اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

برگزاری سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی، بزرگترین رویداد استارتاپی ایران

سومین دوره جایزه استارتاپی استاد محمد کریم فضلی، در دانشگاه گلرنگ برگزار می شود

لیمو HR

روز گذشته، مراسم معرفی سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی در دانشگاه گلرنگ برگزار شد.

حیدر امیران، رئیس دانشگاه گلرنگ در این مراسم، درباره اهداف جایزه گفت:« مهم ترین هدف سومین جایزه استاد محمد کریم فضلی این است که فعالان و بازیگران اکوسیستم نوآوری را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم. همچنین بتوانیم از طریق سرمایه گذاری بر استارتاپ ها، به رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کمک کنیم.»

آقای امیران در مورد فعالیت های هلدینگ گلرنگ در اکوسیستم کارآفرینی گفت:« آخرین سرمایه گذاری انجام شده گروه گلرنگ، دو هفته پیش بر الوپیک بوده است. آنچه که ما در راستای این جایزه دنبال می کنیم این است که بتوانیم استارتاپ های متناسب با معیارهای اصلی را شناسایی کنیم و حمایت از آن ها را وظیفه خود می دانیم.»

امیران درباره معیارهای ارزیابی این جایزه تشریح کرد:« استارتاپ ها بعد از اثبات خود با توجه به معیارهای مورد نظر، توسط سه فاکتور مورد ارزیابی قرار می گیرند که شامل تشخیص فرصت، تهیه طرح کسب وکار و استقرار کسب وکارها است. این ارزیابی ها توسط هیئت مدیره و مدیران توسعه کسب وکار گروه صنعتی گلرنگ در حوزه های متفاوت انجام می شود و سپس مورد داوری قرار می گیرد. همچنین مباحث مالی بسیار مورد توجه قرار می گیرد و بررسی می شود.»

سخنرانی حیدر امیران در سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی
سخنرانی حیدر امیران در سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی

در ادامه مرجان مهدوی، مسئول تجاری سازی و دبیر سومین جایزه استاد محمد کریم فضلی گفت:« هرکسب وکاری برای رشد نیازمند به کارگیری علم و فناوری های نوین است و به همین دلیل است که گروه صنعتی گلرنگ این مهم را وظیفه خود می داند که از استارتاپ ها حمایت کند و در راستای شکوفایی آن ها گام بردارد.»

مهدوی در خصوص استقبال از دوره اول و دوره دوم جایزه استاد محمد کریم فضلی بیان کرد:« در دوره اول جایزه استاد محمدکریم فضلی ۱۷۶ استارتاپ شرکت کردند که از بین آنها ۱۶ استارتاپ موفق به ورود به مرحله آخر شدند برنده جایزه ۶ میلیاردی شدند و در دوره دوم برگزاری این جایزه حدود ۷۰۰ استارتاپ در این رقابت شرکت کردند و استارتاپ های برگزیده جایزه ای ۷ میلیاردی دریافت کردند.»

خانم مهدوی، درباره شرایط شرکت استارتاپها تشریح کرد:« استارتاپ ها باید مرحله MVP را رد کنند و گروه هایی که تنها دارای ایده هستند، شامل این جایزه نمی شوند و استارتاپ هایی که دارای محصول نوآور نیستند، جامعه هدف کوچک و غیر قابل ملاحظه ای دارند و کپی برداری از کسب وکارهای مشابه باشند، در فرآیند ارزیابی رد می شوند.»

مرجان مهدوی در سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی
مرجان مهدوی در سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی

مهدی عظیمیان، رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس درباره معضل عدم ارتباط صنعت با استارتاپ ها بیان کرد: «اکوسیستم استارتاپی نتوانسته خود را بر صنعت غالب و تحمیل کند و در این موقعیت، حلقه ی مفقوده ای برای اقتصاد کشور ایجاد شده است. از آغاز دهه ۹۰، دو جریان مهم در راستای استارتاپ ها وجود دارد. یکی موافق آن است که نهادهایی مثل معاونت علمی را شامل می شود. نهادهایی مثل بیمه و مالیات نیز در جریان مخالف قرار دارند. ما تلاش می کنیم با پر کردن این خلاء، به ایجاد تعادلی در بین اکوسیستم نوآوری و صنعت کمک کنیم.»

برگزاری سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی

گفتنی است فراخوان اولیه سومین دوره این رویداد ماه‌ها پیش منتشر شده است. گلرنگ سال هاست در اکوسیستم فعالیت جدی دارد، اما در سال اخیر، فعالیت گلرنگ گسترش چشمگیر یافته است. اخیرا خبر خرید الوپیک از سوی گلرنگ منتشر شد. انتظار می رود در سومین جایزه استاد محمدکریم فضلی، استارتاپ های بیشتری شرکت کنند و جوایز گسترده تری نیز اعطا شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *