لیمو HR
آزمون‌های کارآفرینی

آزمون میزان انگیزه برای مدیریت

انگيزه مديريت و در نتيجه رفتار مديريت تا چه حد باعث رضايت شغلی كاركنان می‌گردد؟

از بین انواع مدیریت‌، مدیریت سـازمان‌هـا از اهمیتـی ویـژه برخوردار است. از جمله رفتارهای مهم مدیران در سازمان‌ها توجه به انگیزه‌ی کارکنان، رضایت شغلی و تعهد سازمانی آن‌هاست که در سال‌های اخیر، به عنوان موضوعی بسیار مهم برای مدیران سازمان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که ماموریت‌ها و اهداف سازمان‌ها تحقق می‌یابند، از منابع و امکانات موجود بهره‌برداری می‌شود و توانایی و استعداد افراد از قوه به فعل در می‌آید. بعضی معتقدند که کارکنان قادرند وظایف مدیریت را نیز انجام دهند و به واحد مدیریت جدا و مستقلی نیاز ندارند؛ ولی هنوز مورخان و جامعه شناسان نهادی را نیافته اند که بدون داشتن سلسله مراتب اداری پایدار مانده باشد.

می‌توان انگیزش کار را به عنوان فرایندی تعریف کرد کـه فـرد را در راسـتای دسـتیابی بـه هدف، نیرو می‌بخشد و به حرکت در می‌آورد. منبع این نیروزایی می‌تواند درونی یا بیرونی باشـد. از عوامل بیرونی می‌توان رضایت شغلی را نام برد که نوعی احساس خشنودی است که در نتیجـه‌ی دسـتیابی بـه اهداف، به‌دسـت می‌آید و از عوامل درونی گرایشات شخصی ما حول فعال بودن و مدیریت کردن است.

اینکه انگیزه‌ی مدیریت و در نتیجه رفتار مدیریت تا چه حد باعث رضایت شغلی کارکنان میگردد و این دو چگونه تعهد کارکنان را نسبت به کار و سازمان افزایش می دهند، از مباحـث مهـم دنیـای امروز است.

در این آزمون با پاسخ به چند پرسش ساده، متوجه می‌شوید که چقدر برای مدیریت کردن و مدیر بودن انگیزه و علاقه دارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *