متفرقه

خرید واتراستاپ pvc پی وی سی با کیفیت و قیمت مناسب

لیمو HR

خرید واتراستاپ پی وی سی از دغدغه های سازندگان ساختمان ها برای قرار دادن در بتن، در برابر نفوذ آب از قسمت های درز سرد یا قطع بتن و همینطور در درز های انبساطی  در محیط هایی که بتن تماس مستقیم با آب را  دارد است. اما waterstop pvc با کیفیت را از کدام شرکت تهیه کنیم؟ اجازه بدهید قبل از اینکه وارد مباحث خرید واتر استاپ pvc شویم کمی در مورد این محصول توضیح بدهیم. بتن در محل هایی که تماس مستقیم با آب دارد برای عبور ندادن آب نیاز تدابیری از جمله نفوذ ناپذیر کردن و یا آب بند کردن خود بتن و همینطور برای ممانعت از نفوذ آب در قسمت های قطع بتن و درز های انبساطی نیاز به نوار هایی از جنس پی وی سی دارد که اصلاحا به آن ها ” واتر استاپ های پی وی سی ” گفته میشود.

واتر استاپ خود برای عبور ندادن آب باید دارای استاندارد هایی خاص باشد که در این مقاله از بتن کاور با انواع واتراستاپ ها  ، طرز استفاده و انواع واتراستاپ های عرضه شده توسط بتن کاور آشنا میشوید.

pvc

واتراستاپ PVC Waterstops چیست؟

واترستاپ پی وی سی(  PVC WATERSTOP) برای درز بندی و جلوگیری از نشت آب در مقاطع قطع بتن و درزهای اجرایی و انبساطی استفاده میشود. برای حفظ و  ارتقا کیفیت واتراستاپ ها شرکت بتن کاور خود اقدام به تولید گرانول مخصوص مورد نیازش را دارد.  واتراستاپ ها مطابق با استاندارد های ASTM وDIN  که نشان دهنده کیفیت بالای این محصول هستند تولید میگردند . واتر استاپ نسبت به مقاطعی که میخواهد مورد استفاده قرار گیرد درتنوع بالایی از نظر عرضی و ضخامتی تولید میشود.

 

واتر استاپ ها باید دوام حضور در محیط های قلیایی را نیز داشته باشند در غیر این صورت در محیط های قلیایی دچار نشتی میشوند. از واتر استاپ ها در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز و آبادانی اعم از ساخت سد ها ،تصفیه خانه، تونل های انتقال آب، مخزن ها، کانال های آب، سازه های پایین تر از آب های زیر زمینی و بسیاری از پروژه های دیگر  استفاده می شود.

خرید و قیمت واتر استاپ pvc waterstop  در بتن کاور

قیمت واتراستاپ در بتن کاور با توجه به نوع ، عرض  و ضخامت آن تعیین می شود. واتراستاپ های با ضخامت بالاتر قیمت بیشتری دارند. هم چنین قیمت بستگی به متراژ خریداری شده دارد. هزینه ارسال کالا در بتن کاور بر عهده ی مصرف کننده می باشد. روش ارسال با هماهنگی مشتری تعیین می شود. در صورتی که بخواهید از ناوگان حمل و نقل کارخانه خود استفاده کنید، یا برای ارسال واتراستاپ از باربری استفاده کنید، می توانید این موضوع را با کارشناس فروش شرکت بتن کاور در میان بگذارید و هماهنگی های لازم برای ارسال کالا انجام خواهد شد. برای خرید واتراستاپ پی وی سی میتوانید روی مشاوره رایگان کارشناسان ما حساب باز کنید.

 

انواع واتراستاپ های پی وی سی تولیدی بتن کاور

بتن کاور تولید کننده انواع واتر استاپ های مرغوب ، با کیفیت بالا و مناسب برای انواع مصارف مختلف است. واتر استاپ های تولیدی بتن کاور در چهارنوع  واتراستاپ حفره دار O، واتراستاپ تخت E ، واتر استاپ حفره دار کف خواب OF ، واتر استاپ تخت کف خواب EF  دسته بندی میشوند که دارای خواص و مزایای متفاوتی هستند که در ادامه مطلب هر کدام را به اختصار توضیح میدهیم.

pvc

  • واتراستاپ تخت E :

واتر استاپ تخت E نوعی از واتر استاپ است که برای استفاده در درز های اجرایی و سرد  برای جلوگیری از نفوذ آب ساخته میشود . این نوع واتر استاپ در رول های ۲۵ متر عرضه میشود .

این واتر استاپ ها بدلیل خاصیت ارتجاعی قوی از نشتی آب در مخازن و سد های آب جلوگیری میکنند. از مزایای دیگر این نوع  واتر استاپ  میتوان به مواردی مانند : سهولت استفاده، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، مقاوم در برابر تغییرات شدید دما، عمر بالای این واتراستاپ به دلیل چسبندگی بالا به سطح بتن اشاره کرد.

این محصول دارای سایز های متفاوتی است که بسته به نوع مصرفتان میتوانید انتخاب کنید و  از  عرض ۱۵ الی ۳۰ سانتیمتری و ضخامت ۲.۵ الی ۶ میلیمتری را دارا است.

 

  • واتراستاپ حفره دار O:

این نوع واتر استاپ برای مقاوم سازی سازه بتنی در برابر تنش های مختلف استفاده میشود و بدلیل خاصیت ارتجاعی بالا و مقاومت در برابر انبساط و انقباض در درز های انبساطی و انقباضی به کار میرود.

واتر استاپ O مانند عایقی در برابر رطوبت عمل کرده و از نفوذ آب به سازه بتنی جلوگیری میکند.

این محصول دارای سایز های متفاومتی است که بسته به نوع مصرفتان میتوانید انتخاب کنید و از  عرض ۱۵ الی ۳۰ سانتمتری و ضخامت ۲.۵ الی۶ میلیمتری را دارا است و در رول های ۲۵ متری تولید و عرضه میشود.

واتراستاپ تخت کف خوابEF :

از این نوع واتر استاپ برای درزگیری کف سازه ها استفاده میشود. و از مزیت های واتر استاپ تخت کف خواب این است که درز بین قطع بتن را مسدود کرده  و جلوی نفوذ آب به کف سازه را میگیرد.

این محصول در ضخامت های ۲.۵ الی ۵ میلیمتری و بصورت ۴ پر و ۶ پر  در رول های ۲۵ متری تولید و عرضه  میشود.

 

  • واتر استاپ حفره دار کف خواب OF:

این محصول با داشتن حفره در سراسرمرکز عرضی خود در برابر فشار مقاومت بسیار بالایی دارد و برای مقاوم سازی کف سازه هایی که پایین تر از سطح آب های زیر زمینی قرار دارند استفاده میشود. این محصول در ضخامت های ۲.۵ الی ۵ میلیمتری و بصورت ۴ پر و ۶ پر  در رول های ۲۵ متری تولید و عرضه  میشود.

کاربرد ها واتراستاپ PVC Waterstops

میخواهیم بدانیم که کاربرد این چهارنوع واتر استاپ در صنایع ساخت و ساز مختلف چیست در ادامه مطلب کاربرد هر کدام از واتراستاپ ها را در جدول زیربه صورت مختصر توضیح دادیم.

انواع واتر استاپ ها کاربرد واتر استاپ ها
 

واتر استاپ تخت E

 

در کلیه سازه های بتنی منابع آب در قسمت های دیوار در قطع بتن و درز های سرد استفاده میگردد.

 

 

 

واتر استاپ حفره دار O

 

 

در کلیه سازه های بتنی منابع آب در قسمت های دیوار در درز های انبساطی  استفاده میگردد.

 

 

واتر استاپ حفره دار کف خواب OF

 

در کلیه سازه های بتنی منابع آب در قسمت های کف در درز های انبساطی استفاده میگردد.

 

 

 

واتراستاپ تخت کف خوابEF

 

در کلیه سازه های بتنی منابع آب در قسمت های کف در درز های سرد و قسمت های قطع بتن استفاده میگردد.

 

روش استفاده واتراستاپ PVC Waterstop

چگونه از واتر استاپ ها استفاده کنیم؟ برای نصب واتر استاپ ها ابزار ها و روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب معرفی کردیم.

  • ابزار های نصب واتر استاپ PVC: برای اتصال واتر استاپ ها از ابزار های گیره، هویه تبری و چسب استفاده میشود که از گیره برای اتصال کامل واتراستاپ ها به آرماتور و از هویه تبری و چسب برای اتصال دو سر واتر استاپ استفاده میشود.
  • روش نصب واتر استاپ PVC : نصب واتر استاپ دارای دو مرحله است مرحله اول مرحله اتصال واتر استاپ به میلگرد ها و مرحله دوم اتصال دو سر واتر استاپ است.
  1. اتصال واتر استاپPVC به میلگرد و آرماتور: برای اتصال واتر استاپ به میلگرد و آرماتور از گیره آرماتور استفاده کرده و در واتر استاپ تخت واتر استاپ در محل قطع بتن قرار میگیرد ودر نوع نوع حفره دار در درز ها انبساطی انقباضی قرار گرفته بطوری که نصف عرض واتر استاپ ها در بتن ریزی اولیه و نصف دیگر در بتن ریزی ثانویه پوشانده میشود.
  2. اتصال دو سر واتراستاپ PVC به یکدیگر: برای اتصال متناسب و اصولی دو سر واتر استاپ از دو روش جوش سرد و جوش گرم استفاده میشود در جوش سرد ابتدا ۴۰ سانتیمتر از سطح آج های دو لبه واتر استاپ را تراشیده سپس به چسب مخصوص آغشته کرده و روی هم قرار میدهیم سپس وزنه ای ۵۰ کیلوگرمی روی آن قرار داده و ۸ الی ۱۲ ساعت صبر میکنیم.

در جوش گرم با استفاده از هویه تبری دو سر واتر استاپ را ذوب میکنیم سپس با دقت روی هم قرار می دهیم.

pvc

تاییدیه کیفیت و استاندارد واتراستاپ پی وی سی در بتن کاور

از مهم ترین عوامل انتخاب یک محصول،  در واقع تایید کیفیت آن و استاندارد بودن محصول است در بتن کاور برای تولید واتر استاپ ها از استاندارد های DIN و ASTM استفاده میشود .

  • استاندارد ASTM: استاندارد ASTM مخفف American Society For Testing Materials است. این موسسه استاندارد آمریکایی موسسه ای غیر دولتی بوده و استاندارد های گسترده ای برای متریال های مختلف دارد این موسسه دارای بیش از ۱۲۰۰۰ استاندارد است که با تحت فشار و کشش قرار دادن مواد سنجیده میشود.
  • استاندارد DIN:استاندارد DIN مخففDetaches Institute Fur No است. این موسسه، موسسه استاندارد ملی آلمان است و دارای ۲۰۰۰۰ استاندارد مختلف است که انواع مختلف مواد و کاربری ها را در بر میگیرد.  واتر استاپ های https://betoncover.com  با استاندارد های جهانی مطابقت دارد. این واتر استاپ ها بر اساس استاندارد کشور های پیشرفته آمریکا و آلمان تولید میشوند پس از لحاظ کیفی کاملا قابل اطمینان هستند.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *