اخبار استارتاپی

دعوت از استارت آپ ها برای ارائه خدمات در حوزه آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آموزش وپرورش در تمام نقاط کشور چتر خود را گسترانیده و این موضوع بستری برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند تاخدمات آموزشی و دیگر خدمات نوآورانه خود را به این حوزه ارائه کنند.

لیمو HR

وزیر آموزش و پرورش در مراسم آیین تبادل تفاهم نامه همکاری های مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به این که اصل تقسیم کار ما را از هم جدا کرده در حالی که روح کلی کارها، اهداف مشترک را ترغیب می‌کند، تاکید کرد: ما باید داشتن چشم انداز و ماموریت مشترک را تامین کنیم و نشست امروز هم از همین منظر برگزار شده که زمینه های گسترده همکاری و اهداف مشترکی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

محسن حاج میرزایی خاطر نشان کرد:‌ یکی از ساحت‌هایی که باید در آن تصحیح کننده‌ی تربیت و پرورش باشیم ساحت علم و فناوری است و در تلاش مشترک با معاونت علمی قصد داریم دانش آموزان را با تحولات سریع این حوزه آشنا کرده و نسل کارآفرین و خلاق تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تربیت روح پرسشگری اظهار کرد: بیش از ۶۵۰ پژوهش‌سرای فعال در سراسر کشور داریم که نیازمند حمایت و هدایت هستند و در مواردی دانش آموزان نیازمند تجاری سازی محصولات هستند که این موارد باید پیگیری شود.

وی زمینه دیگر همکاری بین آموزش و پرورش و و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را زمینه شناسایی و هدایت استعداد دانست و توضیح داد:‌ افراد از بهره هوشی متفاوتی برخوردارند و یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش نیز شناسایی استعداد و علاقه از دوران ابتدایی و نیز فراهم آوردن زمینه خدمات مورد نیاز برای پرورش این استعدادهاست. که این مهم ۵ سال است در قالب طرح شهاب اجرا شده و به تدریج نیز گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: جمعیت بزرگ آموزش و پرورش شامل ۱۵ میلیون دانش آموز، ۹۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام نقاط کشور گسترده شده و عرصه‌ی مناسبی برای استارت آپ ها فراهم می‌کند که خدمات خود را ارائه کنند. ما نیز نسبت به این تفاهم نامه خوشبین هستیم و امیدواریم نتایج این نشست الگوی همکاری‌های مشترک بین دو نهاد را شکل دهد.

همکاری مشترک آموزش و پرورش و معاونت علمی برای تجهیز پژوهش‌سراها

حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه از دو ماه قبل گفت و گو هایی درباره‌ی تفاهم نامه امروز آغاز شده بود بر اهمیت تقویت فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان ما بایستی در ساعت‌های مختلف از جمله علم و فناوری و کارآفرینی تربیت شوند تا جذب سریعتر و موثرتر در اقتصاد جامعه اتفاق افتد.

وی افزود:‌دانش آموزان زبده ما در ۶۵۰ پژوهش‌سرای سراسر کشور با حوزه پژوهشی، علوم جدید و پژوهش‌های کاربردی آشنا می‌شوند که در این راستا بنا شده تا ۵۰ درصد تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز این پژوهشگاه‌ها را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ۵۰ درصد باقی مانده را آموزش و پرورش تامین کند.

حاجی‌میرزایی در پایان گفت: شبکه‌های گسترده آموزش و پرورش بستر مناسبی برای خدمات استارتاپ ها در چارچوب اهداف و مأموریت‌های آموزش و پرورش فراهم می‌کند. امیدوارم ترکیب هوشمندانه‌ای از مأموریت‌های دو دستگاه را به نمایش بگذاریم و آثار و نتایج این همکاری را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به نمایش بگذاریم و به مردم نشان دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *