بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

۲۰ مثال از کاربردهای یادگیری ماشین در بازاریابی

لیمو HR

“در عصر دیجیتال، بازاریابان نمی توانند بدون تسلط بر داده ها، تجزیه و تحلیل و اتوماسیون موفق شوند.”

در اقتصاد جدید، عملکرد یک واحد بازاریابی بدون تسلط بر یادگیری ماشین با یک نقص جدی همراه است. یادگیری ماشین (که از یک الگوریتم برای شناسایی و یادگیری الگوهای داده استفاده می­کند) به بازاریابان کمک می­کند تا با پیش بینی حرکت های آینده مشتری و ارزیابی دقیق­تر نیاز ها از طریق پاک­سازی داده­ها، شناخت الگوها و ایجاد مدل­های پیش بینی، کمپین های خود را بازطراحی کنند.

ماشین لرنینگ در بازاریابی

ماشین لرنینگ در بازاریابی

صنعت بازاریابی دیجیتال از یادگیری ماشینی برای تقویت تعامل با مشتری از طریق شخصی‌ سازی و سفارشی‌ سازی فعالیت های بازاریابی استفاده می‌ کند. یادگیری ماشین ابزار مهمی برای بازاریابان بوده است، تا داده‌ های کمپین را جمع‌ آوری کنند و آن‌ ها را به تجربیاتی تبدیل کنند که رضایت مصرف‌ کننده و سود شرکت را به حداکثر می‌ رساند.

در اینجا ۲۰ نمونه ذکر شده است که نشان می دهد چگونه یادگیری ماشین انقلابی در بازاریابی ایجاد می کند:

ONESPOT

مکان: آستین، تگزاس

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: OneSpot قصد دارد با ترکیب یادگیری ماشین با پردازش زبان طبیعی، تعامل نام تجاری و مصرف محتوا را از طریق الگوریتم‌ هایی که به طور خودکار، دارایی‌ های محتوای یک نام تجاری را تجزیه و تحلیل می‌ کنند، افرایش دهد.

مهم: برجسته‌ ترین مشتریان این شرکت شامل کمپبل و دلتا هستند.

AGREEABLE RESEARCH

AGREEABLE RESEARCH

مکان: آستین، تگزاس

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Agreeable Research از آنچه که نظرسنجی شبکه‌­ای نامیده می‌ شود برای نقشه‌ برداری و اندازه‌ گیری روابط بین پاسخ‌ دهندگان و سایر عوامل استفاده می‌ کند. این کار را با ایجاد آن چه که «شبکه‌های اجتماعی کنترل‌ شده» نامیده می‌ شود، انجام می‌ دهد که از آن، بینش‌ های عملی به‌ طور خودکار برداشت می‌ شود. این کار به این دلیل انجام می­شود تا استدلال پشت رفتار مصرف‌ کننده در هنگام خرید، رأی‌ گیری و موارد دیگر آشکار شود.

مهم: بازخورد صنعت در مورد خدمات Agreeable شامل تمجید از سوی مدیر عامل Digible، Reid Wicoff است، که ادعا کرد «کمتر از ۳۰ روز طول کشید تا Digible به بازگشت سرمایه ملموسی در سرمایه‌ گذاری ما دست یابد».

FUNNEL AI

مکان: آستین، تگزاس

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: FunnelAI یادگیری ماشینی را با هوش مصنوعی گسترده‌­تر و رسانه‌ های اجتماعی ترکیب می‌ کند تا به کسب‌ و کار ها کمک کند فرصت‌ های فروش و رشد را افزایش دهند.

ZYLOTECH

ZYLOTECH

مکان: کمبریج، ماساچوست

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: ZyloTech که در MIT متولد شده است، در مرتب‌ سازی و ادغام داده‌ های مشتری از یادگیری ماشین استفاده می‌ کند؛ سپس تحت تجزیه و تحلیل‌ های پیشرفته قرار می‌ گیرد تا «توصیه‌ های مبتنی بر ارتباط» برای هر نوع موتور بازاریابی تولید کند.

مهم: این شرکت اخیرا ۵.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

FRASE

مکان: بوستون، ماساچوست

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Frase یادگیری ماشینی را با هوش انسانی ترکیب می‌ کند تا تحقیقات را بهبود بخشد و محتوای بهتری تولید کند که خلاقیت انسان را بهبود می‌ بخشد. جامعه خلاق آن، شامل سازمان های خبری، نویسندگان آزاد، تیم های بازاریابی داخلی و موارد دیگر هستند.

MARKETMUSE

MARKETMUSE

مکان: بوستون، ماساچوست

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: MarketMuse، خلق کننده نرم‌ افزار بازاریابی و بهینه‌ سازی هوش مصنوعی، که اخیرا راه‌ اندازی شده است، شرکت‌ ها را قادر می‌ سازد تا محتوا را بهتر برنامه‌ ریزی، تجزیه و تحلیل، ایجاد و بهینه‌ سازی کنند تا از استدلال و بازگشت سرمایه پشت آن اطمینان حاصل کنند.

تأثیر صنعت: این شرکت اخیرا «ایجاد برنامه‌ های محتوای استراتژیک» را از طریق MarketMuse Suite خود، برای شرکت‌ ها ساده‌ تر کرده است.

OPTIMAIL

مکان: شیکاگو، ایلینوی

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی: ماشین لرنینگ به Optimail کمک می‌ کند تا اثربخشی کمپین‌ های بازاریابی ایمیلی را با خودکارسازی بهینه‌ سازی مداوم آن‌­ها از نظر خرید، اشتراک‌گذاری، حفظ و سایر عوامل، افزایش دهد.

PEOPLEAI

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: People.ai از یادگیری ماشینی برای افزایش بهره‌ وری با ساخت ابزار های اتوماسیون فروش استفاده می‌ کند. این شرکت با این کار، زمان را برای تمرکز کارکنان بر روی جنبه‌ های مهم‌ تر تلاش‌ های فروش و بازاریابی آزاد می‌ کند.

مهم: این شرکت اخیراً ۳۰ میلیون دلار بودجه سری B جذب کرده است.

RETENTION SCIENCE

RETENTION SCIENCE

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Retention Science از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تسهیل ارتباط برند-مشتری، با آشکار کردن روند های مشتری، تفسیر داده‌ ها و افزایش اثربخشی کمپین‌ های بازاریابی استفاده می‌ کند.

مهم: یک مطالعه توسط این شرکت نشان داد که بسیاری از مشتریان آنلاین به دلیل آن چه که نظریه ارزش درک شده نامیده می‌ شود، ارسال رایگان را به تخفیف ترجیح می‌ دهند.

CONVERSEON

مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Converseon با تیم متخصص خود در زبان‌ شناسی محاسباتی، هوش بازار، کسب‌ و کار اجتماعی و یادگیری ماشین، داده‌ های رسانه‌ های اجتماعی را جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل می‌ کند تا به کسب‌ و کار ها کمک کند تا به نیاز ها و درخواست‌ های مشتری پاسخ بهتری بدهند.

مهم: Converseon اخیرا یک کتابخانه جامع از مدل‌ های یادگیری ماشینی از پیش ساخته‌ شده منتشر کرده است که «برای افزایش ارزش و استفاده از داده‌ های شنیداری اجتماعی طراحی شده‌ اند».

YLOPO

YLOPO

مکان: مارینا دل ری، کالیفرنیا

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Ylopo به عنوان یک پلتفرم فناوری بازاریابی دیجیتال برای نمایندگان املاک، مواد مختلفی را در محصول راه حل بازاریابی دیجیتال خود گنجانده است – از جمله بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات جمعیتی و روانشناختی هدفمند، کلان داده و هوش مصنوعی.

مهم: شرکت Realtor.com’s Move اخیراً در شرکت Ylopo  سرمایه‌ گذاری کرده است و در حال حاضر از فناوری این شرکت استفاده می‌ کند.

DATAGRAN

مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Datagran از یادگیری ماشینی در مجموعه هوش مصنوعی خود استفاده می‌ کند تا به کسب‌ و کار ها کمک کند از داده‌ های خود برای پیش‌ بینی خوشه‌ ها استفاده کنند و مشتریان را به‌ طور مؤثرتری از طریق راه‌ های بازاریابی مختلف، هدف قرار دهند. مشتریان همچنین می توانند از طریق بازخورد بلادرنگ تعیین کنند که کدام ابتکارات بازاریابی بهترین عملکرد را دارند

مهم: Datagran اخیرا یک سرمایه‌ گذاری موفق ۲.۳۵ میلیون دلاری داشته است.

MAUTIC

MAUTIC

مکان: مدفورد، ماساچوست

نحوه استفاده از یادگیری ماشین در بازاریابی: ابر بازاریابی باز Mautic به کسب‌ و کار ها اجازه می‌ دهد افزونه ها و کانال‌های دیجیتال را ادغام و شخصی‌ سازی کنند. هدف این شرکت، بهبود محتوا و کمپین‌ ها با استفاده از یادگیری ماشین در اتوماسیون بازاریابی است.

مهم: رشد سال به سال پلتفرم مدیریت اتوماسیون بازاریابی Mautic Maestro به ۸۰۰ درصد می رسد.

PUSHSPRING

مکان: سیاتل، واشنگتن

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: PushSpring به عنوان یک متخصص در بازاریابی تلفن همراه که از یادگیری ماشینی پیشرفته استفاده می‌ کند، به تبلیغ‌ کنندگان کمک می‌ کند تا استراتژی هدف‌ یابی تلفن همراه خود را با استفاده از داده‌ های تأیید شده در سطح دستگاه، تنظیم و بهبود بخشند.

SAILTHRU

مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: با کمک یادگیری ماشینی، Sailthru در مدیریت متمرکز و خودکار ایمیل، به شرکت‌ ها کمک می‌ کند؛ همچنین می‌ تواند تعداد زیادی از پیام‌ ها را از طریق استفاده از الگوریتم‌ های اختصاصی شخصی‌ سازی کند.

مهم: Sailthru اخیرا دومین شاخص شخصی‌ سازی خرده‌ فروشی سالانه خود را بر اساس بازخورد نظرسنجی از ۱۳۰۰۰ مصرف‌ کننده منتشر کرده است.

DSTILLERY

DSTILLERY

مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Dstillery به عنوان یک شرکت داده­پرداز، از یادگیری ماشینی استفاده می‌ کند تا از طریق پایگاه داده گسترده خود از نمایه‌ های رفتاری آنلاین و آفلاین که دائما به‌ روز می‌ شوند، بینش‌ های کاربردی مشتری را ایجاد کند.

PRIMAL DIGITAL

مکان: آرورا، کلرادو

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: با به کارگیری یادگیری ماشینی به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی دیجیتال هتل، Primal Digital به املاک کمک می‌ کند تا تلاش‌ های بازاریابی خود را از طریق جستجوی پولی، SEO، ایمیل، رسانه‌ های اجتماعی و ابزار های دیگر ارتقا دهند.

INTENTWISE

مکان: اوانستون، ایلینوی

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: یادگیری ماشینی، Intentwise را قادر می‌ سازد تا دانلودها و داشبوردهای خودکار را برای انواع مختلف کمپین‌ های بازاریابی ارائه دهد. سایر مزایای آن عبارت­اند از: دسترسی خودکار به داده­هایی با عملکرد بسیار خاص، مدیریت خودکار توصیه ها و پیشنهادات، و الگوریتم هایی که کلمات کلیدی جدید را بر اساس داده های جستجو توصیه می کنند.

CONVERSICA

CONVERSICA

مکان: فاستر سیتی، کالیفرنیا

نحوه استفاده از یادگیری ماشین در بازاریابی: دستیار فروش هوش مصنوعی Conversica، بر روی یک پلتفرم هوش مصنوعی که یادگیری ماشین را با پردازش زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی ترکیب می‌ کند، ساخته شده است. این دستیار فروش، به‌ طور خودکار از طریق ارتباطات دو طرفه طبیعی با موارد مورد نظر تماس گرفته، درگیر شده، واجد شرایط بودن را بررسی کرده و آن ها را دنبال می‌ کند.

مهم: Conversica اخیرا ۳۱ میلیون دلار در دور رشد، جمع آوری کرد و اکنون حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

DYNAMIC YIELD

 مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Dynamic Yield از یادگیری ماشینی پیشرفته استفاده می‌­کند تا به بازاریابان کمک کند تا از طریق شخصی‌­سازی تک‌ پلتفرم، توصیه‌ ها، بهینه‌ سازی خودکار و پیام‌ رسانی یک به یک، درآمد خود را افزایش دهند.

مهم: این شرکت اخیرا با پلتفرم بینش تجربه دیجیتالی هوش مصنوعی ContentSquare شریک شد تا به شرکت‌­ها کمک کند تا به طور مؤثرتر قصد مشتری را تعیین کنند، و بتوانند تصمیمات بهتری در مورد تاکتیک‌ های بازاریابی شخصی‌ سازی شده بگیرند.

GONG

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی: Gong از هوش مصنوعی (از جمله یادگیری ماشینی) استفاده می‌­کند تا به تیم‌ های فروش B2B کمک کند معاملات بیشتری را با ضبط خودکار، رونویسی و تجزیه و تحلیل محتوای همه تماس‌­ها، کنفرانس‌­های وب و ایمیل‌ های مبتنی بر فروش انجام دهند.

GONG

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
Machine Learning in Marketing Examples
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *