رپرتاژ

هر آنچه باید در مورد راحت‌ترین روش مهاجرت کاری به کانادا بدانید.

لیمو HR

راحت‌ترین روش مهاجرت کاری به کانادا چیست؟ بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا این سوال را در ذهن دارند. از آنجایی که اخذ اقامت کانادا ممکن است طولانی و خسته‌کننده شود، بسیاری افراد به دنبال راحت‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی هستند. به طور کلی سریع‌ترین روش اخذ اقامت کانادا، سیستم اکسپرس اینتری است که در بدو ورود به کانادا به شما اقامت دائم این کشور داده خواهد شد. در ادامه این مقاله در خصوص راحت‌ترین روش مهاجرتی به کشور کانادا از طریق کار توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

روش‌های سریع مهاجرت کاری به کانادا

این روزها افراد زیادی درخواست مهاجرت به کانادا از طریق کار را دارند. از مهم‌ترین دلایل این موضوع برنامه‌های متنوع و گوناگون مهاجرتی در این کشور است که به افراد ماهر در زمینه‌های کاری مختلف به راحتی ویزای کانادا را اعطا می‌کند. روش‌های متنوعی برای ورود سریع به کانادا وجود دارد که در بعضی از آنها رزومه کاری و شغل شما تأثیرگذار است و در بعضی دیگر ویزای کاری برای شما صادر خواهد شد. این روش‌ها عبارتند از:

سیستم اکسپرس اینتری

به طور کلی رزومه شغلی در کسب امتیاز لازم در سیستم اکسپرس اینتری که بر اساس یک سیستم امتیازبندی است تأثیر زیادی دارد. چنانچه شغل شما جزو مشاغل ضروری در این کشور باشد و کشور کانادا با کمبود نیروی کار در این شغل مواجه باشد، امتیاز بالایی را دریافت خواهید کرد که در پذیرش نهایی شما بسیار تأثیرگذار است. البته در کنار رزومه و سابقه شغلی، رزومه تحصیلی و سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز اهمیت زیادی در کسب امتیاز لازم خواهد داشت.

برنامه آزمایشی مهاجرتی استان آتلانتیک

بعضی استان‌ها و قلمروهای کانادا با کمبود جدی نیروی کار مواجه هستند و اگر در این مناطق یک کارفرما پیدا کنید و درخواست خود را برای وی ارسال کنید، به راحتی می‌توانید ویزای کاری کانادا را اخذ نمایید. به عنوان مثال برنامه آزمایشی مهاجرتی استان آتلانتیک یا Atlantic Immigration Pilot Program شامل شرکت‌ها و مراکز دولتی است که موفق نشده‌اند نیروی کار لازم خود را از شهروندان کانادا تأمین کنند و به همین دلیل اقدام به استخدام نیروی کار خارجی می‌کنند. از آنجایی که این برنامه نیاز به مجوز LMIA ندارد ویزای کاری شما بسیار سریع و در کمتر از ۳ هفته پس از درخواست ویزا صادر می‌شود.

برنامه آزمایشی مهاجرتی استان‌های مجاور اقیانوس اطلس

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت کاری برنامه آزمایشی استان‌های مجاور اقیانوس اطلس است که در چهار استان نوا اسکوشیا، نیو برونزویک، نیو فانلند، لابرادور و جزیره پرنس ادوارد به جذب نیرو ماهر و متخصص می‌پردازد. این برنامه کاری توسط کارفرمایان در این استان‌ها اجرا شده است که به جذب نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز کانادا و فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی در استان‌های مجاور اقیانوس اطلس در کشور کانادا می‌پردازد.

در بعضی استان‌های کانادا کارفرمایان به دلیل کمبود شدید نیروی کار، به دنبال جذب نیروی ماهر خارجی هستند.

این برنامه کاری نیاز به مجوز LMIA ندارد و کارفرمایان پس از پذیرش درخواست‌کنندگان می‌توانند برای آنها مجوز کار دریافت کنند و متقاضی می‌تواند برای اخذ ویزای کاری خود اقدام کند. این استان‌ها با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند و افرادی که از این طریق وارد کانادا شوند می‌توانند پس از مدتی برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند. البته باید دقت کنید که علاوه بر رزومه و سابقه کاری مهارت در زبان انگلیسی بر اساس نوع کار در سطح ۵ تا ۶ آیلتس نیز مهم است.

برنامه استراتژی مهارت‌های جهانی

این برنامه حدود یک سال است که در کشور کانادا اجرا شده است و ویزای کاری پذیرفته‌شدگان طی ۲ هفته صادر می‌شود! در این برنامه کارفرمایان اقدام به پذیرش کارکنان از بین نخبه‌ها و استعدادهای درخشان بین‌المللی می‌کنند. در این برنامه دسته‌بندی‌های شغلی مانند اقتصاد، تکنولوژی و بهداشت و درمان وجود دارد و چنانچه متقاضی در یکی از این دسته‌بندی‌ها نخبه تلقی شود سریعاً ویزا دریافت خواهد کرد.

برنامه مهارت‌های جهانی باعث شده تا کانادا پیشرفت زیادی در زمینه‌های مختلف به خصوص تکنولوژی داشته باشد و وارد بازار رقابت جهانی شود. اگر متقاضی قبلاً از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا وارد شده باشد و در کانادا تحصیل کرده باشد شانس بیشتری برای اخذ ویزا از این روش خواهد داشت.

بازار کار کانادا چگونه است؟

کانادا کشوری پهناور است که با توجه به وسعت آن، جمعیت بسیار کمی دارد به همین دلیل این کشور همیشه با کمبود نیروی کار مواجه است و مهاجرت کاری به کانادا یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود. به طور کلی کانادا کشوری مهاجرپذیر است و جامعه این کشور از مهاجرین تشکیل شده است.

همچنین طبق گزارشات تنها در یک ماه حدود ۲۲ هزار فرصت شغلی جدید در کانادا ایجاد شده است که فرصت بسیار خوب برای افراد تازه‌وارد به این کشور است. البته به خاطر داشته باشید که باید سطح زبان خود را تقویت کنید و سابقه شغلی مناسبی داشته باشید تا بتوانید یک کارفرما در کانادا پیدا کرده و جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله راحت‌ترین روش مهاجرت کاری به کانادا را ارائه کردیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. تمام این روش‌ها برای مهاجرت از طریق کار به کانادا مناسب هستند اما این موضوع که کدام روش مناسب‌ترین و بهترین روش برای شما است بر اساس شرایط شما مشخص خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک مشاور و وکیل مهاجرتی مجرب و کارآزموده راهنمایی دریافت کنید تا شانس اخذ ویزای شما افزایش پیدا کند.

سوالات متداول

  • بهترین روش مهاجرت کاری به کانادا کدام است؟

بهترین روش بر اساس شرایط شما متفاوت خواهد بود. توصیه می‌کنیم در این خصوص با یک وکیل مهاجرتی صحبت کنید.

  • آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا روش مناسبی است؟

بله در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های راحت و مناسب برای اخذ اقامت این کشور است.

  • برای مهاجرت کاری به کانادا چه شرایطی مورد نیاز است؟

مهم‌ترین شرط داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است. رزومه و سابقه شغلی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر نیز اهمیت دارد.

  • سریع‌ترین برنامه مهاجرت کاری به کانادا کدام است؟

برنامه مهاجرتی استراتژی مهارت‌های جهانی که در صورت واجد شرایط بودن طی ۲ هفته ویزای متقاضی صادر خواهد شد.

  • آیا رزومه کاری در برنامه express entry امتیاز دارد؟

بله در صورتی که در گروه مشاغل مورد نیاز کانادا سابقه کاری داشته باشید امتیاز بالایی کسب خواهید کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *