اخبار استارتاپیاخبار فناوری

حضور پادیوم در اینوتکس ۲۰۲۳

لیمو HR

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینتوکس (Inotex 2023) از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت امسال و در پارک فناوری پردیس تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه که از سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۲) شروع به کار کرده، هر ساله فعالان حوزه دیجیتال و فناوری را با هدف تبادل دانش و توسعه زیست‌بوم فناوری دور هم جمع می‌کند. پلتفرم پادیوم نیز به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال و یکی از فعالان عرصه دیجیتال کشور، در نمایشگاه امسال حضور دارد. نمایشگاه اینوتکس بخش‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

پادیوم در اینوتکس ۲۰۲۳

پادیوم در غرفه ۶۰۶ همراه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان خواهد بود تا ضمن معرفی محصولات و سرویس‌های خود، با برگزاری مسابقه و کارگاه‌های آموزشی لحظات پرباری را رقم بزند. پادیوم در نمایشگاه اینوتکس کارگاه‌هایی با موضوعات هوش مصنوعی، زیست‌بوم دیجیتال و فناوری‌های نوین برگزار می‌کند.

در کنار این کارگاه‌ها، یک مسابقه نیز برگزار خواهد شد و یک نفر از شرکت‌کنندگان خوش‌شانس این مسابقه برنده یک دستگاه PS۵ می‌شود.

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه می‌توانند به طور مستقیم با تیم فنی و پشتیبانی پادیوم تعامل کرده و در خصوص توسعه سرویس‌ها و محصولات بر پایه APIهای ارائه‌شده در بازارچه API پادیوم مشورت کنند.

 

رویکرد نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳

نمایشگاه اینتوکس هر سال با توجه به ترندهای روز فناوری رویکرد خاصی را دنبال می‌کند. امسال نیز رویکرد نمایشگاه در سه محور اصلی دنبال می‌شود:

  • هوشمندسازی
  • دیجیتال
  • توسعه پایدار

 

با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه هوش مصنوعی طی ماه‌های اخیر، طبیعی است که موضوع هوشمندسازی یکی از محورهای اصلی نمایشگاه اینوتکس باشد. معرفی ابزار ChatGPT توسط شرکت OPenAI و توسعه سریع ابزارها و مدل‌های دیگر بر پایه مدل GPT بازار ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را با یک رشد انفجاری مواجه کرد؛ تا جایی که موضوع هوش مصنوعی و ابزراهیا مبتنی بر آن نقل محافل مختلف بود.

در کنار هوش مصنوعی موضوعات مختلفی مانند کلان‌داده، علوم شناختی، اینترنت اشیاء، اتصال، رباتیک و فناوری‌های پوشیدنی نیز از جمله موضوعات مورد بحث در راستای هوشمدسازی خواهند بود.

 

رویکرد دیجیتال نمایشگاه اینوتکس نیز بر یکی از دیگر ترندهای اصلی فضای دیجیتال، یعنی بلاک‌چین متمرکز است. حوزه‌های بلاک‌چین و WEB 3.0 توانسته‌اند توجه بخش بزرگی از زیست بوم دیجیتال در سطح جهانی را به خود جلب کنند. در حال حاضر شرکت‌ها و افراد مختلفی فعالیت خود در این حوزه را شروع کرده و بسیاری باور دارند توسعه غیرمتمرکز آینده صنعت دیجیتال خواهد بود.

 

توسعه پایدار نیز به طور ویژه روی موضوعات ICT، پرینت سه‌بعدی، فناوری نانو، کشت‌بافت، زیست‌فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز دارد. هدف از این رویکرد تبادل دانش و ایده‌پردازی در راستای توسعه فناوری‌های نوین برای توسعه پایدار است. فعالان این عرصه روی لبه فناوری گام بر‌می‌دارند و نقش مهمی در آینده اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا خواهند کرد.

 

بخش‌های نمایشگاه اینوتکس

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ شامل بخش‌های مختلفی است که برای دخیل کردن افراد و شرکت‌های مختلف طراحی شده‌اند.

 

رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری اینوتکس

در این رویداد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی شرکت می‌کنند تا با تبادل ایده‌ها و ایجاد ارتباطات موثر، شبکه سرمایه‌گذاری را بهبود دهند.

 

رقابت علمی کنز

این رقابت بر تمرکز بر حل مشکلات با کمک نوآوری و فناوری بین جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

معرکه اینوتکس

در معرکه اینوتکس یک استیج معرفی و رونمایی از سرویس‌ها و محصولات نوآورانه توسط استارتاپ‌ها فراهم شده است.

 

اینوتکس پیج

در این بخش استارتاپ‌ها در حضور سرمایه‌گذاران و داوران مطرح ایرانی با یکدیگر رقابت کرده و به معرفی ایده‌های خود می‌پردازند.

 

استیج اینوتکس

در استیج اینوتکس افراد تاثیرگذار در زیست‌بوم فناوری و دیجیتال در راستای موضوعات مرتبط با رویکردهای نمایشگاه و چالش‌های توسعه فناوری سخنرانی و گفتگو می‌کنند.

 

ایستگاه آینده

در ایتسگاه آینده فناوری‌های نوین طی سخنرانی، پنل نمایش فیلم به حاضران معرفی شده و مورد بحث قرار می‌گیرند.

 

کافه سرمایه

در کافه سرمایه استارتاپ‌ها و بنیان‌گذاران می‌توانند به طور مستقیم با سرمایه‌گذاران ملاقات کرده و برای جذب سرمایه تلاش کنند.

 

پاویون مشاوران

در این بخش نیز افراد و استارتاپ‌ها می‌توانند از تجربیات و تخصص مشاوران حوزه‌های مختلف زیست‌بوم فناوری برای توسعه افق دید خود بهره ببرند.

 

در کنار این بخش‌های، برنامه‌های دیگری مانند ارائه نیازهای فناورانه، تور بازدید، استارکاپ، هاب رسانه، اینوتکس‌کاپ، فروم حکمرانی، تامین مالی جمعی، تجربه فناوری، روز موسسان، کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا‌ء و کارگاه‌های مختلف در انتظار شرکت‌کنندگان خواهد بود. برای مشاهده جزییات هر کدام از بخش‌ها می‌توانید از سایت اینوتکس بازدید کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *