لیمو HR
اخبار استارتاپیاخبار فین تک

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه؛ همکاری یا شو کردن؟

12 امین نمایشگاه فین استارز در سال 98 در تاریخ دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

امسال هم همچون سالیان گذشته، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هفته گذشته  برگزار شد. این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین رویداد در زمینه مالی در ایران یاد می‌شود، نقاط قوت و ضعف خاصی همراه خود داشت. از نقاط قوت این دوره می‌توان به قسمت آموزش در نمایشگاه اشاره کرد. چندین غرفه در این دوره به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کردند. همچنین بخش آموزش به کودکان و نوجوانان از نکات قابل تامل نمایشگاه به حساب می‌آمد که امید می‌رود در زمینه فرهنگ سازی برای نوجوانان، گامی هرچند کوتاه ولی امید بخش باشد.

از نقاط ضعف این نمایشگاه به برگزاری بازی در برخی از غرفه ها با هدف جذب مخاطب اشاره کرد. گویا مدتی است که در نمایشگاه ها با غرفه دارانی مواجه هستیم که یا هدف برگزاری نمایشگاه را نمی‌دانند و یا این که مطلبی برای ارائه به مخاطب ندارند و به همین دلیل اقدام به برگزاری مسابقات غیرمرتبط با موضوع نمایشگاه می‌پردازند و حتی از این کار خود به عنوان “گامی مثبت در جهت برقراری ارتباط با مخاطب نام می‌برند! نکته قابل تامل دیگر این نمایشگاه، خلوت بودن غرفه برخی از موسسات مالی بزرگ بود که به نظر می‌رسد مطلب جدیدی برای عرضه به مخاطبان ندارند و صرفا به جهت نشان دادن حضور خود به دیگران در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

یکی از بخش های قابل توجه نمایشگاه امسال، قسمت فین استارز بود که با هدف ارتباط استارتاپ های حوزه مالی با مخاطبین برقرار شده بود و به هر یک از استارتاپ ها که احتمالا برخی از آنها توانایی مالی گرفتن یک غرفه کامل را هم نداشتند، غرفه ای کوچک اختصاص یافته بود که بتوانند با مخاطبان خود که احتمالا سرمایه گذاران این استارتاپ ها هم هستند، ارتباط بگیرند.

نکته آخری که به نظر می رسد باید به آن توجه کرد این است که با توجه به هزینه گزافی که برای برپایی چنین نمایشگاه هایی خرج می‌شود، انتظار می رود که این نمایشگاه ها هدفمندتر برگزار شده و جلوی خودنمایی غرفه داران آن به وسیله هدفمند برگزار کردن نمایشگاه، گرفته شود.

آلبوم تصاویر:

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *