رپرتاژ

وضعیت شغلی مدیریت محصول در سال ۲۰۲۳ پیشرفت خواهد کرد

لیمو HR

در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر به عنوان مدیر محصول مشغول به فعالیت هستند و این تنها آماری است که از طریق لینکدین قابل بررسی است. طی سال‌های گذشته، شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی به سمت اضافه کردن موقعیت شغلی مدیر محصول در ساختار خود حرکت کرده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این تخصص است. طبق پیش بینی‌ها، در سال ۲۰۲۳، بیش از ۴۴% شرکت‌ها مدیران محصول بیشتری استخدام می‌کنند.

در ایران نیز این موقعیت شغلی در شرکت‌‎های مطرحی مثل دیجیکالا و اسنپ و به طور کلی شرکت‌هایی که تکنولوژی-محور هستند رشد زیادی داشته است. می‌توان انتظار داشت که طی سال‌های آتی، این افزایش سرعت بیشتری پیدا کند و نیاز به مدیر محصول متخصص در بازار کار بیشتر شود.

در حال حاضر، میزان درآمد یک مدیر محصول جونیور در بازه حقوقی ۱۰ الی ۲۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و پیش بینی می‌شود که این رقم در سال آتی در حدود ۴۵% افزایش داشته باشد. همچنین مدیر محصول با سابقه کاری بالاتر می‌تواند تا ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد.

در طرف مقابل، مدیریت محصول نه تنها برای فعالیت در یک سازمان، بلکه برای شروع یک کسب و کار نیز مهم و ضروری است. آشنایی با فرایند ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی برای لانچ محصول و طی کردن مراحل رشد و توسعه همگی در چرخه حیات یک کسب و کار اهمیت بالایی دارند.

دوره تخصصی مدیریت محصول

باشگاه مهارت و اشتغال امیرکبیر با توجه به نیاز بازار کار و سطح اهمیتی که مدیریت محصول در اکوسیستم کارآفرینی کشور دارد، سومین دوره آموزشی تخصصی مدیریت محصول را برگزار می‌کند. این دوره آموزشی که طی ۷۰ ساعت برگزار می‌شود، شامل یک مسیر آموزش تخصصی جذاب و کاربردی، کارگاه‌های انتقال تجربه و کارگاه‌های مهارت نرم می‌شود. بورد تخصصی اساتید این دوره نیز از افرادی تشکیل شده که همگی سوابق داخلی و بین‌المللی در حوزه مدیریت محصول دارند و می‌توانند موضوعات علمی و تجربیات ارزشمندی را در اختیار مهارت‌جویان قرار دهند. مهارت‌جویان بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دوره، یک گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند.

دوره تخصصی مدیریت محصول

در انتهای این دوره، رویدادی تخصصی در حوزه مدیریت محصول با حضور جمعی از فعالان باتجربه اکوسیستم نیز برگزار می‌شود.

مخاطبین اکوموتیو می‌توانند برای ثبت نام در این دوره از کد تخفیف eco استفاده کنند و ۲۰% تخفیف ویژه دریافت کنند. این کد تا پایان روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ اعتبار دارد.

برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر، به صفحه دوره تخصصی مدیریت محصول مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *