اخبار اطلاعات و ارتباطات

بررسی ارزان ترین سیستم امنیتی جهان(دوربین لامپی)

لیمو HR

در طی سالهای اخیر سیستم‌ های امنیتی، بسیار فراتر از سیستم‌ های هشدار سنتی و دوربین‌ های نظارتی تکامل یافته‌ اند. با ادامه پیشرفت تکنولوژی، امروزه راه حل‌ های نوآورانه‌ ای برای ایجاد سیستم‌ های امنیتی با ویژگی‌ های خاص ارائه شده است. یکی از این نمونه سیستم‌ های امنیتی، دوربین لامپی است که از ارزان‌ ترین سیستم امنیتی در جهان به شمار می‌ رود. این محصول ترکیبی درخشان از نور و نظارت را برای حفاظت و آرامش بیشتر صاحبان کسب و کار یا افراد منزل، فراهم می‌ کند. هدف از طراحی دوربین لامپی، نصب آسان و راه‌ اندازی سریع این محصول است. این دوربین برای نصب نیاز به هیچگونه کابل یا تجهیزات خاصی ندارد و با یک سرپیچ ساده لامپ، نصب می‌ شود.

این مدل دوربین مداربسته نوعی پوشش لامپی دارد که تشابه ظاهری آن با لامپ، سبب می‌ شود تا تشخیص آن از لامپ ساده به راحتی امکان‌ پذیر نباشد. همچنین به سبب امکانات بی‌ نظیر مانند چرخش ۳۶۰ درجه مورد تقاضای بسیاری از افراد قرار گرفته است. باید بدانید که این دوربین لامپی در بازار با نام دوربین لامپی ۳۶۰ درجه نیز شناسایی می شود. با استفاده از این مدل دوربین از هر نقطه، با تلفن همراه می‌ توان به صورت زنده محل مورد نظر را تماشا نمود. همچنین در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت برای ضبط ویدیو، کارت حافظه درون این دوربین قرار می‌ گیرد و تصاویر را ضبط می‌ نماید. لنز قرار گرفته در این دوربین، از نوع پانوراما یا چشم ماهی است.

انواع دوربین های لامپی

ممکن است ظاهر دوربین لامپی ساده به نظر برسد؛ اما در زمان خرید این محصول انواع مختلفی از آن وجود دارد که ما در ادامه، برخی از آنها را به صورت مختصر به شما معرفی می‌ نماییم.

دوربین لامپی پانوراما

این نوع دوربین که به سرپیچ وصل می‌ گردد، تصاویر را به صورت ۳۶۰ درجه ثبت می‌ نماید. همچنین بدون استفاده از مودم و از نزدیکترین فاصله، امکان متصل شدن به دوربین وجود دارد. این مدل از دوربین مداربسته ارزان قیمت، از راه دور و تنها با استفاده از یک تلفن همراه کنترل شده یا خاموش و روشن می‌ گردد.

دوربین لامپی چرخشی

این نوع دوربین همانطور که از نامش پیداست، قابلیت چرخش در محیط را دارا می‌ باشد. همچنین قابلیت دید در شب داشته و تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ثبت می‌ کند. این مدل دوربین، قابلیت استفاده در فضای باز و بسته را دارد.

دوربین لامپی رم خور

بعضی از دوربین‌ های مداربسته لامپی، دارای فضای مشخص برای قرار دادن رم هستند. این نوع دوربین‌ ها به نسبت دیگر مدل‌ های دوربین مداربسته، تصاویر را تا مدت زمان بیشتری ضبط می‌ کنند.

مزایای دوربین های مداربسته لامپی

دوربین لامپی از افزودنی‌ های پیشگام در دنیای سیستم امنیتی است. این دستگاه به شکل یکپارچه، دو جزء ضروری وسایل روشنایی و دوربین‌ های امنیتی را ایجاد می‌ کند. در واقع این نوع دوربین‌ ها، لامپ‌ هایی با ظاهر کاملاً معمولی هستند که درون خود دوربین‌ های نظارت داخلی دارند. برخی از مزایای دوربین مداربسته لامپی عبارتند از:

  • این مدل دوربین‌ های امنیتی به راحتی در دکوراسیون ترکیب می‌ شوند و برای افرادی که راه حل‌ های امنیتی محتاطانه را ترجیح می‌ دهند، گزینه عالی هستند.
  • سهولت در نصب هم یکی دیگر از مزایای دوربین‌ های لامپی است. به دلیل اینکه دوربین لامپی بیسیم می‌ باشد، نیاز به سیم کشی برای نصب ندارد و فقط دوربین در سرپیچ قرار می‌ گیرد.
  • با نصب دوربین لامپی، امکان مشاهده تصویر دوربین توسط چند نفر نیز وجود دارد.
  • دوربین لامپی، به سبب متصل شدن به wifi قابلیت نظارت از راه دور را دارا است. این دوربین از طریق برنامه‌ های هوشمند تلفن همراه نیز به راحتی از راه دور کنترل می‌ شود.
  • دوربین مداربسته لامپی دارای لنز زاویه باز است که میدان دید وسیعی را ثبت می‌ کند. با نصب این مدل دوربین مداربسته، می‌ توان از پوشش کامل منطقه‌ ای که در آن دوربین نصب شده است اطمینان حاصل نمود.
  • یکی از ویژگی‌ های خاص دوربین لامپی، قدرت تشخیص حرکت است. این نوع دوربین مجهز به فناوری تشخیص حرکت می‌ باشد؛ به همین خاطر هنگامی که حرکتی را تشخیص دهد، به تلفن هوشمند هشدار ارسال می‌ نماید.
  • این دوربین‌ ها کیفیت ویدیویی با وضوح بالا را ارائه می نمایند؛ بنابراین این اطمینان را به وجود می‌ آورند که تصاویر و فیلم‌ های واضحی ثبت خواهد شد.

مشخصات فنی دوربین لامپی

دوربین لامپی که در گروه انواع دوربین ارزان قیمت مداربسته قرار گرفته است، دارای ویژگی های خاصی می‌ باشد که آن را متمایز با دیگر انواع دوربین مدار بسته نموده است. در این مدل دوربین، می‌ توان تصویر را از طریق نرم‌ افزار بر روی موبایل انتقال داد. قابلیت دید در شب رنگی این محصول، از دیگر ویژگی‌ های بارز آن به شمار می‌ رود. این ویژگی باعث می‌ شود تا در فضای تاریک شب نیز، این نوع دوربین تصاویر را با وضوح بالا و به صورت رنگی ضبط نماید. دوربین لامپی بدون نیاز به دستگاه ضبط، تصاویر را ضبط می‌ کند. باید بدانید که دوربین لامپی رم خور، قابلیت ساپورت رم تا حدود ۶۴ گیگابایت را دارا است.

دوربین مداربسته لامپی بیسیم چرخشی
دوربین مداربسته لامپی بیسیم چرخشی

نکات مهم به هنگام خرید دوربین مداربسته لامپی

هنگامی که شما قصد خرید دوربین ارزان قیمت را دارید، بهترین گزینه برایتان خرید دوربین لامپی است. اما در زمان خرید این محصول باید به برخی نکات مهم توجه نمایید.

قیمت دوربین: زمانی که شما هزینه محدودی برای خرید دوربین مداربسته دارید، می‌ توانید مدل لامپی دوربین مداربسته را انتخاب کنید. زیرا پس از خرید این نوع دوربین مداربسته ارزان، هزینه نصب نخواهید داشت. ضمن اینکه نیازی به تهیه دستگاه برای ضبط ویدیو نیز نمی‌ باشد.

توجه به گارانتی: اگر قرار است پس از خرید دوربین مداربسته لامپی، مدت زمان طولانی از آن استفاده نمایید حتما باید دوربین‌ هایی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشند. گاهی اوقات در هنگام خرید برندهای بی‌ کیفیت، ممکن است شما هزینه کمی را برای خرید پرداخت کنید؛ اما پس از مدت کوتاهی دوربین دچار مشکل خواهد شد.

قابلیت داشتن wifi: اگر دوربین لامپی که انتخاب می‌ شود، قابلیت متصل شدن به وای فای را داشته باشد می‌ تواند به مودم در محل مورد نظر وصل شود. به همین خاطر هم به کاربر اختیار کنترل از راه دور را می‌ دهد.

توجه به میزان زاویه دید: به هنگام مراجعه برای خرید دوربین لامپی، حتماً باید زاویه دید در نظر گرفته شود. دوربین لامپی ۳۶۰ درجه مناسب‌ ترین گزینه برای خرید است. زیرا به راحتی سطح گسترده‌ ای از محل مورد نظر را پوشش می‌ دهد.

دوربین لامپی
دوربین لامپی

کلام پایانی

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام خارج شدن از منزل یا محل کار خود، به فکر امنیت بیشتر آن مکان و پیشگیری از سرقت لوازم خود باشید. برای از بین بردن این نگرانی‌ ها، می‌ توانید از سیستم‌ های امنیتی پیشرفته مانند دوربین مداربسته استفاده نمایید. اما ممکن است این سوال مطرح شود که چه مدل دوربین مداربسته را باید انتخاب و نصب کنیم؟ بهترین و ارزان‌ ترین سیستم امنیتی، دوربین مداربسته لامپی است. این مدل دوربین قابلیت نصب آسان داشته و ارتباط دو طرفه را شکل می‌ دهد. همچنین به سبب لنز چشم ماهی، وضوح تصویر در این نوع دوربین بسیار بالا است. منبع تغذیه آن برق ۲۲۰ ولت شهری بوده و نیازی به تجهیزات خاص، برای نصب و راه‌ اندازی ندارد. در نهایت جزء ارزان‌ ترین دوربین‌ های مداربسته است که با هزینه کم می توان آن را خریداری نمود و در فضای مورد نظر نصب کرد.

منبع: مینی دی وی پرو

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *