رپرتاژ

۵ دلیل برای اینکه به ارومیه سفر کنید

لیمو HR

اگر تعریف کتاب‌های لغت را درباره‌ این شهر پیرِ گوشه‌گیرِ نقشه ایران باور کنیم، این‌جا شهر آب است. اما حقیقت پیچیده‌تر از حرف‌هایی است که لغت‌نامه‌ها درباره کلمات می‌نویسند. ارومیه هر چند در معنی شهر آب است؛ اما حقیقت این است که حالا از آن آب، جانی باقی نمانده است. اما این همه‌ ماجرا نیست! بهتِ بی‌آبی، پارچه‌ حریر اندوهی روی این شهر کشیده که زیبایی‌اش، برای مسافرتی غریب و عزیز دو چندان شده است؛ باید بی‌درنگ بلیط ارومیه را خریداری کرد و برای این دیدار به سرعت شتافت.

 

ارومیه

 

دلیل نخستارومیه حقیقتا پاریس ایران است

ارومیه برج بزرگی به نام ایفل ندارد ولی این دلیل نمی‌شود این عبارت معروف را نپذیریم که اینجا پاریس ایران است. چرا؟ یکی از مهم‌ترین دلایلی که ارومیه و پاریس را هم‌سنگ می‌کند بافت جمعیتی است. ارومیه از نظر جغرافیایی محل تلاقی زبان‌های گوناگون، ادیان مختلف و اقوام رنگ‌رنگ بوده و این شبیه موقعیتی است که پاریس برای فرانسه دارد.

اگر بلیط ارومیه گرفته‌اید، آگاه باشید که شما عازم شهری هستید که خود شهر به خاطر آن‌چه گفته شد جذابیت شگرفی دارد و برای درک این زیبایی باید در خیابان‌ها راه بروید، کافه‌ها و قهوه‌خانه را درک کنید و با مردم کوچه و بازار هم‌کلام شوید.

 

دلیل دوممعنای فصل‌ها در ارومیه تغییر می‌کند

جایی که در بیشتر ماه‌های سال معدل دمای یازده تا سیزده درجه سانتی‌گراد را برای مسافران فراهم می‌کند، اساسا نیازی به برج ایفل ندارد. وقتی به ارومیه می‌روید ویژگی‌ها و خصوصیات مهم فصل‌ها را به وضوح می‌بینید، بی‌آن‌که در تابستان از گرمای مفرط و در زمستان از سرمای سخت عذاب بکشید. البته دقت کنید که ارومیه فصل‌ها را به‌طور کامل تجربه می‌کند و شاید در کل تابستان ۷ روز و در زمستان ۱۱ روز دمای بسیار گرم و بسیار سرد را شاهد باشید. اگر فرد بسیار حساسی نباشید و تجربه‌ عمیق آب و هوای بکر را در اولویت بگذارید بدون توجه به روزهای تقویم هر فصلی که می‌خواهید به ارومیه بروید و از آب و هوای آن فصل بهره‌مند شوید.

 

ارومیه

 

دلیل سومشکوه کلیساها در کنار مساجد

کلیسای مارسرگیز که بر دامنه کوه سیر بنا شده است یکی از جلوه‌های هم‌زیستی مردمان مختلف در ارومیه است. بنایی که از مهندسی و سازه خاصی بهره برده و هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند. سازه این کلیسا از روی هم قرارگرفتن سنگ‌های بزرگ به‌صورت نامنظم ساخته شده که برای جهان‌گردان و علاقه‌مندان معماری حس غریبی را به وجود می‌آورد.

کلیسای مارسرگیز یا همان کلیسای سیر مسافت بسیار زیادی از مسجد جامع ارومیه ندارد. بنایی که با دقت و مهندسی کاملا متفاوت از کلیسا ساخته شده و ظلع دیگری از فرهنگ، هنر و اعتقادات مردم این سروزین را به نمایش می‌گذارد. این مسجد در دوره سلجوقیان ساخته شده که برای درک بهتر عظمت آن باید وارد شبستان شوید و مدتی در آن تامل کنید.

 

 

دلیل چهارمدیدار با آبشارهای بلند و تنهاترین دریاچه جهان

 

ارومیه

 

آّبشار سوله دوکل

مختصات جغرافیای خاص ارومیه باعث شده که این خاک جاذبه‌های طبیعی بسیاری داشته باشد. یکی از آن جاذبه‌ها که هر فردی را سر ذوق می‌آوردف آبشار سوله دوکل است. این آبشار که از آب‌ جاری کوه‌های سوله دوکل سرچشمه می‌گیرد در بسیاری از فصل‌های سال جریان و عظمتش را به سختی حفظ می‌کند، با این همه در فصل‌های بهار و پر آب سال خروش چشم‌گیر و مثال زدنی دارد.

 

دریاچه آب شور

دریاچه نمک ارومیه دومی درایچه آب شور دنیاست که البته تنهاتر از هم‌تای خود در گوشه نقشه ایران به زیست خود ادامه می‌دهد. بلورهای نمک درایچه ارومیه هم چنان زیر نور آفتاب برق می‌زنند و شکوه و عظمت روزهای پر آب این دریاچه را به رخ می‌کشند. صخره‌های بزرگ و جاذبه‌های بصری این دریاچه، هیجانی را که از خرید بلیط ارومیه داشتید، نقش بر آب نخواهد کرد. وقتی که از روی پل معلق این دریاچه عبور می‌کنید و دشت‌های وسیع منطقه را نظاره‌گر هستید، فرصت غریبی خواهید یافت که در دل طبیعت بکر و سخت ارومیه به اعماق درون‌تان بروید و جاهایی از فکر و روح‌تان را که تاکنون غفلت کردید، درک کنید.

 

دلیل پنجمبه شهر حلوای ایران خوش آمدید

کرانه‌ی زیبایی‌های طبیعی و تاریخی ارومیه جذابیت خوشمزه‌ای است که نباید از آزمایش آن غفلت ورزید. این‌جا شهر شیرینی‌ها و حلوای‌های خوشمزه‌ و منحصربه‌فرد است. نقل ارومیه یکی از سوغاتی‌های خوشمزه‌ای‌ به‌شمار می‌رود که برای هر ایرانی شناخته شده است. مزه این نقل را کمتر کسی از اهالی این مرز و بوم نچشیده، ولی قنادی‌ها و مغازه‌های حلوافروشی بازار بزرگ ارومیه آکنده از خوردنی‌هایی جذاب است که کشف نشده‌اند. حلوی هویج، حلوای سیاه، حلوای گردو، حلوای زردآلو و از جمله‌ این‌ها به حساب می‌آید. البته بهتر است توجه کنید که هرکدام از این حلواها خاصیت‌ و ویژگی خاص خود را دارند که بهتر است از فروشنده درباره‌شان اطلاعات کامل را دریافت کرد.

 

چرا بلیط ارومیه را باید از فلای تو‌دی بگیرید؟

فلای تودی ضمانت می‌کند بلیط ارومیه را با بهترین قیمت برای شما فراهم و بنای اعتماد را برای ادامه مسیر محکم و استوار خواهد ساخت. بهترین قیمت زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما می‎توانید در هر ساعت از شبانه‌روز بدون هیچ دردسری بلیط خود را مرجوع کنید.

در سفر به ارومیه توجه کنید به یک کلان‌شهر سفر می‌کنید. طبعا در یک کلان‌شهر با تعداد زیادی از هتل ها و محل‌های اقامت مواجه هستید، بنابراین پیش‌از آن‌که برای انتخاب محل اقامت دچار کلافگی و سردرگمی شوید به سایت فلای تودی بروید، مشخصات و ویژگی‌های هرکدام را با دقت مطالعه کرده و رزرو کنید. پشتیبانی فلای تودی هرلحظه از شبانه‌روز به‌صورت آنلاین پاسخ‌گوی سوالات شماست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *