اخبار استارتاپیاخبار نفت، گاز و پتروشیمیمتفرقه

در مراسم رونمایی پوستر دومین رویداد پتروفن عنوان شد: ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه پتروشیمی فعالیت دارند

لیمو HR

دستیار معاون علمی در حوزه توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان و دبیر رویداد پتروفن در نشست رونمایی از پوستر این رویداد گفت: ۹ هزار و ۲۸۰ شرکت دانش بنیان در زیست بوم فناوری فعالیت دارند که بیش از ۱۰ درصد از این شرکت ها در حوزه پتروشیمی فعالیت می کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا سلطانعلی‌زاده خاطرنشان کرد: رویداد «پتروفن» با شعار «پتروشیمی در مسیر نوآوری» از ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، تقدیر از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت و فناوری است.

وی ادامه داد: در رویداد پتروفن بر دو رویکرد اساسی تمرکز داریم؛ نخست، هم افزایی بین دستگاه‌ها و دوم برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و همچنین احصاء نیازهای فناورانه هلدینگ خلیج فارس.

سلطانعلی‌زاده گفت: هدف این رویداد، اقتصادی کردن محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه پتروشیمی است و هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور، می‌تواند به مثابه یک بازار بزرگ برای این شرکت‌ها عمل کند‌.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ادامه بر مزایای حضور در این رویداد تمرکز کرد و گفت: محصولات مرتبط با نیازهای عرصه پتروشیمی شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های هلدینگ معرفی می‌شود و در مقابل، نیازهای هلدینگ خلیج فارس در هفت دسته تقسیم‌بندی شده و ارائه خواهد شد.

سلطانعلی‌زاده با اشاره به برگزاری پنل‌های تخصصی در رویداد پتروفن گفت: این پنل‌ها با دو رویکرد برگزار می‌شود. نخست، نشان‌دادن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پتانسیل‌های آن و دوم، الزامات و نحوه همکاری با هلدینگ خلیج فارس.

دبیر رویداد پتروفن افزود: موضوع بعدی، بحث قراردادها و رونمایی از تجهیزات است که در هلدینگ خلیج فارس استفاده شده و قرار است به نمایش دربیاید. همچنین از دیگر موضوعات مهم، ارتباط بی‌واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان با مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است.

یکی از دغدغه‌های هلدینگ خلیج‌فارس، ورود به عرصه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان‌ است

قانعی، مدیرعامل شرکت پترول با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در مدیریت جدید، تحولات متعددی داشته است، گفت: این تحولات را می‌توان هم در پیشرفت پروژه‌ها و هم در ورود به حوزه‌های مختلف ردگیری کرد و از آن جمله می‌توان به دغدغه هلدینگ در ورود به عرصه فناوری و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

رونمایی پوستر رویداد پتروفن
رونمایی پوستر رویداد پتروفن

وی ادامه داد: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه مسبوق به سابقه است و هر سال در کیش شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای خود را ارائه می‌کردند، منتهی نیاز به رویدادی داشتیم که طی آن شرکت ها بدانند نیازهای ما چیست و مبتنی بر آن، کار را پیش ببرند.

مدیر عامل پتروفن تصریح کرد: سال گذشته این رویداد به همت هلدینگ خلیج فارس در کوشک نفت برگزار شد اما امسال قرار است این رویداد را در سطح ملی برگزار کنیم و همه هلدینگ ها در آن حضور دارند.

بالای ۹۰ درصد نیازهای پتروشیمی در داخل تولید می‌شود

حسن نشان‌زاده، معاون کسب و کار و برنامه‌ریزی شرکت پترول گفت: اسناد بالادستی ما بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قدرتمند شدن آنها تاکید دارد و ما باید خود را به اهداف و چشم‌اندازهای مندرج در افق ۱۴۰۴ نزدیک تر کنیم چرا که از نیروی انسانی، دانش و فناوری در حد مطلوبی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بالای ۹۰ درصد نیازهای پتروشیمی در داخل تولید می‌شود و فارغ از همه مشکلات و تحریم ها و … با تکیه و اعتماد به شرکت های دانش بنیان، دانشگاه و … می توانیم ۱۰ در صد وابستگی به خارج از کشور را هم کنار بزنیم. سال گذشته ۸۰ نیاز فناورانه در هفت حوزه احصا شد و امسال هم چیزی حدود ۲۳۰ نیاز احصا شده در هفت حوزه اب، انرژی، محیط زیست و … داریم و امید آن می‌رود که با اعتماد به زیست بوم فناوری داخل بتوانیم این نیازها را احصا کنیم.

به باور او، صنعت پتروشیمی، زمانی قوی می‌شود که مراکز نوآوری، دانشگاه‌ها و صندوق‌های پژوهش فناوری قوی شوند و به فراخور رشد پتروشیمی، صنایع پایین دستی رشد می کنند.

نشان‌زاده تصریح کرد: ما به دنبال تقویت دانش‌بنیان‌ها به عنوان مکمل و تامین کننده نیازهایمان هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *