اخبار هوش مصنوعی

چت بات ChatGPT به اپلیکیشن‌های مختلف اضافه می‌شود

لیمو HR
خالق ChatGPT از ارائه‌ی API این چت‌بات به کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان خبر داده است. بدین ترتیب ChatGPT به‌طور گسترده‌تری در دسترس قرار می‌گیرد.

OpenAI، خالق ChatGPT، اعلام کرده است که این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهد. به‌لطف معرفی API جدید،‌ توسعه‌دهندگان می‌توانند از چت جی پی تی در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری خود استفاده کنند. OpenAI با این اقدام به‌دنبال تجاری‌سازی هوش مصنوعی و کسب درآمد بیشتر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، OpenAI که چت‌بات ChatGPT را اواخر سال گذشته‌ی میلادی به رایگان در دسترس عموم مردم قرار داد، به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد که با پرداخت مبلغی مشخص، هوش مصنوعی مولد را به اپلیکیشن‌های خود تزریق کنند. Instacart و Shopify و Snap (توسعه‌دهنده‌ی اسنپ‌چت) جزو شرکت‌هایی هستند که استفاده از ChatGPT را در سرویس‌های خود شروع کرده‌اند.

OpenAI در ماه‌های اخیر به‌لطف سرویس‌هایی مثل ChatGPT و DALL-E به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کرده است، اما این شرکت همزمان باید به دنبال روش‌هایی برای افزایش درآمد باشد تا از پس هزینه‌های سنگین پردازش ابری بربیاید. مدل‌های هوش مصنوعی به تعداد زیادی پردازنده‌ی گرافیکی نیاز دارند.

OpenAI اوایل سال جاری میلادی چند میلیارد دلار سرمایه از سوی مایکروسافت دریافت کرد. این شرکت افزون‌بر ارائه‌ی ChatGPT به کسب‌و‌کارها، نسخه‌ی ویژه‌ای از این چت‌بات را با اشتراک ماهانه به کاربران معمولی می‌فروشد. این نسخه‌ی ویژه عملکرد سریع‌تری دارد و زودتر از نسخه‌ی رایگان قابلیت‌های جدید را دریافت می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *