اخبار کارآفرینی اجتماعی

نشست اولین دوره جایزه نوآوری اجتماعی برگزار شد

لیمو HR

صبح روز چهارشنبه ۱ شهریور، نشست اولین دوره جایزه نوآوری اجتماعی در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

 

در این رویداد که با راهبری آرش سروری برگزار شد و مهمانانی از مسئولین برگزاری جایزه حضور داشتند، از پوستر نخستین دوره جایزه نوآوری اجتماعی رونمایی شد.

 

در ابتدای رویداد پنلی با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، روح‌الله حمیدی مطلق، رئیس شورای علمی جایزه و دکتر محمد رسولی، دبیر جایزه نوآوری برگزار شد.

دکتر خیاطیان در صحبت‌هایی به اهمیت بسترهایی همچون جایزه نوآوری اجتماعی در فرهنگ‌سازی حوزه نوآوری اجتماعی اشاره کرد و گفت: نوآوری اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک گفتمان و جریان است و امیدواریم با کمک این نوآوری‌ها در یکی دو سال آینده به یک زیست‌بوم بالغ در این حوزه برسیم.

ایشان همچنین خاطرنشان کرد: بحث تامین مالی در راستای گسترش نوآوری اجتماعی اهمیت زیادی دارد و لازم است تا نهادهای مالی در این خصوص تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه تنظیم‌گری مقررات خوبی داریم اما این میزان کافی نیست و نیاز داریم تا یک آیین‌نامه جامع در این حوزه تدوین کنیم.

 

در ادامه گفتگو، آقای حمیدی مطلق طی سخنانی به تعریف نوآوری اجتماعی و بررسی نمونه‌هایی از نوآوری اجتماعی در دنیا پرداخت.

دکتر حمیدی گفت: در کشور مسائل اجتماعی زیادی داریم که تشنه نوآوری است. از طرفی تجارب پراکنده خوبی هم داریم که امیدواریم با این جایزه، جامعه نوآوران این حوزه را گرد هم بیاوریم.

ایشان همچنین درباره تفاوت نوآوری اجتماعی با مسئولیت اجتماعی به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: در مسئولیت اجتماعی، بخش کوچکی از سود و درآمد شرکت‌ها به بحث فعالیت‌های اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند اما در مدل نوآوری اجتماعی، یک کسب‌وکار مختص مسئله اجتماعی هدف شکل می‌گیرد.

جایزه نوآوری اجتماعی

سپس محمد رسولی به جزئیات این رویداد اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد حاصل یک پژوهش ۲ ساله روی رویدادها و جوایز مشابه در دنیا است و بخش‌های مختلف رویداد از جمله اهداف، داوری، نوع توسعه و… در این پژوهش بررسی شده است.

وی افزود: این رویداد در ۴ حوزه محصول، خدمات، فرآیند و زیست‌بوم برگزار خواهد شد.

در پایان پنل، ضمن گفتگو و پرسش و پاسخ خبرنگاران با مهمانان رویداد از پوستر نخستین دوره جایزه نوآوری اجتماعی رونمایی شد.

 

گفتنی است فرآیند جمع‌آوری ایده‌ها از امروز تا روز ۳۰ آبان خواهد بود و ایده‌ها پس از آن وارد مرحله غربال‌گری و ارزیابی می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *