اخبار استارتاپی

رویداد خلق ایده با شعار حمایت از جوان ایرانی، اندیشه‌ی ایرانی

اولین دوره از «رویداد خلق ایده» با رویکرد کارآفرینی در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی، تولید و ارائه‌ی ایده‌ و طرح‌های متنوع به سینمای حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

لیمو HR
اولین دوره از«رویداد خلق ایده» با رویکرد کارآفرینی در زمینه فیلمنامه نویسی، تولید و ارائه‌ی ایده‌ و طرح‌های متنوع به سینمای حرفه‌ای، در تاریخ ۳، ۴ و ۵مردادماه ۱۳۹۷ در پردیس سینماگالری ملت برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوموتیو، برای اولین بار درسینمای ایران، یک تیم استارتاپی جوان و مستقل، متشکل از هنرمندان عرصه‌ی سینما و نیز جوانانِ متخصص در زمینه‌ی رویدادهای نوین از دانشگاه شریف و تهران، به شکل خودجوش اقدام به طراحی رویدادی کرده‌ اند که در آن به موضوعاتی هم‌چون کارآفرینی، آموزش و تجربه در محیط حرفه‌ای، توانمندسازی فیلمنامه‌نویسان و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و روزآمد، توجه شایانی شده است.

  “رویداد خلق ایده”‌ از لحاظ ساختاری به مانند یک استارتاپ ویکند برگزار می‌گردد؛ در این رویداد سینمایی، ایده‌های کوتاه و خلاقانه‌ی شرکت گنندگان، به شکل کار گروهی با همراهی و راهنمایی نویسندگانِ برجسته‌ی کشور در مقام مربی به طرح‌هایی حرفه‌ای برای ساخت فیلم‌های سینمایی بدل شده و در انتها برای شتاب دهندگانی که همانا تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مسئولان سینمایی هستند، ارائه خواهد شد.

این رویداد پس از یک‌سال کار مطالعاتی، مشاوره از اساتید مختلف و نیز بررسی چالش‌های موجود در سینما، و با اخذ تایید و حمایت از مراکزی هم‌چون معاونت توسعه‌ی فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، پردیس سینماگالری ملت، بنیاد سینمایی فارابی و ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و به دبیری مصطفی نظری‌‌زاده هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) در پردیس سینماگالری ملت آغاز شده و در طول سه روز برگزار خواهد شد.

اساتیدی هم‌چون علی اکبر قاضی نظام، فرهاد توحیدی، کامبوزیا پرتوی، مهدی سجاده چی، عبدالرضا منجزی، عباس رافعی، مهراب قاسم خانی، سروش صحت و شهرام مکری به عنوان مربی و اساتیدی هم‌چون دکتر محمود اربابی، سید جمال ساداتیان، کمال تبریزی، فرید مصطفوی و سید رضا میرکریمی به عنوان داور و دست اندرکاران عرصه‌ی سینما شامل تهیه کنندگان، کارگردانان، نویسندگان و مدیران سینمایی، به عنوان کارآفرین، در این رویداد حضور دارند.

در این رویداد، جوایز ارزنده‌ای به سه تیم برتر اهدا خواهد شد و بنیاد سینمایی فارابی نیز به انتخاب کارشناسان خود، سه طرح را خریداری کرده و یا جهت نگارش فیلمنامه سینمایی با آن‌ها قرار داد خواهد بست؛ و خانه‌ی بین الملل بامداد با مدیریت سرکار خانم پریسا بخت‌آور، تخفیفات ویژه‌ای برای تمام شرکت کنندگان و تیم برگزیده، جهت شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی، در نظر گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر به وب‌سایت این رویداد مراجعه نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *