اخبار فین تک

بازگشت استارتاپ ویکندهای دانشگاهی به اکوسیستم

دانشگاه قزوین استارتاپ ویکند فینتک را برگزار کرد

لیمو HR

به گزارش ایران دکونومی، رویداد کمپ صعود پرداخت الکترونیک (استارتاپ ویکند فینتک) توسط مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری پرداخت الکترونیک پاسارگارد از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد.

پس از گذشت دوران همه‌گیری کرونا برگزاری کمپ صعود پرداخت الکترونیک خبر از بازگشت دوباره رویداد کارآفرینی استارتاپ ویکند آن هم در حوزه فینتک می‌دهد. این رویداد سه روزه که ۱۲۰ نفر ثبت‌نام‌کننده داشته است، در راستای تبدیل ایده خام اولیه به یک محصول و تقویت بعد اجرایی دانشجویانی که پیش از این به صورت آکادمیک آموزش میدیدند، برگزار شد.

حامد رحمانی، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و مدیر مرکز رشد استان قزوین که دبیر اجرایی این رویداد است در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند در حوزه فینتک اینگونه صحبت کرد: 《در کشور ما زیر ساخت‌های موجود در حوزه فینتک بسیار ضعیف هستند، به همین خاطر بسیاری از بانک‌ها با توجه به نیاز خود تصمیم به برگزاری این رویداد در حوزه فینتک گرفته‌اند》. مدیر مرکز رشد دانشگاه قزوین با اشاره به اینکه این رویداد اولین استارتاپ ویکند امسال در حوزه فینتک است، در مورد هدف برگزاری این رویداد اضافه کرد: 《با توجه به نیاز بانک‌ها و پتانسیل خوب قزوین و مرکز رشد آن، همچنین شناسایی این موارد از سوی بانک پاسارگاد تصمیم به برگزاری این رویداد برای تقویت و توسعه پتانسیل موجود گرفتیم》. حامد رحمانی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت شناخت فینتک و لزوم برگزاری رویداد در این حوزه اضافه کرد: 《در سال‌های آینده نیاز است که رویدادهای بیشتری در حوزه فینتک برگزار شود اما افرادی که می‌خواهند این نوع رویدادها را برگزار کنند، نیاز دارند که در کارگاه‌های تخصصی را در قالب پیش رویداد شرکت کنند، درست مشابه ما که در این رویداد به مدت سه هفته کارگاه‌های تخصصی مرتبط با حوزه فینتک برگزار کردیم》.

روز اول این رویداد در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با سخنرانی دکتر موسی‌خانی، کارآفرین برتر کشور و رییس سرای نوآوری دانشگاه آزاد آغاز شد. این کارآفرین برتر کشور در خصوص اثرگذاری این نوع رویدادها و حلقه چرا و چگونه در راستای الهام بخشی برای کارآفرینان آینده صحبت کرد. در بخش دوم کمپ صعود پرداخت الکترونیک دکتر کاظمی، معاون توسعه نرم‌افزار پرداخت الکترونیک پاسارگاد در مورد حمایت بانک پاسارگاد از کارآفرینان و هدف از برگزاری این رویداد توضیحاتی را ارائه کرد. در ادامه مهندس آموزگار، از مدیران پرداخت الکترونیک پاسارگاد به اهمیت حوزه فینتک و ترندهای آن اشاره کرد. پس از آن دانیال حامی به معرفی کلیت رویداد پرداخت و در ادامه رویداد تیم‌سازی آغاز شد. شرکت‌کنندگان با تیم‌سازی در این رویداد توانمندی‌های خودشان را در خصوص ایده پردازی، نوآوری و کار گروهی محک می‌زنند، از جهت دیگر در طی این رویداد می‌توانند از راهنمایی منتورهای حرفه‌ای نیز کمک بگیرند تا در نهایت در روز اختتامیه در مقابل میهمانان و داوران ایده‌های خودشان را مطرح کنند. در انتهای روز اول رویداد کارآفرینی استارتاپ ویکند نیز تیم‌ها ایده‌های خود را در طی یک دقیقه بیان کردند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *