لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – دیجیتالی سازی

دیجیتالی سازی؛ تبدیل یک محصول یا سرویس موجود به نسخه‌ی دیجیتالی است.

دیجیتالی سازی در حوزه‌های متکی به ارتباطات منطقی و عددی (بانک‌ها و …) شروع شد و توجه شرکت‌‏ها به فرآیندهای تجاری تکراری و استاندارد شده‌ی خودکار جلب شد. استفاده از رابط‏‌های ترمینالی و انتقال داده از طریق تلفن صورت گرفت. دیجیتالی ‏سازی با ظهور اینترنت پهن ‏باند در دهه‌ی ۹۰ میلادی توسعه یافت و به کمک توسعه‌ی رابط‏‌های کاربر گرافیکی، مرورگرها و قابلیت‌‏های رمزنگاری به شکل روزافزون گسترش یافت.

آینده‌ی دیجیتالی سازی

مسائلی چون مدیریت حقوق دیجیتالی، کپی ‏رایت، حریم خصوصی و مالکیت فکری روزبه‌روز اهمیت پیدا می‌کند و از طرفی تولیدکنندگان و سایر کسب و کارها با ظهور پدیده‏‌هایی چون IoT و … به این حوزه ورود پیدا می‌کنند. صنعت خودرو به کشف حوزه‌های کاربرد دیجیتالی ‏سازی معطوف شده است و این الگو بر صنایع مختلف در ۵ تا ۱۰ سال آینده تاثیر فراوان خواهد گذاشت.

مزایای دیجیتالی سازی

  1. حذف واسطه‌‏ها
  2. کاهش بالاسری‌‏ها
  3. انعطاف‏‌پذیری بالا
  4. توزیع ساده‏‌تر
  5. دسترسی آسان
  6. افزایش کارایی
  7. تنوع کاربرد

نمونه شرکت‌های این مدل کسب و کار

Hotmail جزو اولین ارائه‌کنندگان سرویس میل تحت وب است که در حال حاضر دارای ۴۰۰ میلیون کاربر می‌باشد. این مجموعه به ارائه‌ی سرویس پایه رایگان و امکانات ویژه‏‌ای مانند: افزایش فضای حافظه و یا عدم نمایش تبلیغات در سرویس پریمیوم می‌پردازد.

jones international university اولین دانشگاه آمریکایی در ارائه‌ی دوره‌های آموزشی آنلاین است. این دانشگاه به ارائه‌ی آموزش از راه دور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌پردازد. انعطاف‌‏پذیری بالا برای دانشجویان شاغل و یا ساکن مناطق دوردست از ویژگی‌های این دانشگاه است. این دانشگاه در حال حاضر دوره‏‌های آنلاین توسط دانشگاه‌های پیشرو مانند هاروارد و MIT را ارائه می‌کند.

first direct بانک مجازی با سرویس‌های تلفنی و اینترنتی است که در زمینه‌‏های خاصی مانند: معاملات سهام یا سرمایه ‏گذاری‌‏های خاص فعالیت دارد و امکان ارائه‌ی نرخ بهره‌های بالاتر به مشتریان از محل صرفه‌جویی هزینه‌ها به کمک دیجیتالی سازی را فراهم ساخته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *