ نمی‌دهند.

این اتفاق، نارضایتی مصرف‌کننده را به دنبال دارد و حتی ممکن است آن‌ها را به دنبال گزینه‌های دیگر سوق دهد. من همیشه به شرکت‌ها توصیه می‌کنم که از یک مارکتر اختصاصی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند، که از پاسخگو بودن برندتان به مشتری، مطمئن باشد.

۴. از تبلیغات موتور جستجو در سراسر پلتفرم‌ها استفاده کنید

از تبلیغات موتور جستجو پولی در همه‌ی پلتفرم‌ها استفاده کنید. این تبلیغات در پلتفرم‌هایی چون: گوگل، آمازون، فیسبوک، اینستاگرام و … کاربرد دارد. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است تبلیغات‌تان را طبق الگوریتم‌ و استراتژی‌ها، در کانال‌های مختلف منتشر کنید. من، وقتی ورودی تبلیغات جستجوی پولی را ایجاد می‌‌کنم، مطمئن می‌‌شوم که مخاطبین و ترافیک، به شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شوند. این افزایش ترافیک، به من این امکان را می‌دهد که به طور استراتژیک، برای خریداران داخل بازار، بازاریابی و تبلیغ کنم.

هنگام تجزیه و تحلیل اطلاعات، می‌‌توانید تاثیر افزایش ترافیک را، بر تبلیغات پولی مشاهده کنید. بنابراین فراموش نکنید که نتایج قیف بازاریابی‌تان را مورد بررسی قرار دهید.

۵. رهبران و مخاطبین خود را پرورش دهید

آخرین موردی که باید در نظر بگیرید، این است که بدانید چگونه از رهبران و مخاطبین خود استفاده کنید. مطمئن شوید که برای پرورش آن‌ها وقت می‌‌گذارید تا به مشتری واقعی تبدیل شوند. به یاد داشته باشید، نه تنها مهم است که مشتری بالقوه فعلی را به خریدار  تبدیل کنید، بلکه هنگام فروش محصولات در آینده، می‌توانید از آن ها به عنوان مرجع و مشتری وفادار استفاده کنید.

نتیجه و سخن نهایی

به طور خلاصه، چند نکته که هنگام اجرای استراتژی چند کاناله باید به خاطر بسپارید، عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که می‌توانید تمام داده‌ها و اطلاعات خود را برای تجزیه و تحلیل، به هم متصل کنید.
  • به یاد داشته باشید که محتواهایی منسجم و یکپارچه در همه‌ی کانال ها تولید کنید. به سوالات مخاطبان و مشتریان در رسانه‌های اجتماعی پاسخگو باشید.
  • از تبلیغات جستجوی پولی در همه پلتفرم‌ها استفاده کنید.
  • در نهایت، زمانی را به پرورش رهبران و مخاطبین اختصاص دهید تا تبدیل به مشتری واقعی و ماندگار شوند.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
five Tips For Implementing A Multichannel Marketing Strategy
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *