ایده های غذا

۵ ایده طلایی برای راه اندازی تولیدی شیرینی و کیک خانگی

لیمو HR

کسب درآمد از یک حرفه خانگی مثل تولید شیرینی و کیک هم لذت بخش و هم چالش برانگیز است. لذت بخش است زیرا اغلب در شادی مشتریان خود شریک هستید درحالیکه برای کارکردن انعطاف زمانی دارید و می‌توانید در کنار رسیدگی به کارهای خانه و خانواده، سفارش مشتریان را آماده کنید. اما چالش آن این است که چطور اصلا یک تولیدی شیرینی و کیک خانگی موفق داشته باشید که مشتریان آن را بشناسند؟

ما در این مطلب به شما مسیر رد شدن از این چالش شیرین را نشان می‌دهیم و پیشاپیش برای شما کسب و کاری پر رونق آرزو می‌کنیم.

کسب و کار شیرینی و کیک خانگی

ما فرض می‌کنیم شما مهارت کافی قنادی را قبلا کسب کرده‌اید. اگر نه می‌توانید با جستجوی آموزش‌های آنلاین رایگان یا ثبت نام در آموزشگاه‌های تخصصی کیک و شیرینی‌پزی و کمی تمرین، این مهارت را در مدت چندماه بدست بیاورید.

پس ما قرار نیست به شما نحوه پختن کیک اسفنجی یا طرز تهیه گاناش شکلاتی را آموزش بدهیم بلکه قرار است به شما بگوییم چطور از طریق فروش کیک و شیرینی خانگی درآمد کسب کنید.


  1. خوب باشید

  2. برای شروع یک کسب و کار نیازی نیست بی‌عیب و نقص یا عالی باشید. خوب کافی است. مهارت شما، کیفیت مواد اولیه، طعم و ظاهر محصول شما باید خوب باشد. نظر دیگران را در مورد طعم و ظاهر کیک یا شیرینی بپرسید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید. بعلاوه همیشه خود را به روز نگه دارید.


  3. به کسب و کار خود هویت بدهید

  4. تا وقتی یک نفر هنوز مزه کیک یا شیرینی‌های شما را نچشیده، تفاوت شما با بقیه در چیست؟ این هویت برند شماست که به آدم‌ها می‌گوید:”هی، من متمایزم، من را انتخاب کن”. اما برای این ایجاد تمایز باید چند قدم مهم بردارید.

    انتخاب نام: پیشنهاد ما این است که با نام خودتان شناخته شوید. برای مثال اگر نام شما الهام است ” الهام کیک” یا “کیک و شیرینی خانگی الهام” بهتر از نام‌های غیر مرتبط دیگر است.

    نشان تجاری: نشان تجاری یا لوگو داشتن کار سختی نیست. اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای طراحی لوگو هزینه کنید می‌توانید با ابزارهای هوش مصنوعی یک لوگوی مناسب “تولیدی کیک خانگی” طراحی کنید. اما یک راه ساده‌تر هم وجود دارد، از تصویر چهره یا امضای هنری خودتان استفاده کنید.

    بسته‌بندی: هرچند که این آخرین مرحله از فروش یک کیک تولد یا یک سینی شیرینی است، شما باید همین اول کار به فکر آن باشید. بیایید واقع بین باشیم. حداقل به ۲ سایز جعبه کیک و زیر کیکی برای کیک‌های بزرگ و کوچک نیاز دارید. بعلاوه جعبه شیرینی نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی هم مورد نیاز شماست. طبق بررسی‌های ما بهترین روش برای شروع کار، خرید جعبه آماده در تعداد کم از تولیدکنندگان جعبه شیرینی و جعبه کیک است. پیشنهاد ما پس از بررسی‌های زیاد در لینک روبرو: جعبه شیرینی

    نشان تجاری، شماره تماس و ادرس شبکه‌های اجتماعی خود را می‌توانید از طریق طلاکوب کردن یا چاپ برچسب، روی جعبه‌ها قرار دهید.

    خرید جعبه برای تولیدی شیرینی و کیک خانگی


  5. در دسترس باشید

  6. مشتریان بالقوه شما از کجا باید شمارا پیدا کنند؟ آنها کجا دنبال شما می‌گردند؟ آیا شما در جایی که آن‌ها به دنبالتان می‌گردند تا کیک تولد فرزند خود یا کیک سالگرد ازدواجشان را به شما سفارش دهند حضور دارید؟

    انتخاب کلمات: تولید کیک و شیرینی یک کسب و کار محلی است، مثلا شما قرار نیست از تهران برای کسی در اصفهان کیک ارسال کنید. پس مهم است با کلمات مرتبط به شهر یا حتی محله خود در دسترس باشید. کلمات مخصوص به خود را با نگاه کردن به رقبا پیدا کنید. کلماتی مانند: کیک تولد آمل، سفارش کیک خانگی بندرعباس

    ساختن کانال ارتباطی: پیشنهاد می‌کنیم در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیر اکانت بسازید و نمونه کارهای خود را به همراه شماره تماس در آنجا قراردهید. سعی کنید اعتمادسازی کنید.

  • اینستاگرام: از کلمه‌هایی که پیدا کردید در بیو و در هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • پینترست
  • واتسپ بیزنس: عکس نمونه کارهای خود را در قسمت کاتالوگ و وضعیت قرار دهید تا دوستان و فامیل با کار شما اشنا شوند.
  • نی نی سایت: در تاپیک‌هایی که افراد به دنبال تولیدکننده کیک خانگی در شهر شما هستند، خود را معرفی کنید.
  • باسلام: یک غرفه تاسیس کنید و محصولات خود را برای سفارش قرار دهید.
  • تلگرام: یک کانال تلگرام عمومی که در آن نمونه کارهای خود را قرار داده‌اید می‌تواند به شما کمک کند.
  • دیوار

گوگل مپ: لطفا حتما خانه خود یا یک نقطه نزدیک به آن را در گوگل مپ، با نام کسب و کار خود مشخص کنید و شماره تماس خود را آنجا قرار دهید.

تولید محتوا: سر حوصله، با ظرافت و سلیقه، از کیک و شیرینی‌ها، مراحل تهیه آنها، رضایت مشتریان، خرید مواد اولیه، نحوه ارسال سفارش‌ها فیلم و عکس تهیه کنید و در روزهای مختلف در کانال‌های ارتباطی خود منتشر کنید


  1. شما یک کسب و کار هستید، تبلیغ کنید

یک بودجه ماهیانه، هرچند کم در نظر بگیرید و آن را برای تبلیغ کار خود هزینه کنید. در ادامه به چند ایده برای تبلیغات کم هزینه می‌پردازیم.

  1. چند عدد پوستر طراحی و چاپ کنید. به مدرسه و مهدکودک‌های مختلف سر بزنید و پوستر را در تابلو اعلانات قرار دهید تا مادران آن را ببینند. بعلاوه با مدیر مدرسه صحبت کنید و به آنها پیشنهاد تهیه کیک برای مناسبت‌های مختلف با قیمت مناسب را بدهید. همچنین می‌توانید در صورت توافق، هرروز برای بوفه مدرسه کیک سالم و تازه تهیه کنید.
  2. از همین پوستر برای نصب در آرایشگاه‌های زنانه هم می‌توانید استفاده کنید.
  3. بعضی از پنل‌های پیامکی امکان ارسال انبوه پیامک به یک شهر یا حتی محله را دارند. با ثبت نام در یکی از آنها برای بخشی از ساکنین شهر خود یک پیام تبلیغاتی بفرستید. فراموش نکنید در انتهای پیام یک راه ارتباطی مثل شماره تلفن قرار دهید.
  4. به سراغ لوازم تولد فروش‌ها بروید. آنها را عضو کانال تلگرام خود کنید و به آنها پیشنهاد دریافت پورسانت در ازای دریافت سفارش بدهید.
  5. در حالیکه یک نمونه خوشمزه از کیک یا شیرینی را در یک بسته بندی خوب در دست دارید، به سراغ کافی شاپ‌ها بروید. نمونه را جهت تست به آنها بدهید و پیشنهاد تهیه کیک‌های روزانه مورد نیازشان را به آن‌ها بدهید.
  6. اگر یک خانم هستید با دست پر به میهمانی‌ها و دورهمی‌های زنانه بروید. یک کیک یا یک جعبه شیرینی هنر دست شما بهترین تبلیغ است. فراموش نکنید که شماره تماس خود را در اختیار حاضرین قرار دهید.
  1. صبور باشید

شاید بهتر بود این را اول می‌گفتم. چون از اول هم قرار نبود ساده باشد. در مسیر راه اندازی تولیدی کیک و شیرینی خانگی باید پیوستگی داشته باشید، یک هفته فعالیت زیاد و بعد یک ماه ناامیدی و یکجا نشستن شما را به جایی نمی‌رساند. رشد یک کسب و کار خانگی کیک و شیرینی یک شبه یا حتی یک ماهه نیست. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا اولین سفارش خود را بگیرید. ممکن است بعد از شش ماه فقط ماهی یک سفارش داشته باشید. بعد هفته‌ای یک سفارش، بعد هروز و در نهایت روزی می‌رسد که باید بعضی سفارش‌ها را رد کنید.

امیدوارم در این مسیر حسابی موفق باشید.

بخش زیادی از محتوای مقاله بالا از این سایت جمع آوری شده است: https://malekmoghava.ir/

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۲.۵]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *