اخبار استارتاپیاخبار بازاریابی و تبلیغاتاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

گزارش رویداد بر مدار دانایی: سال ابهام اکوسیستم نوآوری

سال 1403 سال ابهام اکوسیستم استارتاپی کشور است

لیمو HR

در رویدادی که روز چهارشنبه توسط گروه داناپرداز با عنوان رویداد بر مدار دانایی در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، جمعی از فعالان حوزه بازاریابی و اکوسیستم استارتاپی به بررسی چالش های سال ۱۴۰۳ پرداختند.

پنل گفتگوی رویداد بر مدار دانایی با محوریت اصلی بررسی مشکلات و چالش های اکوسیستم استارتاپی با حضور حسن سیرانی مدیر عامل ماتی لوس، پشوتن پورپزشک، هم بنیان گذار و مدیرعامل پادرو، مهدیار خرامان، مدیرعامل و موسس لیمومی و مانوئل اوهانجانیانس، بنیان گذار و مدیرعامل ایسمینار برگزار شد.

پنلیست های رویداد بر مدار دانایی که همگی از فعالین باسابقه اکوسیستم استارتاپی بودند از تجارب فروش و چالش های زیادی که در این سالها با آن روبرو بودند گفتند.

مهدیار خرامان، مدیرعامل لیمومی از اهمیت و قابلیت اثرگذاری بالای بازاریابی محتوایی بر رشد و شکوفایی کسب وکارهای آنلاین گفت و توضیح داد:« تاثیرگذاری و قدرت شبکه های اجتماعی برای کسب وکارهای آنلاین مانند گذشته نیست که یکی از مهم ترین علت های آن فیلترینگ است. میزان ترافیکی که قبل از فیلترینگ برای آن هزینه می کردیم، پس از فیلترینگ به نصف و حتی کمتر رسیده اما هزینه دو یا سه برابر شده است.»

پنلیست های رویداد بر مدار دانایی

آینده فروش در سال ۱۴۰۳ از دید پنلیست های رویداد بر مدار دانایی

پورپزشک،مدیرعامل پادرو درباره آینده اکوسیستم استارتاپی کشور گفت:« اکوسیستم استارتاپی اکنون به شدت سردرگم است، آینده مشخصی برای کسب وکارها قابل تصور نیست و این نهایتا اشتیاق سرمایه گذاران را برای ورود به بازارهای جدید کاهش می دهد. سرمایه گذار تنها بر مبنای سودآوری، درآمد یا بازدهی مالی کنار یک کسب وکار نمی ایستد! نقطه مهمی از تصمیم گیری در این سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری روی تیم اجرایی است.»

همچنین افزود:« در واقع یکی از دارایی های اصلی که توسط سرمایه گذار به آن توجه می شود، تیم کارآفرین و مجموعه اجرایی است. هر اقدامی که منجر به آسیب به تیم اجرایی شود، سرمایه گذاران اکوسیستم استارتاپی را با تردید مواجه می کند.»

حسن سیرانی: سال ۱۴۰۳ سال ابهام است.

حسن سیرانی سال ۱۴۰۳ را سال ابهام خواند و بیان داشت که کسب وکارها باید بسیار با احتیاط عمل کنند.

در ادامه رویداد بر مدار دانایی پشوتن پورپزشک توضیح داد:« در سال گذشته تصور داشتیم که سال ۱۴۰۲ سال بسیار سختی خواهد بود؛ ولی حقیقت امر این است که ۱۴۰۲ تمرینی برای سال ۱۴۰۳ بوده است و تاکید کرد که باید مراقب بود تا خطاهای تکرای در کسب وکارها رخ ندهد.»

مهدیار خرامان با اشاره افزایش قیمت کانال های فروش بیان کرد:« من فکر می کنم چاره ای نداریم که ما، فعالین و کسب وکارها، با همکاری یکدیگر به بیزینس خود ادامه دهیم. بنابراین با این تعریف، سال ۱۴۰۳ سال B2B خواهد بود.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *