اخبار کشاورزی

خرید نهال از مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در سمیرم (خرید نهال در سمیرم)

لیمو HR

در فصل کاشت نهال که معمولا اوایل پاییز و اواخر زمستان است بسیاری از باغداران به فکر خرید نهال می‌افتند، در این خبر نامه قصد داریم تا شرایط خرید نهال در سمیرم از توابع استان اصفهان را بررسی کنیم و نکات مهمی را در رابطه با احداث باغ در این شهر فوق العاده به شما آموزش دهیم.

معیار بسیاری از باغداران برای اعتماد کردن به یک نهالستان یا مرکز خرید نهال این است که آن مرکز نهال زیر نظر جهاد کشاورزی در سمیرم فعالیت کند، در این خصوص باید گفت معیار درستی را در نظر دارند و نظارت مسئولین جهاد بر فعالیت یک نهالستان و یا مرکز خرید نهال سبب می‌شود آن مرکز و یا نهالستان با دقت بیشتری کار عرضه نهال را انجام دهد و قیمت نهال نیز کاملا تحت نظارت بوده و مصوب است.

در این خبر نامه نکات مهمی را در رابطه با پیدا کردن بهترین نهالستان در سمیرم، بررسی شرایط آب و هوایی و انتخاب نوع درخت میوه برای احداث باغ در سمیرم را مورد بررسی قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

سمیرم کجا است و چه شرایط آب و هوایی دارد؟

قطعا و بدون شک اولین نکته‌ای که در احداث باغ در هر شهری باید در نظر داشته باشید شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه است، برای خرید نهال در سمیرم نیز مانند هر شهر دیگری این نکته باید در نظر گرفته شود.

سمیرم کجاست؟سمیرم شهری از توابع استان اصفهان که در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و عنوان دومین شهر مرتفع ایران شناخته می‌شود و بنابراین دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است، در این شهر اما متوسط بارندگی حدود ۴۰۰ میلیمتر است که برای احداث باغ دیم تحت نظارت سالانه بارندگی امکلن پذیر خواهد بود اما رطوبت نسبی در هوای این شهر بالا نیست.

میانگین دما در روزهای گرم تابستان حدود ۱۰ درجه است و بنابراین نشان می‌دهد این شهر آب و هوای بسیار خنکی در تابستان دارد، تمام نکات ذکر شده در مورد شرایط آب و هوایی باید در زمان انتخاب نوع و رقم درخت میوه برای احداث باغ در سمیرم در نظر گرفته شود.

بهترین نهالستان در سمیرم را بشناسید

دومین نکته‌ای که برای خرید نهال در سمیرم باید در نظر داشته باشید پیدا کردن بهترین نهالستان در سمیرم است، شاید شما دوست داشته باشید که از یک نهالستان در شهر خود خرید را انجام دهید اما توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را از باغ خود داشته باشید باید نهال کاملا سالم و دارای گواهی سلامت را از نهالستان‌هایی تهیه کنید که بتوانند ارقام پربار و زود بازه از آن نهال را به شما ارائه کند، در هر حال بهره برداری تجاری در یک باغ بستگی زیادی به زمان شروع باردهی و همچنین میزان باردهی خواهد داشت.

نهالستان برتر نهال یکی از نهالستان‌های با تجربه در زمینه تولید انواع و ارقام مختلف درختان میوه به صورت پیوندی و رویشی است که کار خود را به ویژه در سال‌های اخیر با تولید ارقام بسیار پربار در مورد برخی از ارقام درختان میوه ارتقا بخشیده است.

بهترین نهالستان در سمیرم را بشناسید

این نهالستان برای نهال‌های خود گواهی سلامت، شناسنامه نهال و ضمانتنامه ارائه می‌کند و خیال باغداران را از هر جهت از نظر خرید نهال راحت می‌کند، قیمت نهال در این نهالستان طبق نرخ نامه مصوب بود و کار تولید و عرضه نهال در آن زیر نظر مسئولین جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نهالستان و نحوه خرید نهال از آن می‌توانید به سایت نهالستان برتر نهال مراجعه کنید و در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی آن را با مشاوران برتر نهال در میان بگذارید.

خرید نهال در سمیرم به چه صورت انجام می‌شود؟

برای خرید نهال در سمیرم از نهالستان برتر نهال و یا هر نهالستان نمونه ذیگری باید به سایت نهالستان مراجعه کنید، پس از مشاهده مجوزهای لازم برای خرید نهال در صفحه اصلی نهالستان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود نوع درخت میوه را انتخاب کنید، با مراجعه به صفحه مربوط به آن نوع درخت میوه ارقام مختلف را مشاهده کنید، توضیحات مربوط به هر رقم را مطالعه کرده و مناسب‌ترین رقم را با توجه به اقلیم منطقه سمیرم انتخاب کنید.

انتخاب نوع و رقم درخت میوه مناسب برای کاشت در سمیرم ممکن است برای شما کمی دشوار باشد و مطالعه این مطالب نیز ممکن است برای برخی از باغداران زمان‌بر و دشوار باشد و از این رو امکان دریافت مشاوره رایگان نیز برای باغداران فراهم شده تا بتوانند انتخاب رقم را به خوبی و با دقت و البته در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

پس از انتخاب نوع و رقم درخت میوه باغداران می‌توانند خریدخود را به صورت اینترنتی تکمیل کنند.

انواع نهال میوه که می‌توانید در سمیرم بکارید را بشناسید؟

با توجه به شرایط آب و هوای سردسیری در سمیرم انواع نهال میوه و ارقام مختلف درختان گردو، بادام، سیب، گلابی، به و بسیاری از درختان میوه هسته دار مانند البالو، گیلاس و غیره را می‌تتوانید در سمیرم بکارید.

با مراجعه به صفحه معرفی ارقام در مورد هر نوع درخت میوه متوجه می‌شوید که میزان تحمل سرما و گرما در مورد هر قم از درخت میوه با هم متفاوت بوده و شما باید رقمی را انتخاب کنید که قابلیت کاشت در ارتفاع بالای ۲۵۰۰ متر در سمیرم را داشته و بتواند سرما و یخ بندان زمستانه در این شهر را تحمل کند، در ضمن ارقام زود گل برای این شهر اصلا مناسب نیستند.

بهترین فصل کاشت نهال در سمیرم کدام فصل است؟

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید نهال در سمیرم در نظر داشته باشید این است که با توجه به شرایط آب و هوایی در این شهر بهترین فصل کاشت نهال در سمیرم را انتخاب کنید، در خرید اینترنتی نیز شما باید فصل کاشت و تاریخ ارسال نهال را از پیش تعیین کنید تا نهالستان در تاریخ مشخص شده نهال را برای شما ارسال کند.

در سمیرم زمستان زود شروع می‌شود و تا اوایل بهار سرمای هوا ادامه دارد، در این شرایط بهترین زمان کاشت نهال در سمیرم اواخر زمستان و اوایل بهار خواهد بود، شما تاریخ کاشت را در زمانی باید انتخاب کنید که شرایط نامساعد آب و هوایی مانند باد و باران وجود نداشته باشد و تا پیش از فرا رسیدن تاریخ کاشت آماده سازی زمین، آماده سازی کود و چاله زنی را باید انجام داده و سیستم آبیاری را راه اندازی کرده باشید.

در صورتی که در تاریخ مشخص شده شرایط آب و هوایی نامساعد بود درخواست تاخیر در تحویل نهال را به نهالستان می‌دهید و خیال شما از بابت نگهداری نهال در محلی مطمئن راحت خواهد بود.

بهترین فصل کاشت نهال در سمیرم کدام فصل است؟

کلام آخر

دانستید که خرید نهال از یک مرکز معتبر برای احداث باغ در سمیرم اهمیت بسیار زیادی دارد اما انتخاب نهال مناسب نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت، شما باید هزینه‌ها را نیز در نظر داشته باشید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود انجام دهید از این رو توصیه می-شود برای احداث باغ به بهترین شکل با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس بوده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جهت خرید نهال تماس بگیرید:

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳
۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳
۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷
۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸
۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *