اخبار استارتاپیاخبار نفت، گاز و پتروشیمی

توسعه فناوری حفر چاه های نفت و گاز افقی طویل و چند شاخه

دستیابی ایران به فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چندشاخه با بومی‌سازی تجهیز پیشرفته حفاری هدایت‌پذیر

لیمو HR

با امضای قرارداد میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان، فرایند طراحی و ساخت تجهیزات حفاری هدایت پذیر دورانی آغاز شد. فناوری حفر چاه های افقی یکی از چالش ها و نیازهای تحریمی صنعت نفت کشور است که قرار است به دست متخصصان داخلی تامین شود.

به گزارش اکوموتیو به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، قرار داد مشترک توسعه این فناوری میان معاونت علمی و شرکت دانش نبیان ابزار دقیق رایا انرژی منعقد شده است.

این قرارداد طی مراسمی با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران و معاونان شرکت ملی نفت، رضا سلطانعلی زاده، دستیار معاون علمی رئیس جمهوری در حوزه توسعه بازار دانش بنیان رسید.

در این قرارداد شرکت پیمانکار متعهد به توسعه و ساخت سه تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی و توسعه فناوری های مرتبط با آن شده است. این شرکت متعهد شده به مدت ۱۰ سال این تجهیزات را ایجاد کرده و همکاری های بین المللی در زمینه توسعه و اکتساب فناوری های اصلی و جانبی تجهیزات، توسعه و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز را به انجام برساند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *