اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیک

افود: سلاح گلرنگ علیه اسنپ فود

گلرنگ با مجموعه ی افود وارد بازار سفارش غذا خواهد شد.

لیمو HR

گروه صنعتی گلرنگ با افود قصد ورود به بازار سفارش آنلاین غذا را دارد. هم اکنون این بازار در کنترل اسنپ فود است.

گروه صنعتی گلرنگ که با برنامه های مختلفی در حال ورود به اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور است، در برنامه ی جدید خود قصد رقابت با اسنپ فود را دارد. این خبر را امید سلامی پرگو، مدیرعامل سابق گروه سرمایه گذاری کوروش در لینکدین خود بیان کرده است. آقای پرگو مدتی است که در این مورد محتوای زیادی در لینکدین منتشر کرده و نهایتا خبر مالکیت افود را رسما اعلام کرده است.

طبق اعدادی که آقای پرگو اعلام کرده، اندازه ی بازار سفارش غذا در ایران بیش از ۳.۵ میلیارد دلار است. با توجه به نرخ فعلی دلار بیش از ۱۷۷ همت (هزار میلیارد تومان) ارزش دارد. ارسال غذای آنلاین حدود ۱۷% این بازار را به خود اختصاص داده که ۸۵% آن سهم اسنپ فود است. طبق تخمین آقای پرگو، اگر هر سفارش غذا حدود ۳۰۰,۰۰۰ تومان باشد، هر روز بیش از ۲۵۰,۰۰۰ سفارش غذا ثبت می شود.

گروه صنعتی گلرنگ با استفاده از افود قصد دارد با دادن حق انتخاب به مشتریان، به دنبال گسترش رقابت در این بازار است. گلرنگ مدتی پیش با نهایی کردن خرید الوپیک، شبکه حمل و نقل خود را نیز گسترش داده و امیدوار است که بتواند با قدرت مناسب به رقابت با اسنپ فود وارد شود. آن طور که آقای پرگو در پست خود نوشته:

«این تغییر در نهایت به سود تمامی بازیگران این صنعت، بخصوص مردم است؛ ما بخشی از این فرایند خواهیم‌ بود.»

لازم به ذکر است که پیش از این دیجی کالا هم با استفاده از دیجیکالا جت قصد ورود به رقابت در این بازار را داشت که این تلاش نهایتا با شکست مواجه شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *